in

Blockchain w mediach. Worldline kieruje projektem Bloomen Komisji Europejskiej

Blockchain

Firma Worldline [Euronext: WLN], europejski lider branży płatności i obsługi transakcji, podpisała umowę z Komisją Europejską w sprawie projektu Bloomen – „Blockchain w nowej erze media experience”.

Celem projektu Bloomen – stworzonego z myślą o mediach i wartościowych treściach – jest rozszerzenie wykorzystania technologii blockchain na różne rodzaje transakcji wykonywanych przez użytkowników sieci, a także wprowadzenie innowacyjnego sposobu tworzenia treści oraz ich udostępniania, spersonalizowanej konsumpcji, monetyzacji i ochrony prawami autorskimi.

W projekcie Bloomen technologia blockchain będzie wykorzystywana przede wszystkim do tworzenia rozproszonych baz danych z informacjami
o prawach autorskich, szybkich mikropłatności oraz zapewnienia przejrzystości w zarządzaniu prawami autorskimi i zarabianiu na treściach.

W ramach projektu powstaną innowacyjne usługi dla branży medialnej,
a jego wyniki zostaną ocenione w trzech pilotażowych obszarach:

  1. Treści i informacje tworzone przez użytkowników, udostępnianie, prawa autorskie i monetyzacja w mediach społecznościowych
    i z wykorzystaniem technologii blockchain.

  2. Transmisja treści cyfrowych w branży muzycznej na otwartych rynkach z wykorzystaniem technologii blockchain.

  3. Dostarczanie treści za pośrednictwem WebTV oraz paywalle oparte na kryptowalutach.

Projekt Bloomen jest prowadzony konsorcjum złożone z siedmiu organizacji, których pracę koordynuje Worldline Iberia. W projekt zaangażowane są dwie linie biznesowe Worldline:

  • Financial Processing & Software Licensing – w działaniach związanych z technologią blockchain oraz aplikacjami do mikropłatności.

  • Mobility & e-Transactional Services (za pośrednictwem Centrum Kompetencji Mobilnych) – w zakresie wszelkich działań związanych
    z aplikacjami mobilnymi i portfelem elektronicznym obsługującym technologię blockchain, który będzie również uwzględniony przy rozwoju biznesowej strony projektu.

Projekt zainaugurowano 20 i 21 września. W uroczystości oprócz przedstawicieli Komisji Europejskiej wzięli udział wszyscy partnerzy zaangażowani w inicjatywę: Politechnika Narodowa w Atenach (Grecja), Deutsche Welle (Niemcy), BMAT (Hiszpania), Fundacja Kendra (Wielka Brytania), Centrum Technologiczne w Atenach (Grecja) i Antenna (Cypr).

Jesteśmy niezwykle dumni z tego, że Komisja Europejska wybrała nas do kierowania projektem Bloomen” – powiedział Santi Ristol, dyrektor ds. Rozwiązań mobilnych i e-transakcji w Worldline Iberia. „Wykorzystanie technologii blockchain do lepszej ochrony mediów i ich praw autorskich oraz powiązanie z tym płatności wesprze media i twórców treści. Spodziewamy się, że pierwsza faza projektu – określenie architektury Bloomen – zakończy się w połowie 2018 roku” – zapowiedział.

Projekt Bloomen podejmuje wyzwanie wprowadzenia technologii blockchain do branży medialnej, aby przynieść korzyści Europejczykom oraz branży kulturalnej i kreatywnej. Życzę powodzenia członkom konsorcjum w osiągnięciu ich ambitnych celów”– dodał Rapolas Lakevicius, urzędnik ds. programu w Komisji Europejskiej.

O Worldline

Worldline [Euronext: WLN] to lider europejskiego rynku usług płatniczych i obsługi transakcji. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom Worldline, przedsiębiorstwa mogą dotrzeć bezpośrednio do swoich klientów i zaoferować im kompleksowe, nowoczesne usługi. Dzięki ponad 40-letniemu doświadczeniu, Worldline to główny gracz w segmencie B2B2C. Worldline wspiera przedsiębiorstwa i instytucje publiczne na ciągle zmieniającym się rynku, przyczyniając się do ich sukcesów. Worldline oferuje wyjątkowy i elastyczny model biznesowy, oparty na rosnącym, globalnym portfelu i obejmującym także kompleksowe wsparcie. Działania Worldline, w tym equensWorldline, dzielą się na trzy obszary: Merchant Services, Mobility & e-Transactional Services oraz Financial Processing & Software Licensing. Worldline zatrudnia ponad 8600 osób na całym świecie i osiąga roczne obroty w wysokości 1,5 mld euro. Worldline jest spółką siostrzaną spółki Atos. Więcej informacji na www.worldline.com.


  1. Czym są tokeny NFT i skąd ich popularność?
  2. Startup polskiego przedsiębiorcy wyemituje własną kryptowalutę
  3. Co nakręca eCommerce? Trendy w e-commerce

One Comment

Leave a Reply

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Kapeć w rowerze, czyli nowa kampania dla goethe-institut w krakowie

    Kapeć w rowerze, czyli nowa kampania dla Goethe-Institut w Krakowie

    Narzędzia do pozyskiwania leadów

    Skuteczne narzędzia do pozyskiwania leadów