Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Antysmogowy mural w Bielsku-Białej

ALDI dba o środowisko i tworzy swój pierwszy antysmogowy mural w Bielsku-Białej. Przez ponad 10 lat zmniejszy on zanieczyszczenie powietrza tak, jak robiłby to las o powierzchni ponad 100 m2, z kilkoma tysiącami drzew. Oczyszczający powietrze mural to efekt współpracy ALDI i Klubu Gaja. Jego autorką jest Ewa Ciepielewska z Grupy LUXUS. 

W 2019 roku Polska znalazła się na 10 miejscu w rankingu krajów pod kątem zanieczyszczenia powietrza w Europie. Problem jakości powietrza nie jest więc kwestią abstrakcyjną, ale wiąże się bezpośrednio z jakością życia w naszych miastach. Dlatego ALDI we współpracy z Klubem Gaja, Galerią Bielską BWA i artystką Ewą Ciepielewską zainicjowało stworzenie w Bielsku-Białej wyjątkowego muralu, który pochłania zanieczyszczenia z powietrza. Jego odsłonięcie odbędzie się 12 października o godzinie 12:00. 

– Dbałość o środowisko i społeczna odpowiedzialność biznesu są wpisane w DNA marki ALDI.  Wierzymy, że wcielając je w życie przyczyniamy się do kształtowania postaw i przyjaznego otoczenia dla przyszłych pokoleń. Właśnie dlatego, naturalnym było dla nas zaangażowanie się po raz kolejny w inicjatywę Święta Drzewa w roli Partnera Strategicznego. W ten sposób wspieramy edukację ekologiczną i możemy stać się częścią większej zmiany. Tegoroczna współpraca cieszy nas tym bardziej, że oprócz wspólnego sadzenia kilku tysięcy drzew, udało nam się do tematu ochrony środowiska podejść w bardziej niestandardowy sposób i stworzyć proekologiczny mural, który przykuje uwagę i skłoni mieszkańców miast do refleksji na temat ekologii – mówi Agata Biernacka, Kierownik Działu Komunikacji i PR ALDI Polska.  

Antysmogowy mural

Mural przedstawia fragment lasu prześwietlonego wiosennym słońcem. Do jego wykonania użyte zostały specjalne farby antysmogowe firmy Airlite, które  wykorzystują proces podobny do fotosyntezy – z tą różnicą, że w farbach obecny jest dwutlenek tytanu wytwarzający reaktywne cząsteczki, które neutralizują zanieczyszczenie powietrza w obojętne związki. Dzięki temu namalowany na muralu las zmniejszy zanieczyszczenie powietrza tak, jak zrobiłby to posadzony las z kilkoma tysiącami drzew. 

– Aktywiści ekologiczni powinni głośno mówić o potrzebie ratowania planety i wspierać każde działanie na rzecz powstrzymania katastrofy klimatycznej. Mogą to robić na różne sposoby, wykorzystując na przykład sztukę. To wspaniale, że mural Święto Drzewa powstaje właśnie w Bielsku-Białej na ulicy Mickiewicza, tuż obok pierwszego biura Klubu Gaja. To symboliczne miejsce dla działań ekologicznych, ale i przypomnienie, że bez wspólnych wysiłków ratujących Ziemię, nasze życie może się dramatycznie zmienić. Sadźmy, malujmy, edukujmy i działajmy. Teraz!  –mówi Jacek Bożek, założyciel i prezes Klubu Gaja.

Wydarzeniem towarzyszącym odsłonięciu muralu będzie akcja sadzenia drzew i krzewów w Szkole Podstawowej  nr 27 w Bielsku-Białej, w ramach której przedstawiciele Klubu Gaja, uczniowie, a także pracownicy ALDI posadzą m.in. głogi, leszczyny, aronie i byliny. Przeprowadzony zostanie również warsztat budowy budek lęgowych dla wiewiórek, ptaków, nietoperzy i motyli. 

Mural i akcja edukacyjna dla szkoły, to nie jedyne działania, w które w ramach obchodów Święta Drzewa zaangażowało się w tym roku ALDI. Jako Partner Strategiczny, wraz z Klubem Gaja sieć zasadziła na terenie Nadleśnictwa Bielsko 3000 buków zwyczajnych. Posadzone drzewa w przyszłości osiągną wysokość 40-50 metrów i staną się zielonymi płucami naszej ziemi, przyczyniając się do produkcji tlenu i oczyszczania powietrza, którym oddychamy. 

Od ubiegłego roku wspólnie z Klubem Gaja ALDI zasadziło już prawie 6000 drzew. Sieć zaangażowała się także w stworzenie ogrodu polisensorycznego w Zespole Szkół Specjalnych w Sosnowcu. Misją Klubu Gaja jest ochrona i zachowanie środowiska naturalnego oraz ochrona praw i dobrostanu zwierząt. Już od 30 lat Gaja angażuje Polki i Polaków w realne działania wspierające środowisko, realizuje długofalowe programy i kampanie, które przynoszą konkretne korzyści dla przyrody i zwierząt.

Zobacz też: Strategia komunikacji: LinkedIn w strategii komunikacji marek B2B

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *