Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Zawód copywriter 

copywriter

Zawód copywritera może kojarzyć się z prostą pracą zdalną, ale nie do końca tak jest. W związku z dynamicznie rozwijającym się marketingiem treści, wzrasta zapotrzebowanie na artykuły dobrej jakości, także dla branży SEO.

Współczesny marketing treści ułatwia podejmowanie decyzji zakupowych oraz przyczynia się do budowania wizerunku marki i relacji z klientem. Teksty tworzone przez copywriterów mają określoną wartość i mogą nie tylko odpowiadać ściśle na intencje użytkowników, ale też edukować lub dostarczać rozrywki. Najczęściej copywriter pisze konkretne rodzaje treści:

  • teksty blogowe,
  • treści newsletterów,
  • artykuły specjalistyczne,
  • nazwy produktów lub marek,
  • hasła i slogany reklamowe,
  • treści postów na portale społecznościowe.

Dobry copywriter jest kreatywny, szybko formułuje myśli i zna techniki perswazyjne. Na pytanie, co robić, aby stać stać się lepszym odpowiedź jest jedna … wciąż się doskonalić, czyli regularnie pisać.

Copywriter SEO

Copywriter piszący pod SEO nie tworzy wyłącznie tekstów SEO friendly, ale przede wszystkim human friendly, bo ostatecznie ważna jest interakcja z użytkownikiem. Zwykle tworzy wybrane  typy treści. Wśród nich są m.in.:

  • artykuły blogowe, sponsorowane, zapleczowe,
  • treści na podstrony witryny internetowej,
  • opisy kategorii lub produktów,
  • teksty na strony- głównie sklepów i stron.

Rzetelny research

Tekst napisany przez copywritera powinien być nie tylko przystępny dla odbiorcy, ale też zgodny z prawdą. To już wymaga od copywritera rzetelności.

Przed przystąpieniem do realizacji zlecenia, jego obowiązkiem jest dokonanie skrupulatnego researchu. Prawdą jest, że copywriter nie musi być i zresztą nie jest specjalistą w każdej dziedzinie, jednak nieoceniona bywa umiejętność szybkiego weryfikowania informacji.

Jak zostać copywriterem?

Podstawą copywritingu jest sztuka posługiwania się słowem pisanym. Znajomość zasad poprawnej polszczyzny nie wystarczy, żeby się wybić. Niszę na rynku tworzenia treści stanowią copywriterzy, którzy są specjalistami w danej dziedzinie. Dzięki ich eksperckiej wiedzy np. z zakresu medycyny, czy motoryzacji są w stanie napisać tekst o dużej wartości merytorycznej. Atutem będzie także wiedza z zakresu psychologii sprzedaży i reklamy.

Dobrym pomysłem na rozpoczęcie przygody z tworzeniem treści jest podjęcie stażu lub praktyk, które pozwolą poznać zawód copywritera od praktycznej strony. Agencjom zależy na pozyskaniu zdolnych osób, dlatego często organizują staże lub konkursy, które sprawdzą umiejętności potencjalnego kandydata. Obecnie konkurs stażowy prowadzi Agencja NPROFIT, która przyszłego stażystę wprowadzi zasady tworzenia treści zgodnie z wymogami SEO. Z pewnością warto spróbować swoich sił, aby sprawdzić, czy to właściwa ścieżka kariery.

Więcej informacji o zawodzie copywritera można znaleźć na blogu Agencji NPROFIT.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *