w ,

Zilustrowane przez dzieci uczucie lęku i poczucie odrzucenia trafiły na opakowania alkoholu w kampanii społecznej Fundacji EY

Zilustrowane przez dzieci uczucie lęku i poczucie odrzucenia trafiły na opakowania alkoholu w kampanii społecznej fundacji ey

Fundacja EY prowadzi kampanię społeczną, której celem jest uświadomienie Polkom zagrożeń wynikających z picia alkoholu w czasie ciąży. Strategią, kreacją i koordynacją akcji zajmuje się agencja LiquidThread (Publicis Media), a planowaniem i zakupem mediów Starcom.

Kampania, w której Fundacja EY zachęca do całkowitej abstynencji w czasie ciąży, rozpoczęła się w związku ze Światowym Dniem FAS (Alkoholowy Zespół Płodowy), przypadającym 9 września. Działania odbywały się w kilku etapach. Jednym z pierwszych były warsztaty plastyczne z dziećmi, których zadaniem było zilustrowanie negatywnych uczuć, jakie towarzyszą, na co dzień dzieciom chorym na FAS. Rysunki wydrukowane zostały na papierze służącym do pakowania alkoholu. Oprócz rysunków na papierze znalazły się także kluczowe fakty dotyczące FAS. Partnerami akcji są: Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA) oraz Supermarket „Piotr i Paweł”. Ekspedientki stoisk monopolowych w sklepach „Piotr i Paweł” podczas sprzedaży alkoholu owijają butelki w papier kampanii społecznej. Akcja w sklepach będzie trwać, aż do wyczerpania nakładu papieru.

– Świadomość zagrożeń wynikających z picia alkoholu w czasie ciąży jest w Polsce wciąż bardzo niska, a dodatkowo nagromadziło się wokół tego tematu wiele mitów. Jednym z nich jest stwierdzenie, że niewielka ilość alkoholu podczas ciąży jest nieszkodliwa. Tymczasem nawet, jeśli lampka wina nie jest zagrożeniem dla kobiety ciężarnej, to nawet najmniejsza ilość alkoholu szkodzi płodowi i może spowodować nieodwracalne skutki w zdrowiu dziecka – mówi Agnieszka Palka, pedagog i koordynator projektów w Fundacji EY.

– Tworząc ideę kreatywną kampanii uznaliśmy, że aby podnieść świadomość problemu FAS powinniśmy uzmysłowić kobietom jak poważne konsekwencje dla zdrowia fizycznego i psychicznego ich dzieci może wywołać picie alkoholu w czasie ciąży. Stąd pomysł na warsztaty plastyczne z dziećmi i zobrazowanie przez nie negatywnych emocji, które towarzyszą ich rówieśnikom chorym na FAS, a następnie pokazanie tych wyobrażeń w miejscu gdzie może to odnieść najlepszy skutek – przy półce z alkoholem – mówi Jakub Turczyński, Art Director w agencji LiquidThread.

Akcja pod hasłem #dzieciniechcafas otrzymała wsparcie w postaci działań w mediach interaktywnych (video online, display, social media) oraz była realizowana z wykorzystaniem narzędzi PR.

Strategią, kreacją oraz organizacją i koordynacją niestandardowej części kampanii zajęła się agencja LiquidThread. Za planowanie i zakup mediów odpowiada Starcom. Obie agencje nawiązały współpracę z Fundacją EY w ramach przeprowadzonego postępowania ofertowego.

Mec videotrack: torrenty tracą na popularności w polsce

MEC VideoTrack: torrenty tracą na popularności w Polsce

Robert korzeniowski w filmie wizerunkowym walk

Robert Korzeniowski w filmie wizerunkowym WALK