Spis treści
• Klasyka czyli David Lynch i Playstation 2
Reklama „The Third Place” przenosi widza w surrealistyczny, oniryczny świat, który jest znakiem rozpoznawczym twórczości Lyncha. Spot reklamowy łączy elementy abstrakcji, dziwaczności i psychodelicznych obrazów, tworząc niepokojącą, ale fascynującą atmosferę, która miała na celu odzwierciedlenie nieograniczonych możliwości, jakie oferuje PlayStation 2.
• Słodycze albo psikus – reklama Snickersa
Zadziwiająca kampania reklamowa, w której został wykorzystany motyw Halloween. Dziwaczna i olbrzymia Pani – przypominająca Jocelyn Wildenstein (amerykańska gwiazda wydająca miliony dolarów na operacje plastyczne, które mają ją upodobnić do dzikiego kota) – stoi w supermarkecie przy stoisku ze Snickersami. Gdy pojawia się klientka, dziwaczna Pani zaczyna wrzucać do jej koszyka batony. Czemu to robi? Obejrzyjcie reklamę i przekonajcie się sami.
• Baby Hasselhoff – spot reklamujący reality show
Dziecko biegnące po plaży niczym David Hassselhoff w Słonecznym Patrolu? Dziecko biegnące po plaży z doczepionymi włosami na torsie? Dziecko biegnące po plaży przykuwające uwagę pięknych kobiet? Czemu nie! Taki właśnie jest, dość dziwny, a zarazem śmieszny sport reklamowy reality show.
• Badanie proktologiczne, czyli reklama urządzeń Echo z przymrużeniem oka
Przesada, dziwactwo, a może po prostu odwaga? Takimi słowami można opisać szokującą kampanię promocyjną profesjonalnych urządzeń Echo. Bohater reklamy zniesie dosłownie wszystko, oprócz psującego się sprzętu.
• Kurs pierwszej pomocy z Fortnight Lingerie
Dziwny, a zarazem intrygujący pomysł na kampanię promocyjną bielizny. Kanadyjski kurs pierwszej pomocy, z resuscytacją oraz metodą usta-usta, nie robiłby takiego wrażenia, gdyby nie drobny szczegół. Wszelkie czynności ratujące życie wykonują na sobie piękne modelki odziane jedynie w seksowną bieliznę.
[youtuber vimeo=’http://vimeo.com/11673844′]
•Piękny zapach przede wszystkim, czyli reklama Old Spice
Główne przesłanie dziwacznej kampanii promującej męski dezodorant można sprowadzić do następującego zdania. Nieważne co by się wydarzyło, czy zaatakują Cię krokodyle, potrąci Cię autobus, czy stracisz połowę ciała, ważne, abyś pachniał Old Spice!
• Dziwaczna reklama lodów Little Baby’s Ice Cream
Zastanawiamy się czy słowo „dziwaczna” wystarczy, aby określić tę reklamę. Firma Little Baby’s Ice Cream stworzyła szokującą akcję promocyjną. Głównym bohaterem spotu najprawdopodobniej jest człowiek, który jednocześnie jest także lodem. Dziwna postać podczas reklamy je samego siebie. Koniecznie musicie to zobaczyć!
• Dlaczego koń? Reklama Mentosów
Każdy z nas zna reklamę Mentosów, w której główną bohaterką jest piękna kobieta łamiąca obcas w bucie. Dlaczego tym razem w spocie, zamiast pięknej niewiasty z problemem obuwniczym, został wykorzystany człowiek z głową konia?
Klamra łącząca czyli PS2 – dziwna reklama Davida Lyncha
Ile osób, tyle opinii o tym spocie. W reklamie został wykorzystany śpiący pies, który najprawdopodobniej w swoim śnie gonił jakieś zwierzę. Wnioskując po tytule spotu – króliki. David Lynch nakłania nas do realizacji naszych marzeń, między innymi za pomocą konsoli PS2, żebyśmy nie musieli, jak główny bohater spotu, tylko śnić o marzeniach.