w

Jak tworzyć wartościowe treści, by zwiększyć sprzedaż nawet w małej firmie?

Content marketing w małej firmie
content marketing w małej firmie

Tworząc treści trzeba myśleć przede wszystkim o swoich odbiorcach, słuchać ich i odpowiadać na ich potrzeby. Na tym założeniu opiera się content marketing niekiedy nazywany także marketingiem treści. Ma ogromne znacznie niezależnie od wielkości prowadzonej działalności. Właśnie dlatego warto zadbać o content marketing w małej firmie.

Czym jest content marketing?

Ile firm czy agencji marketingowych, tyle definicji i wskazówek, jakie działania są najważniejsze w skutecznym content marketingu. Ogólnie rzecz biorąc można jednak powiedzieć, że content marketing to strategie i działania polegająca na publikacji wartościowej treści dla określonej grupy odbiorców. Content marketing opiera się więc nie na tworzeniu konkretnej reklamy, ale na długotrwałych działaniach. Ich celem jest budowanie relacji z klientem. Możliwe jest to poprzez słuchanie go i odpowiadanie na jego potrzeby.

Jaki powinien być content marketing w małej firmie?

Jak więc wykorzystać potencjał content marketingu? Trzeba kierować się kilkoma zasadami. Treść musi:

  • Budować zaufanie
  • Dostarczać nowych i przydatnych informacji
  • Angażować
  • Zwiększać obroty.

Treść kierowana do użytkowników musi więc wnosić konkretną wartość. W przypadku sklepów internetowych świetnie sprawdzają się różnego rodzaju poradniki. Na przykład sklep z meblami może zamieszczać serię poradników, jak wybrać idealne łóżko czy drzwi do pokoju. Dostarczanie za darmo wartościowych treści przekłada się na zyski. Na ofertę mogą bowiem trafić osoby, które szukają porad, ale w efekcie staną się też klientami. Raz opublikowany tekst procentuje przez cały czas i pomaga zdobywać kolejnych klientów. W ten sposób marka buduje też zaufanie, pokazując odbiorcom, że jest im w stanie dać coś więcej poza samym produktem czy usługą.

Zobacz też: 5 pomysłów na skuteczny content na stronie typu e-commerce

Jakie rodzaje content marketingu sprawdzą się w małej firmie?

Ze wszystkich opisanych wyżej powodów content marketing okaże się świetnym narzędziem także w przypadku naprawdę małych firm czy nawet jednoosobowych działalności. Dzięki wartościowym treściom można dotrzeć do większego grona odbiorców i umacniać pozycję marki. Aby tworzyć wartościowy content, nie trzeba też wielkiego budżetu, czy specjalnych narzędzi. Podstawowy content marketing w małej firmie to:

  1. Blog
    Jednym z najlepszych sposobów na dotarcie do klientów jest prowadzenie bloga firmowego. I to z kilku powodów. Po pierwsze taki blog może być źródłem przydatnych porad i pozwolić pozyskać nowych klientów. Wzmacnia też zaufanie i zainteresowanie ofertą. Co więcej, dzięki blogowi przedsiębiorca może pokazać się od bardziej „ludzkiej” strony, stać się bardziej dostępny dla klienta albo przedstawić wartości, jakimi kieruje się przy prowadzeniu swojej działalności. Odpowiadając na potrzeby czytelników – na przykład pisząc posty odpowiadające na najczęściej zadawane pytania – może pokazać natomiast, że klienci są dla niego ważni. Na koniec warto jeszcze dodać, że blogi poprawiają widoczność w wyszukiwarkach. Dzięki wdrożeniu podstawowych zasad SEO istnieje większa szansa, że duże grono klientów trafi na ofertę zamieszczoną w sieci.
  2. Tworzenie filmów
    Drugim rozwiązaniem jest tworzenie filmów. Obecnie jest to znacznie łatwiejsze, bo nie potrzeba nawet profesjonalnego sprzętu. Dobrą jakość da się osiągnąć nawet przy filmowaniu telefonem. Na pewno konieczna jest natomiast umiejętność obsługi programu do edycji wideo. Filmy mogą mieć różną tematykę – rozszerzać informacje o produktach, stanowić krótkie poradniki czy zbiór ciekawostek związanych z działalnością firmy albo odpowiadać na pytania zadawane przez klientów. Ogromną zaletą takiego content marketingu jest szybkie dotarcie do dużego grona odbiorców. Obecnie większość osób w internecie woli oglądać filmy niż czytać długie treści, dlatego wideo może świetnie wpasować się w potrzeby potencjalnych klientów.
  3. Podcast
    A skoro mowa o trendach, to trzeba też wspomnieć o podcastach, które stopniowo zyskują na popularności. Jeszcze kilka lat temu content marketing nikomu nie kojarzył się z podcastami, obecnie jednak coraz więcej osób, w tym przedsiębiorców zaczyna je nagrywać. Podcast pozostawia dużą swobodę tworzenia wartościowych treści. Pozwala budować pozycje firmy i tworzyć w umysłach słuchaczy wizerunek eksperta. Entuzjazm w rozmowie z gośćmi czy umiejętność zadawania konkretnych pytań buduje zaufanie i sprawia, że słuchacze lepiej postrzegają daną markę. Podcast umacnia też więzi. Obojętnie czy ma być prowadzony w formie wypowiedzi przedsiębiorcy czy rozmów z innymi osobami, skraca dystans między firmą a klientami. Nie potrzeba też do tego specjalnego sprzętu. Wystarczy mikrofon i oprogramowanie do nagrywania.
  4. Infografika
    Dobrym rozwiązaniem, choć wykorzystywanym znacznie rzadziej niż blogi czy wideo jest infografika. Jak sama nazwa wskazuje, stanowi połączenie przydatnych informacji i grafiki. Przyjemny dla oka format i praktyczne wskazówki to coś, co może bardzo spodobać się odbiorcom. Tym bardziej, że infografika pozwala na szybką komunikację. Może opierać się na wykresach czy zabawnych albo rzucających się w oczy obrazkach. Ważne, by grafika przyciągała uwagę, a tekst był łatwy do odczytania. Dodatkowo można pomyśleć o zoptymalizowaniu go pod SEO, dzięki czemu content marketing przyniesie w małej firmie jeszcze lepsze efekty.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Glovo

    Wykorzystując swoje możliwości, niesiemy pomoc innym – Glovo w czasie pandemii

    Open fm

    Rekordowe zainteresowanie Radiem Nowy Świat w Open FM