Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Audyt SEO – od czego zacząć?

Audyt SEO

Dobrze wykonany Audyt SEO to jeden z pierwszych kroków, które powinien wykonać właściciel nowej strony internetowej lub sklepu. Także w przypadku posiadania już wieloletniego biznesu, warto go wykonać. Z czego składa się audyt SEO i kiedy warto go wykonać?

Audyt SEO – czym jest?

Audyt SEO to rozszerzona analiza strony internetowej. Jego zakres jest o wiele szerszy niż w przypadku zwyczajowej analizy, porusza dodatkowe kwestie i jest kompleksowym sprawdzeniem dostosowania naszej strony do standardów tworzenia stron, wytycznych dla webmasterów i ogólnych zaleceń związanych z tworzeniem i promocją strony w internecie.

Jakie aspekty porusza audyt SEO?

Audyt SEO powinien kompleksowo poruszać konkretne elementy danej strony związane z jej optymalizacją techniczną, dostosowaniem do urządzeń przenośnych czy – co jest coraz bardziej popularne – doświadczeniom użytkownika na stronie, czyli User Experience (UX).

Często audyty SEO traktują także o aspekcie zewnętrznym jakim jest analiza profilu linkowego. Najprościej jednak, audyt SEO zawiera analizę takich elementów jak:

  • struktura strony
  • nawigacja w obrębie strony
  • treści na stronie
  • linkowanie wewnętrzne
  • optymalizacja grafik i obrazów
  • bezpieczeństwo strony
  • profil linkowania
  • użyteczność i intuicyjność (UX)

Czy mogę samodzielnie wykonać audyt SEO?

Oczywiście. Musisz jednak mieć na uwadze, że zajmie Ci to o wiele więcej czasu, niż odpowiednio doświadczonej osobie (najczęściej specjalista SEO), która jest dobrze wyszkolona, wie na co zwracać uwagę i ma na swoim koncie kilkadziesiąt wykonanych takich audytów. Jednakże jeżeli ten aspekt Cię nie przeraża i chciałbyś zgłębić swoją wiedzę o techniczne SEO, nic nie stoi na przeszkodzie, by korzystając z dostępnych w internecie kursów i poradników wykonać taki audyt samodzielnie.

Komu zlecić audyt SEO?

Jeżeli jednak szkoda Ci czasu lub zwyczajnie te zagadnienia nie będą dla Ciebie interesujące, możesz zlecić te działanie komuś innemu.

Na rynku znajdziesz agencje SEO, które specjalizują się w tego typu działaniach lub jest to jeden z filarów ich pracy. Oczywiście możesz skorzystać także z oferty freelancera, jednakże w tym wypadku niekiedy oferta agencji jest korzystniejsza, mają za sobą większe doświadczenie i dostęp do narzędzi analitycznych, pomocnych podczas wykonywania takiego audytu.

Warto pamiętać, by podczas zlecania wykonania audytu SEO odpowiednio określić, kto zajmie się wdrażaniem zaleceń i sugestii w nim zawartych, bowiem niekiedy zlecenie wykonania audytu dotyczy jedynie przygotowania dokumentu, bez wdrażania takich optymalizacji.

Agencja SXO – semcore.pl
Nasze strategie marketingowe to unikalne połączenie SEO i UX. Dowiedz się więcej odwiedzając naszą stronę Semcore

 

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Leave a Reply