Czołówkę polskich użytkowników Snapchata opanowali najpopularniejsi blogerzy i blogerzy – wynika z raportu Hash.fm. ranking 100 najpopularniejszych „snaperów” otwiera szafiarka-celebrytka Maffashion mająca blisko 100 tys. widzów, a w pierwszej dziesiątce znalazła się teżjej koleżanka po fachu Jessica Mercedes, Youtuberzy z grupy Abstrachuje, Banshee i Mister Polski Rafał Maślak, a tuż za nią Ewa Chodakowska, blogerka Red Lipstick Monster i młody wokalista Dawid Kwiatkowski.
Po Facebooku, YouTubie i Instagramie nadchodzi era Snapchata – wieszczą twórcy raportu, którego wyniki bez dwóch zdań potwierdzają tę tezę. W budowaniu obecności w tym typowo wizualnym medium przodują vlogerzy i blogerzy wykorzystujący zdjęcia jako podstawowe narzędzia komunikacji. Lista jasno pokazuje również, że Snapchat to zdecydowanie narzędzie młodych. Większość najpopularniejszych użytkowników to nastoletnie gwiazdy blogosfery lub ich idole, obecni „w branży” od kilku lat, ale oglądani, czytani i słuchani przede wszystkim przez nieco młodsze pokolenie. Ono na co dzień porozumiewa się snapami, czyli kilkusekundowymi wiadomościami opatrzonymi podpisem, które znikają po kilku sekundach.
W okolicy pierwszej dziesiątki znaleźli się znani spoza blogosfery – Mister Polski Rafał Maślak (8) i Trenerka-celebrytka Ewa Chodakowska (11), która od dawna udowadnia, że w mediach społecznościowych czuje się jak ryba w wodzie. Intensywnie snapują też młode gwiazdki polskiej muzyki – Dawid Kwiatkowski (15), Honorata Skarbek (17) i Saszan (23). Mniej więcej w połowie stawki znalazł się Łukasz Jakóbiak (54), na 77 miejscu plasuje się Wojtek Gola z programu Warsaw Shore emitowanego w stacji MTV, a na 97 Eliza Wydrych, czyli Fashionelka, autorka jednego z najbardziej poczytnych blogów lifestylowych w Polsce.
Snapchat nie udostępnia żadnych statystyk dotyczących swoich użytkowników, dlatego Twórcy listy musieli kierować się własnymi obserwacjami oraz zgłoszeniami nadsyłanymi przez samych snaperów. Gotowe zestawienie powinno przyciągnąć uwagę marek i agencji głodnych nowych kanałów reklamowych.
Drugą połowę rankingu i więcej informacji na temat raportu znajdziecie na stronie Hash.fm.