Rocznie w Polsce dochodzi do zaginięcia ponad 20 tysięcy osób, w tym około 8 tysięcy dzieci. O skuteczności poszukiwań decyduje szybkość podjętych działań. Im więcej osób zetknie się ze zdjęciem osoby w krótkim czasie od jej zaginięcia, tym większe szanse na szczęśliwe odnalezienie. Właśnie dlatego chcemy skorzystać z możliwości automatycznej publikacji informacji o najnowszych zaginięciach na nośnikach DOOH – podkreśla Prezes Fundacji ITAKA, Alicja Tomaszewska. Fundacja ITAKA prowadzi bazę osób zaginionych na stronie www.zaginieni.pl oraz publikuje zdjęcia w mediach. Od początku stycznia br. wizerunki zaginionych pojawiają się także na wielkoformatowych ekranach Digital Out of Home należących do spółki BIGFORMAT.tv oraz na 22 ekranach sieci UNDERBOARD w przejściach podziemnych pod Dworcem Centralnym w Warszawie. System stworzony przez BIGFORMAT.tv automatycznie pobiera imię, nazwisko i zdjęcie osoby, która została ostatnio dodana do bazy osób zaginionych znajdującej się na stronie www.zaginieni.pl. Następnie informacje są publikowane w czasie rzeczywistym na ekranach DOOH w przestrzeni miejskiej. Istnieje również możliwość wyboru nośników znajdujących się w określonej odległości od miejsca zaginięcia lub zamieszkania osoby zaginionej. Współpraca Fundacji ITAKA, jedynej pozarządowej organizacji w Polsce, która szuka zaginionych i wspiera ich rodziny, oraz BIGFORMAT.tv, firmy specjalizującej się w planowaniu i realizacji kampanii reklamowych na nośnikach DOOH, rozpoczęła się w styczniu br. i ma charakter ciągły. Pomysł nawiązania współpracy z Fundacją ITAKA zrodził się z uznania, jaki mamy dla pracy Fundacji. Wiemy, jak istotny w przypadku zaginięć jest czas i szybkość podjętych kroków. Informacje o zaginionym pojawiają się na naszych ekranach kilka sekund po dodaniu zgłoszenia na stronie Fundacji ITAKA. Mamy nadzieje, że wspólne działania wkrótce zaowocują pierwszymi odnalezieniami – mówi Czarek Sochacki, Client Service Director BIGFORMAT.tv. [podobne_fundacja]
BIGFORMAT.tv i Fundacja ITAKA nawiązały stałą współpracę w zakresie publikacji wizerunków osób zaginionych na ekranach DOOH
