w

10 noworocznych postanowień na efektywny marketing e-mailowy w 2020 roku.

e-mail marketing

Dobra reputacja, odpowiednia treść oraz konsekwente dbanie o jakość listy mailingowej to podstawa 

Postanowienia noworoczne, tak jak fajerwerki i „Kevin sam w Nowym Jorku” to nieodłączny element przełomu roku. Przez większość czasu pozostają one jednak tym, czym są – postanowieniami, które nigdy nie zostaną konsekwentnie wprowadzone w życie. Sojusz Certyfikowanych Nadawców (The Certified Senders Alliance; CSA) zestawił 10 sprawdzonych wytycznych na rok 2020, których należy się zdecydowanie trzymać, przynajmniej w przypadku, gdy chcesz w nadchodzącym roku prowadzić udane kampanie e-mail marketingowe oraz stawiasz na oparte na zaufaniu relacje z obecnymi i przyszłymi klientami.

 

  • Cenny skarb: adresy wysokiej jakości 

 

Tworząc swoją bazę mailingową umieszczaj w niej tylko adresy osób, które wygenerowałeś legalnie, o których wiesz, że chcesz posiadać o nich informacje i których zgodę na posiadanie danych zawsze możesz udowodnić. Zapewnia Ci to nie tylko bezpieczeństwo prawne, ale chroni także Twoją reputację i buduje zaufanie Twoich klientów. Mała lista mailingowa z wysokiej jakości adresami jest lepsza niż duża baza z adresami uzyskanymi z co najmniej wątpliwych źródeł. W każdym przypadku stosuj procedurę „Double Opt-In”. W razie jakichkolwiek niejasności musisz być w stanie w każdej chwili jednoznacznie wykazać, że posiadasz zgodę każdej osoby do której wysłałeś wiadomość e-mail na otrzymywanie przez nią e-maili Twojego autorstwa. A z Double Opt-In (DOI) jesteś po bezpiecznej stronie.

 

  • Mów prostym językiem

 

Bądź szczery, nawet jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych subskrybentów do Twojego newslettera. Powiedz, co jest Twoim celem w jasnych i zrozumiałych słowach i nie „ukrywaj” swojej prośby o zgodę na otrzymywanie reklam. Odbiorca zauważy to najpóźniej wtedy, gdy otrzyma newsletter, o który nie prosił świadomie, a następnie zirytowany ponownie go anuluje – lub co gorsza – oznaczy w swojej skrzynce pocztowej jako spam.

 

  • Uwaga pułapka

 

Nie wpadnij w pułapkę. Jeśli wyślesz pocztę do pułapki na spam, ucierpi Twoja reputacja poważnego nadawcy i szybko znajdziesz się na czarnej liście. Bądź transparentny, regularnie i starannie aktualizuj swoje listy adresowe. Natychmiast usuwaj z listy nieaktywne adresy i nie wysyłaj wiadomości na stare adresy, których nie używałeś od lat.

 

  • Bądź transparentny

 

Jeśli Twój dostawca usług poczty elektronicznej (e-mail service provider; ESP) oferuje tę opcję, użyj Feedback-Loop (FBL), czyli pętli zwrotnej. Dzięki temu otrzymasz od swojego dostawcy usług e-mailowych informację zwrotną o adresatach, którzy klasyfikują Twoją pocztę jako spam lub śmieci (junk e-mail). To również pomaga w utrzymaniu przejrzystości Twojej listy mailingowej, oczywiście jedynie w przypadku, gdy stosowne adresy usuwasz z listy natychmiastowo.

 

  • Uwaga przy konkursach

 

Jeśli jako współsponsor bierzesz udział w konkursie w celu wygenerowania adresów: upewnij się, że liczba sponsorów jest niewielka (maks. 8) oraz że w każdej chwili masz dostęp do deklaracji zgody adresata. 

