w

Płatności kodami QR 

Apple pracuje nad nową funkcją Apple Wallet, która umożliwia użytkownikom przeprowadzanie transakcji Apple Pay za pomocą kodów QR.

Firma Apple wydała drugą wersję systemu beta iOS 14 z niewielkimi zmianami systemu, w którym znajduje się ukryta i nieaktywna na ten moment funkcja pozwalająca użytkownikom dokonywanie płatności za pomocą kodów QR. Użytkownicy będą mogli uruchamiać płatności Apple Pay, skanując kody QR i tradycyjne kody kreskowe za pomocą aparatu telefonu. 

Choć kody QR istnieją już od lat, to często wydawały się marginalnym rozwiązaniem technologicznym. COVID-19 dał im nową młodość jako globalne narzędzie umożliwiające bezpieczne transakcje bezdotykowy. W Polsce kody QR nie były do tej pory używane do płatności na dużą skalę, co nie oznacza, że ta funkcja niebawem się u nas nie przyjmie.

Według Pawła Działaka – CEO Tpay informacje dotyczące wprowadzenie płatności kodem QR przez giganta technologicznego Apple tylko potwierdzają nowy kierunek rynku. Kolejne firmy dołączają tę funkcję do swojej oferty. Walmart zmodyfikował swoją aplikację Walmart Pay, aby płynnie przetwarzać kody QR i działać całkowicie bezdotykowo. Kolejnym przykładem jest jedna z największych sieci aptek w USA Walgreens, która zaczęła również przyjmować płatności za pośrednictwem platformy Alipay.

Według danych z pierwszego kwartału br. korzystanie z QR kodu w WeChat wzrosło o 25,86 proc. r/r pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego. W okresie pandemii (od 23 stycznia do 6 maja) instytucje, firmy i osoby prywatne użyły kodów QR WeChat ponad 140 miliardów razy.

Paweł Działak dodaje, że ponowne podejście rynku do reanimacji kodów QR pokazuje jasny kierunek rynku płatności, który do 2027 r. ma osiągnąć 4,68 bln USD. Oprócz technologicznych gigantów takich jak PayPal, który w maju wprowadził darmowe płatności kodami QR na 28 rynkach, zmiany widać w wielu branżach. Płatności tego typu wchodzą w inne obszary biznesu – platforma zamówień LevelUp nawiązała współpracę z dostawcą POS-ów Toast, aby akceptować płatności kodami QR za płacenie rachunków w restauracjach.

Jak działają płatności kodami QR

Płatności kodami QR można podzielić na dwie grupy: urządzeń działających online i offline. W przypadku pierwszej użytkownik po zeskanowaniu kodu QR zostaje przekierowany do strony www gdzie dokonywana jest transakcja pozwalająca na np. wejście na siłownię. W drugim przypadku po odczytaniu kodu (aparatem lub aplikacją do czytania kodów QR) uruchamia się strona www, po opłaceniu komunikat systemowy (API) jest wysyłany do urządzenia, które już wie, że transakcja została zakończona pomyślnie i umożliwia wybranie produktu z maszyny vendingowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pinterest

Nowe rozwiązania reklamowe Pinteresta dla e-commerce

Darmowy spotify

Spotify prezentuje podcastowe listy przebojów