w

Worek z prezentami wart 7,3mld zł

Worek z prezentami wart 7,3mld zł

Z okazji nadchodzących świąt TNS dzieli się informacjami o planach Polaków, dotyczących tegorocznych prezentów świątecznych.

W tym roku na zakup prezentów świątecznych dla najbliższych przeznaczymy 7,3 mld zł. To tyle, ile wystarczyłoby na zakup 12 nowych Dreamlinerów! Część tej kwoty – 859 mln zł, czyli wartość połowy Stadionu Narodowego – wydamy na zakup upominków w Internecie.

Większość Polaków (77%) zamierza w tym roku obdarować najbliższych upominkami. Od 2007 r. z roku na rok coraz rzadziej kupujemy świąteczne upominki – rok temu takie plany miało 79% Polaków, a w 2007 r. – 87%. Prezenty kupią przede wszystkim osoby w wieku 20-49 lat, z wykształceniem średnim i wyższym, mieszkańcy największych miast, korzystający z Internetu oraz gospodarstwa domowe z dziećmi. Zdecydowanie rzadziej obdarują najbliższych osoby powyżej 60 roku życia, z wykształceniem podstawowym, mieszkańcy wsi.

Na zakup prezentów świątecznych dla najbliższych przeznaczymy w tym roku łącznie 7,3 mld zł. Polacy deklarujący zakup upominków dla najbliższych przeznaczą na nie średnio 341 zł, o 15 zł więcej niż w 2011 r. Kupujący prezenty w Internecie wydadzą na nie średnio 245 zł.

Tegoroczne prezenty kupimy przede wszystkim w hiper- i supermarketach (46%) oraz w wielkich centrach handlowych (30%). Co czwarty Polak (25%) kupi upominki dla najbliższych w małych i średnich sklepach. Tyle samo rodaków (25%) planujących kupić prezenty zrobi zakupy w Internecie, w sklepach internetowych i na platformach handlowych, na przykład Allegro.pl.

Prezentowym hitem będą kosmetyki, które kupi 40% Polaków oraz słodycze – 39%. Co trzeci z nas kupi zabawki (33%), a co czwarty (24%) – odzież i obuwie. Pierwszą piątkę najpopularniejszych prezentów zamykają książki, które podarować najbliższym planuje 18% respondentów. 8% Polaków wręczy gotówkę, a po 6% – filmy i muzykę (DVD, CD, Blu-ray) oraz biżuterię i zegarki. Pierwszą dziesiątkę zamykają sprzęt sportowy oraz akcesoria związane z wyposażeniem domu i kuchni, które planuje kupić dla bliskich po 4% Polaków. Kobiety częściej niż mężczyźni kupią w prezencie zabawki (37% pań i 29% panów) oraz odzież i obuwie (30% pań i 16 % panów).

 

Worek z prezentami wart 7,3mld zł

TNS zapytał respondentów także jakie prezenty lubią otrzymywać z okazji Świąt Bożego Narodzenia. I tak, prezentową listę marzeń statystycznego Polaka otwierają kosmetyki i perfumy, które chciałoby otrzymać trzech na czterech Polaków (75%), ucieszymy się też odzieży i słodyczy (po 62%). Biżuterię i zegarki chciałoby otrzymać 55% respondentów (kupi je jedynie 6% Polaków). Ponad połowa rodaków (53%) chciałaby pod choinką znaleźć gotówkę, wręczy ją w prezencie jedynie 8% z nas.



Elektronika zajmuje znaczące miejsce wśród wymarzonych prezentów najmłodszych respondentów w wieku 15-29 lat, którzy chętnie otrzymaliby: telefony komórkowe – 71%, odtwarzacze MP3 – 63%, tablety i sprzęt komputerowy – po 61%, sprzęt RTV – 57% i sprzęt fotograficzny – 56%. W grupie 30-49-latków do prezentowej listy marzeń dołączają bony towarowe i karty podarunkowe (54%), a w gronie Polaków w wieku 50+ – gotówka (48%) oraz książki (44%).

Nasz wymarzony „list do Świętego Mikołaja” nie zawsze pokrywa się z rzeczywistością – 39% Polaków przyznało, że zdarza się im otrzymywać nietrafione prezenty. Co wtedy robimy? Trzech na czterech Polaków (75%) mimo wszystko nietrafiony prezent zostawia, jeden na pięciu (19%) – oddaje innym, a 4% badanych, którym zdarza się otrzymywać nietrafione prezenty, sprzedaje je.

Więcej informacji o świątecznych upodobaniach, planach, podróżach i wydatkach znajdziecie w przyszłym tygodniu w newsletterze i na stronie internetowej TNS Polska www.tnsglobal.pl

Źródło: TNS Polska

Szczucie cycem, czyli kolejna edycja kalendarza linder 2013

Szczucie cycem, czyli kolejna edycja kalendarza Linder 2013

Wyślij twoje dziecko do pracy z baby mop. Jak zareklamować produkt... Nietypowy

Wyślij Twoje dziecko do pracy z Baby Mop. Jak zareklamować produkt…nietypowy