Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Mistrzowie Content Marketingu

Co wspólnego mają Samsung, Nike i Red Bull? Wszystkie te marki chętnie wykorzystują content marketing i okazuje się, że robią to bardzo skutecznie. Dla wielu osób CM to wciąż przede wszystkim artykuły i zdjęcia, które mają czynić stronę www i profile social media bardziej atrakcyjnymi. Oto przykłady, które pokazują, że w CM wcale nie musi o to chodzić.

Każdy z ośmiu przykładów działań content marketingowych jest na swój sposób niestandardowy. Na pierwszym miejscu znalazł się Samsung i jego selfie gwiazd z rozdania Oskarów w 2014 roku. Zdecydowanie można powiedzieć, że było to jedno z najdroższych zdjęć w historii świata, ale kwota 20 milionów dolarów się opłaciła – fotografia przyniosła niewyobrażalny rozgłos marce. Na podium znalazł się także Red Bull i skok ze stratosfery Felixa Baumgartnera. Okazuje się, że w samej Polsce śledziły go prawie 4 miliony osób. Obie kampanie wymagały do realizacji bardzo dużych budżetów, opiewających na dziesiątki milionów dolarów. Ale to nie jest konieczność, ponieważ trzecia kampania jest realizowana przy dużo mniejszych nakładach i w żaden sposób nie czyni jej to mniej atrakcyjną. Dumb Ways to Die to kampania społecznościowa, która zachęca do szanowania życia i nie narażania go na zbędne niebezpieczeństwo. Przyjemna muzyka i wciągające animacje okazały się przepisem na sukces w social media. Równie interesujące są działania Snickersa, który błyskawicznie zareagował na ugryzienie Suareza w trakcie mistrzostw świata, działania Nike podczas Mundialu 2014 promujące aktywność fizyczną czy Petplan – przykład jak wykorzystać Pinterest w działaniach CM.

czytaj:   Kampania Stop zwolnieniom z WF-u - felieton

To różne przykłady, które pokazują jak szerokie zastosowanie może mieć content marketing i że to nie tylko artykuły na stronę i kolejne wpisy na Facebooka. Obszarów do zagospodarowania jest znacznie więcej. CM można skutecznie realizować zarówno mając wielomilionowe budżety, jak i te dużo skromniejsze. Liczy się tu przede wszystkim kreatywność, bo to ona skupia uwagę odbiorcy, a tej nie da się przeliczyć ani na dolary ani na złotówki. Kiedy już zdecydujemy się na realizowanie pomysłu na działania content marketingowe, pamiętajmy, że niezwykle istotna jest jakość wykonania i konsekwencja. Kampanii średnich, urywanych i nieregularnych jest aż za dużo.

czytaj:   Nie ma tego złego… — czyli jak wyciągać wnioski z negatywnych ocen

Źródło: mat.pras