Dom mediowy Lowe Media stworzył ranking najbardziej dochodowych polskich seriali. W zestawieniu z ostatniej dekady (od 2004 do 2014 roku) przychody reklamowe zwycięzcy sięgają ponad dwa i pół miliarda złotych. Każda z produkcji z pierwszej piątki przyniosła ponad miliard złotych. W tym dziesięcioleciu zwycięża TVN-owskie „Na Wspólnej” wyprzedzając „Pierwsza Miłość” z ramówki Polsatu.
TOP 10 Seriale – lokomotywy reklamowe dekady 2004 – 2014
„Na Wspólnej” – TVN – 2 079 719 150 zł
„Pierwsza Miłość” – Polsat – 1 953 663 798 zł
„M jak Miłość” – TVP2 – 1 418 402 349 zł
„W – 11 Wydział Śledczy” – TVN – 1 417 066 915 zł
„Świat według Kiepskich” – Polsat – 1 214 143 280 zł
„Samo Życie” – Polsat – 978 951 320 zł
„Barwy Szczęścia” – TVP 2 – 947 947 735 zł
„Dlaczego Ja?” – Polsat – 834 607 125 zł
„Detektywi” – TVN – 820 773 385 zł
„Klan” – TVP 1 – 808 400 685 zł
W 2014 roku w zestawieniu najbardziej dochodowych seriali zwyciężyła polsatowska „Pierwsza Miłość”. Na drugim miejscu z nieznacznie mniejszymi przychodami uplasował się paradokumentalny serial TVN-u „Szpital”.
TOP 10 Seriale – lokomotywy reklamowe 2014 roku
„Pierwsza Miłość” – Polsat – 225 934 780 zł
„Szpital” – TVN – 225 348 635 zł
„Dlaczego Ja?” – Polsat – 209 560 440 zł
„Świat według Kiepskich” – Polsat – 200 025 880 zł
„Barwy Szczęścia” – TVP 2 – 189 445 179 zł
„Na Wspólnej” – TVN – 164 759 015 zł
„M jak Miłość” – TVP2 – 140 951 127 zł
„Ukryta Prawda” – TVN – 131 034 230 zł
„Dzień, który zmienił moje życie” – Polsat – 110 755 010 zł
„W – 11 Wydział Śledczy” – TVN – 89 665 325 zł
– Seriale, które są emitowane od wielu lat oczywiście przodują w podsumowaniu dziesięciolecie. To one przyciągają najwyższe budżety, przy nich pokazywanych jest najwięcej spotów oraz przerw reklamowych – mówi Michał Bakalarczyk, senior media planner Lowe Media.