 

  • Dotrzymuj słowa

 

Trzymaj się ustalonych uzgodnień: Jeśli masz zgodę na wysyłanie newslettera o modzie, nie wysyłaj reklam samochodowych. Jeśli nawiązałeś już relację z odbiorcą konkretnego produktu, upewnij się, że wysyłasz mu tylko informacje o tych samych lub podobnych produktach. W innych przypadkach należy wysyłać reklamę tylko tych produktów lub usług, które są wymienione w oświadczeniu o zgodzie. Unikaj używania w deklaracji zgody ogólnikowych terminów branżowych, takich jak „finanse i ubezpieczenia” czy „sprzedaż wysyłkowa”.

 

  • Prawo jest prawem

 

Przestrzegaj rozporządzenia UE o ochronie danych osobowych (RODO). Zawsze. Nie tylko dlatego, że grożą Ci teraz wysokie grzywny za jego nieprzestrzeganie, ale również dlatego, że naruszenie prawa zagraża Twojej dobrej reputacji i naraża zaufanie Twoich klientów. Jeśli spełniasz kryteria Certified Senders Alliance (CSA) i uzyskasz tam certyfikat, jesteś w dużej mierze po bezpiecznej stronie, również w odniesieniu do RODO. 

 

  • Nie bądź phisherem

 

Chroń siebie i swoją markę przed byciem wykorzystanym do ataku phishingowego. Używaj standardów SPF, DKIM i DMARC podczas wysyłania wiadomości e-mail. Z pomocą Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance (DMARC), Sender Policy Framework (SPF) oraz Domain Keys Identified Mail (DKIM) masz możliwość zapewnienia wyraźnego rozpoznawania Twoich e-maili przez dostawcę skrzynek pocztowych i jednocześnie określenia, jak powinien on obsługiwać e-maile, które rzekomo pochodzą od Ciebie. Dzięki temu wiadomości e-mail typu phishing mogą być niezawodnie wykrywane i filtrowane zanim dotrą do odbiorcy i przyniosą Twojemu klientowi ewentualne szkody.

 

  • Liczy się zawartość

 

Jeśli znasz oczekiwania swoich klientów i przekazujesz im dokładnie te treści, które chcą przeczytać, zrobiłeś już duży krok w kierunku konwersji. W którym punkcie podróży klienta (Customer Journey) znajduje się właśnie adresat mojego newslettera, jak nawiązywać z nim kontakt, jakie informacje są dla niego adekwatne i interesujące? Adekwatność budzi zainteresowanie, zacieśnia więzi z już istniejącymi klientami i generuje nowych.

Jeśli trzymasz się powyższych założeń, już (prawie) nic nie stoi na przeszkodzie, aby osiągnąć sukces w e-mail marketingu. Ale istnieje jeszcze dziesiąte dobre postanowienie na Nowy Rok: 

 

  • Ostatnie ale nie mniej ważne: Twoja wiedza powinna być na aktualnym poziomie

 

Nie zostawaj w tyle; świat techniki pędzi do przodu. Czerp wiedzę o nowych możliwościach dla e-marketingu z książek, blogów, portali. Niezastąpiona jest wiedza z pierwszej ręki, którą możesz zdobyć w bezpośrednim kontakcie ze specjalistami. Owiedzaj więc marketingowe eventy, takie jak CSA Email Summit, gdzie eksperci ds. marketingu, komputerowi nerdowie oraz kadry kierownicze z ponad 15 krajów będą dyskutować o nowych osiągnięciach w branży elektronicznej, aby dowiedzieć się z pierwszej ręki, co składa się na dobry e-mail, jak chronić siebie i swoją markę przed nadużyciami w świecie internetu oraz jak utrzymać zaufanie odbiorców.

Co myślisz?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

GIPHY App Key not set. Please check settings

kallwejt_plakat_wwf

Jan Kallwejt ilustruje zagrożenia czyhające na polskie rysie

namiot reklamowy

Rodzaje namiotów reklamowych