Spis treści
1. Niekwestionowany zwycięzca – Dexter
W kampanii promocyjnej tego serialu jako placement reklamowy została wykorzystana fontanna. Zamiast wody, strumieniami popłynęła krew! Zbiorniki zostały ogrodzone policyjną taśmą, aby zwiększyć makabryczność oraz brutalność tego ambientu. Według nas, pomysł na taki sposób promocji to przejaw niemałej kreatywności. Gratulujemy!
Promocja Dextera w Portugali również wpisywała się w mroczną konwencję serialu. Na ulicach można było natrafić na leżące ludzkie ciała z wbitym nożem, a z ran wypływała ciesz przypominająca krew. Obok tak ucharakteryzowanych ochotników leżały ulotki promujące serial.
2. Mafijne klimaty, czyli Rodzina Soprano
Kolejna kampania promocyjna wpisująca się w tematy _grozy, śmierci oraz niemałego zaskoczenia. Przed emisją serialu po Nowym Yorku zaczęły jeździć taksówki oznaczone logiem The Sopranos. Ale to nie wszystko! Z bagażników taksówek wystawała ludzka ręka ubrana w elegancki garnitur i iście mafijny sygnet.
3. The Walking Dead – potworny pochód
Kampania promocyjna, która opierała się na przemarszu żywych trupów po ulicach Stanów Zjednoczonych, z pewnością mogłaby zostać wykorzystana w niejednym horrorze. Charakteryzatorzy zadbali o wygląd zombie, a wyniki najlepszych metamorfoz możecie zobaczyć poniżej 🙂
4. Mad Men – wykorzystanie przestrzeni
Specjaliści od marketingu wiedzieli, gdzie należy rozwiesić plakaty reklamujące nowy sezon Mad Men. Czy w innym miejscu, robiłyby równie piorunujące wrażenie? Rozgłosowi tej akcji promocyjnej nadała także kontrowersja dotycząca rozwieszenia plakatu reklamującego serial, niedaleko miejsca, w którym kiedyś stały wieże World Trade Center.
5. Jak się obronić przed wampirem? – serial Czysta Krew
W tej kampanii została wykorzystana reklama ambientowa odnosząca się do popularnych ogłoszeń zawieszanych na murach, tablicach lub wiatach autobusowych. Tym razem zamiast numeru ogłoszeniodawcy można było zerwać kawałek drewienka, które miało posłużyć jako broń przeciwko wampirom. Do ogłoszenia dołączona była instrukcja obsługi tłumacząca, jak unieszkodliwić wampira.
6. Oddaj krew za Żelazny Tron – Gra o Tron – Bleed #forthethrone
Przed premierą ósmego sezonu „Game of Thrones”, HBO współpracowało z Czerwonym Krzyżem nad kampanią „Bleed for the Throne”. Zachęcano fanów do oddawania krwi w zamian za ekskluzywne gadżety związane z serialem i szansę na wygranie biletów na premierę sezonu. Kampania zintegrowana była także z interaktywnym doświadczeniem na South by Southwest (SXSW), gdzie uczestnicy mogli „oddawać krew za Żelazny Tron”, co symbolicznie łączyło ich z postaciami z serialu.
7. „Stranger Things” – Wirtualna rzeczywistość i pop-up bary
Netflix wykorzystał wirtualną rzeczywistość do promocji drugiego sezonu „Stranger Things”, tworząc doświadczenia VR, które pozwalały fanom na zanurzenie się w świecie serialu. Dodatkowo, w kilku miastach na całym świecie pojawiły się pop-up bary tematyczne, stylizowane na lat 80-te, które oferowały menu inspirowane serialem oraz pełne dekoracje, które przenosiły gości prosto do Hawkins, Indiana.
Zobacz kampanię promocyjną Stranger Things w Warszawie
8 i 9. Big Bang Theory (Teoria Wielkiego Podrywu) oraz How I Met Your Mother (Jak poznałem waszą matkę), reklama video w papierowej gazecie
Kampania reklamowa tych dwóch niezwykle popularnych seriali opierała się na wcześniej niespotykanej konwencji połączenia plików video z papierowymi gazetami. Oglądanie spotów reklamujących seriale umożliwiał specjalny moduł elektroniczny umieszczony na stronach. Możliwość oglądania tego ambientu mieli jednak nieliczni prenumeratorzy ze Stanów Zjednoczonych.
10. The Walking Dead – Zombie Invasion Escape Room
Na promocję jednego z sezonów „The Walking Dead”, AMC stworzyło „escape room”, w którym uczestnicy musieli współpracować, aby uciec z pokoju pełnego zagadek, inspirowanych scenariuszem serialu. Dodatkowo, aktorzy przebrani za zombie dodawali realizmu doświadczeniu, co przyciągnęło zarówno nowych widzów, jak i zagorzałych fanów serialu.