Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

10 najlepszych kampanii promocyjnych seriali. Wybór subiektywny

1. Niekwestionowany zwycięzca – Dexter

W kampanii promocyjnej tego serialu jako placement reklamowy została wykorzystana fontanna. Zamiast wody, strumieniami popłynęła krew! Zbiorniki zostały ogrodzone policyjną taśmą, aby zwiększyć makabryczność oraz brutalność tego ambientu. Według nas, pomysł na taki sposób promocji to przejaw niemałej kreatywności. Gratulujemy!

Promocja Dextera w Portugali również wpisywała się w mroczną konwencję serialu. Na ulicach można było natrafić na leżące ludzkie ciała z wbitym nożem, a z ran wypływała ciesz przypominająca krew. Obok tak ucharakteryzowanych ochotników leżały ulotki promujące serial.

2. Mafijne klimaty, czyli Rodzina Soprano

Kolejna kampania promocyjna wpisująca się w tematy _grozy, śmierci oraz niemałego zaskoczenia. Przed emisją serialu po Nowym Yorku zaczęły jeździć taksówki oznaczone logiem The Sopranos. Ale to nie wszystko! Z bagażników taksówek wystawała ludzka ręka ubrana w elegancki garnitur i iście mafijny sygnet.

3. The Walking Dead – potworny pochód

Kampania promocyjna, która opierała się na przemarszu żywych trupów po ulicach Stanów Zjednoczonych, z pewnością mogłaby zostać wykorzystana w niejednym horrorze. Charakteryzatorzy zadbali o wygląd zombie, a wyniki najlepszych metamorfoz możecie zobaczyć poniżej 🙂

4. Mad Men – perfekcyjne wykorzystanie przestrzeni

Specjaliści od marketingu wiedzieli, gdzie należy rozwiesić plakaty reklamujące nowy sezon Mad Men. Czy w innym miejscu, robiłyby równie piorunujące wrażenie? Rozgłosowi tej akcji promocyjnej nadała także kontrowersja dotycząca rozwieszenia plakatu reklamującego serial, niedaleko miejsca, w którym kiedyś stały wieże World Trade Center.

5. Jak się obronić przed wampirem? – serial Czysta Krew

W tej kampanii została wykorzystana reklama ambientowa odnosząca się do popularnych ogłoszeń zawieszanych na murach, tablicach lub wiatach autobusowych. Tym razem zamiast numeru ogłoszeniodawcy można było zerwać kawałek drewienka, które miało posłużyć jako broń przeciwko wampirom. Do ogłoszenia dołączona była instrukcja obsługi tłumacząca, jak unieszkodliwić wampira.

dytinn

6. Prison Break – przemarsz tym razem jednak  skutych kajdankami więźniów

Ambientowa reklama tego serialu opierała się na przemarszu więźniów przez Lizbonę. Konwencja pochodu zbrodniarzy nawiązuje do miejsca, w którym żyje główny bohater serialu – niewinnie skazany Michael Scofield. Uzupełnieniem kampanii promocyjnej (bez przecinka) było stworzenie gadżetów serialowych oraz rozmieszczenie plakatów promujących produkcję. Ostateczny efekt robi wrażenie i bez wątpienia był niezwykle trafnym ambientem.

prison

7. Grzeszki Desperate Housewives (Gotowe na wszystko)

Działania promocyjne siódmego sezonu Gotowych na wszystko można było dostrzec nie tylko w telewizji. Specjaliście od marketingu zadbali, aby Desperate Housewives promowały 7. sezon serialu także na Facebooku. Specjalnie zaprojektowana aplikacja, dzięki której po emisji serialu fanki mogły wpisywać grzechy bohaterek, sprawdziła się idealnie jako narzędzie promocyjne. Najlepsze opisy były oczywiście nagradzane. Ponadto aplikacja przewidywała kolejne etapy zabawy, które miały wypromować serial na portalu społecznościowym.

8 i 9. Big Bang Theory (Teoria Wielkiego Podrywu) oraz How I Met Your Mother (Jak poznałem waszą matkę), reklama video w papierowej gazecie

Kampania reklamowa tych dwóch niezwykle popularnych seriali opierała się na wcześniej niespotykanej konwencji połączenia plików video z papierowymi gazetami. Oglądanie spotów reklamujących seriale umożliwiał specjalny moduł elektroniczny umieszczony na stronach. Możliwość oglądania tego ambientu mieli jednak nieliczni prenumeratorzy ze Stanów Zjednoczonych.

cbs_-_pepsi_insert.146202523_std

10.Programy z ramówki Crime & Inwestigaton Network, czyli udana akcja promocyjna w Polsce

Ostatnie miejsce w naszym zestawieniu zajęła akcja promocyjna programów z ramówki kanału Crime & Inwestigaton Network. Kampania ambientowa miała miejsce w 9 polskich miastach (Gdyni, Poznaniu, Lublinie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Bytomiu, Katowicach i Krakowie) i polegała na przyklejaniu naklejek imitujących weneckie lustra. Akcja miała na celu przybliżenie widzom pracy policjantów oraz dawała możliwość zajrzenia do pokoju z podejrzanymi.