w ,

Czym jest user generated content i dlaczego ta strategia powinna być ważna dla każdej marki?

Dlaczego warto inwestować w content marketing
user generated content

Co wspólnego ma użytkownik mediów społecznościowych z promowaniem produktów i usług? Czy możliwe jest uzyskanie rzetelnej opinii bez płatnej współpracy? Marketing treści, a konkretniej user generated content, to niezwykle pomocna strategia, która wpływa na rozwój i budowanie marki. Warto więc zwrócić uwagę na atuty treści pojawiających się w sieci, ponieważ mogą przyczynić się do stworzenia silnej marki.

Czym jest UGC user generated content (treści tworzone przez użytkowników)?

UGC to treści tworzone przez użytkowników sieci lub obserwujących markę. Są dobrowolne i spontaniczne – wyrażane za pomocą obrazów, filmów, tekstów, podcastów, blogów czy publikacji w mediach społecznościowych. Treści te powinny być darmowe, czyli niesponsorowane i nieopłacane przez markę. Można je znaleźć na praktycznie każdym portalu.

Należy pamiętać, że user generated content są publikowane zarówno przez osoby postronne, jak i te, które wcześniej znały markę lub domenę. Tak więc UGC nie zawsze stanowią pozytywne recenzje produktu lub usługi.

Zalety treści generowanych przez użytkowników

Wdrożenie strategii user generated content w połączeniu z interakcją społeczności online generuje wiele korzyści. Wyróżnia się 4 główne zalety UGC, do których można zaliczyć między innymi zwiększenie wiarygodności i przejrzystości, a także umocnienie i poprawę pozycji marki. A wszystkie te zalety wiążą się z niewielkimi kosztami przeznaczonymi na reklamę. A więc, jakie korzyści generuje strategia UGC?

1. Zwiększenie wiarygodności marki

Treści UGC są lepiej doceniane przez odbiorców niż te które publikuje sama firma. Opinie – zarówno polecenia, jak i krytyczne komentarze – cieszą się szerokim zainteresowaniem. Użytkownicy często kierują się stanowiskiem innych osób, kreując swoje spojrzenie na nową markę czy dany produkt. Dlatego user generated content może być niezwykle pomocną strategią w budowaniu zaufania i przejrzystości marki.

2. Niski koszt reklamy

Marketing treści, który generują użytkownicy, wpływa na wysokie wyniki ROI przy stosunkowo niskich inwestycjach. UGC zwiększa ruch na stronie i konwersję. Zatem wpływa na niezwykle ważne wskaźniki. Co więcej, strategia user generated content nie wymaga dużych nakładów finansowych. Użytkownicy dobrowolnie przekazują informacje i opinie o marce, jednocześnie wpływając na jej umocnienie i promocję.

3. Sposób na lepsze poznanie grupy docelowej

Strategia UGC może stać się narzędziem, które pozwoli jeszcze lepiej poznać grupę docelową, zbadać jej potrzeby, sposób myślenia i upodobania. Analizując treści tworzone przez użytkowników, można zyskać wiele cennych informacji. Mogą one świadczyć chociażby o poziomie zadowolenia ze sposobów działania marki. Dlatego niewątpliwie warto zgłębić temat.

4. Zwiększenie widoczności marki i wzrost zaangażowania

User generated content wpływa na pozycjonowanie marki, ponieważ zwiększa zaangażowanie użytkowników serwisów społecznościowych w relacje z markami. Użytkownicy sami przenoszą i publikują treści związane z firmą. A komentarze i pozytywne recenzje kreują korzystny wizerunek marki. Obserwujący i potencjalni klienci motywują do interakcji innych użytkowników. Zwiększa to zainteresowanie produktami i usługami, zatem wpływa też na wzrost liczby osób obserwujących markę.

Oto kilka przykładów firm, które skutecznie wykorzystują UGC:

  1. GoPro: Firma znana z produkcji kamer akcji, aktywnie wykorzystuje treści tworzone przez użytkowników. Użytkownicy często dzielą się swoimi przygodami, wykorzystując kamery GoPro, a firma promuje te materiały na swoich kanałach społecznościowych i stronie internetowej.

     

    Wyświetl ten post na Instagramie

     

    Post udostępniony przez GoPro Middle East (@goprome)

  2. Starbucks: Kawiarnia Starbucks uruchomiła kampanię „White Cup Contest”, w której klienci byli zachęcani do dekorowania białych kubków Starbucks i publikowania ich zdjęć w mediach społecznościowych. Wybrany projekt został następnie użyty na limitowanej edycji kubków Starbucks.

    User generated content white cup contest
    White cup contest
  3. Coca-Cola: W ramach kampanii „Share a Coke”, Coca-Cola umożliwiła klientom personalizowanie etykiet butelek z ich imionami. Wiele osób dzieliło się zdjęciami swoich spersonalizowanych butelek Coca-Coli w mediach społecznościowych.
  4. Airbnb: Platforma Airbnb często dzieli się treściami tworzonymi przez użytkowników, w tym zdjęciami i opowieściami z ich podróży, co dodatkowo promuje różnorodne oferty wynajmu dostępne na ich platformie.
  5. LEGO: LEGO wykorzystuje treści tworzone przez fanów w swoich mediach społecznościowych. Wiele z ich kampanii opiera się na twórczości i projektach zbudowanych przez miłośników LEGO.
  6. Apple: W ramach kampanii „Shot on iPhone”, Apple prezentuje zdjęcia i filmy wykonane przez użytkowników iPhone’ów, pokazując możliwości fotograficzne swoich urządzeń.
  7. Lush Cosmetics: Lush często wykorzystuje zdjęcia klientów używających ich produktó

  1. Content marketing – bez planu nie ma sukcesu
  2. Jaką rolę spełniają agencje content marketingowe w tworzeniu treści oraz strategii rozpoznawalności marki? 
  3. Jak tworzyć content marketing w małym e-commerce

Jeden komentarz

    Wedel

    E.Wedel x OnlyBio <3

    Rower kross

    Co trzeci ankietowany Polak planuje kupić rower w najbliższym roku. To duży wzrost, bo w 2022 zakup roweru deklarował co czwarty badany