w

ChatGPT czy Bard? Jak seowcy wykorzystują AI w swojej pracy?

Chatgpt czy bard
chatgpt czy bard

Od badania słów kluczowych do finalnej weryfikacji treści, AI staje się coraz bardziej nieodzownym narzędziem dla europejskich ekspertów SEO – tak wynika z najnowszych raportów [1]. ChatGPT i Bard są już na stałe wpisane w arsenał narzędzi specjalistów ds. marketingu internetowego, choć wciąż nie każdy z nich korzysta z ich pełnego potencjału.

Agata Gruszka, International SEO Manager WhitePress, wyjaśnia w jednym z webinarów, jak maksymalizować korzyści z tych narzędzi.

ChatGPT czy Bard – wybór narzędzia

Oba narzędzia oferują unikatowe funkcje. ChatGPT znany jest z możliwości predefiniowania instrukcji, co umożliwia precyzyjne dostosowanie generowanej treści. Bard natomiast generuje kilka różnych odpowiedzi, co daje więcej możliwości wyboru. Wybór zależy więc od konkretnych potrzeb.

ChatGPT czy Bard: Jak AI wspiera prace SEO

Pomimo kontrowersji dotyczących jakości treści generowanych przez AI, wiele osób uznaje je za wysoce efektywne narzędzie w optymalizacji strony. ChatGPT i Bard nie tylko pomagają w generowaniu treści, ale również mogą analizować je pod kątem zgodności z wytycznymi briefu czy sprawdzać użycie słów kluczowych.

Kreatywny research

Brak pomysłu na artykuł? ChatGPT w mgnieniu oka dostarczy kilka różnorodnych propozycji tematów. Co więcej, oba narzędzia mogą też przeprowadzić research słów kluczowych, pomagając w efektywnym pozycjonowaniu strony.

Szukanie inspiracji czy przygotowanie researchu bywa żmudne i może zajmować specjalistom sporo czasu, który mogliby poświęcić na zupełnie inne, bardziej strategiczne zadania. A dzięki możliwościom, jakie daje sztuczna inteligencja możemy uzyskać nieskończoną liczbę pomysłów – dodaje Tomasz Biegun, Head of SEO & Content Marketing, WhitePress.

Audyt contentu przez AI

ChatGPT i Bard nie ograniczają się tylko do tworzenia treści. Za pomocą dodatkowych wtyczek można przeprowadzić audyt strony, analizując jej strukturę i optymalizację pod kątem SEO.

Co ciekawe aż 18 proc.[2] europejskich specjalistów powierza tworzenie treści sztucznej inteligencji, nie sprawdzając prawidłowości otrzymanych wyników. To dość ryzykowne zachowanie. Dlaczego? Jak wynika z badania przeprowadzonego przez naukowców z Medical School z Uniwersytetu Stanforda, Bard dopuszcza się halucynacji (zniekształcania rzeczywistości) w aż 57 proc. przypadków, a ChatGPT w 2.3 proc. [3] Choć w przypadku tego drugiego narzędzia „oszustw” jest mniej, to nadal lepiej nie pozostawiać całości procesu w rękach robota – komentuje Agata Gruszka, International SEO Manager, WhitePress

O czym pamiętać, korzystając z AI?

Choć AI może znacząco usprawnić i przyspieszyć pracę, nie jest wolne od wad. Bard, na przykład, jest znany z generowania treści, które czasami mogą być nieprecyzyjne czy wręcz mylące. Dlatego zawsze warto podchodzić z ostrożnością i nie polegać wyłącznie na automatyzacji.

Nie ma wątpliwości, że AI przynosi znaczące korzyści dla działań SEO i content marketingowych. Nie tylko usprawnia różne etapy pracy, ale również pozwala na jej optymalizację. Ostateczna efektywność korzystania z AI w dużej mierze zależy jednak od jakości wykorzystywanych narzędzi i promptów. Dlatego, zamiast unikać nowych technologii, warto z nich świadomie korzystać.

Żródła:

[1] [2] Raport Whitepress: https://www.whitepress.com/pl/raport-seo-content-marketing

[3] https://www.youtube.com/watch?v=idAcWCpbPr4


  1. Ekspert obala mity o GA4 
  2. Tekst można dobrze pozycjonować nawet bez pomocy SEO-wca. Jak samodzielnie dobierać słowa kluczowe?
  3. Rozkwit influencer marketingu w erze sztucznej inteligencji

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Employer branding w wykonaniu softswiss

Zwrot za badanie piersi, różowe śniadanie i stream z mammologiem. Employer branding w wykonaniu SOFTSWISS

Nowa edycja programu #youthempowered. Młodzi polacy stawiają na kompetencje miękkie

Nowa edycja programu #YouthEmpowered. Młodzi Polacy stawiają na kompetencje miękkie