Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Coraz więcej Polaków płaci za serwisy VOD

netflix

Warning: A non-numeric value encountered in /home/mamydzie/domains/admonkey.pl/public_html/wp-content/themes/chirps/includes/shortcodes/posts.php on line 602

Już ponad połowa polskich internautów zna markę Netflix, a ponad jedna trzecia kojarzy Showmax – pokazuje badanie MEC. 35 proc. badanych e-widzów zdarza się płacić za oglądanie filmów i seriali w internecie.  

Markę Netflix zna już ponad połowa polskich internautów i ok. 60 proc. tych, którym zdarza się płacić za treści wideo w internecie. Showmax, czyli debiutant sprzed dwóch miesięcy, ma już rozpoznawalność na poziomie blisko 35 proc. i nieco ponad 40 proc. wśród e-widzów, którzy płacą za firmy i seriale w sieci.

Relatywnie słabe notowania ma na ich tle Amazon Prime Video, który kojarzy tylko 17 proc. internautów, a co czwarty spośród płacących za treści wideo widzów internetowych.

marki vod

Popularność marek serwisów subskrypcyjnych nie musi iść w parze z ich faktycznym wykorzystaniem przez internautów. Jak  pokazują dane Megapanelu, w lutym liczba realnych użytkowników Netfliksa nie przekraczała 700 tys. (dane te nie uwzględniają ruchu w aplikacjach), podczas gdy Showmax miał 2,1 mln realnych użytkowników – było to w czasie trwającej wciąż kampanii wprowadzającej serwis na polski rynek.

 

Jak pokazuje badanie MEC, serwisy subskrypcyjne są wciąż mniej znane niż największe marki VOD na polskim rynku. Spośród stron wideo związanych z głównymi nadawcami, to Ipla utrzymuje największą – ok. 80 proc. rozpoznawalność. Znajomość takich marek jak Player, Ipla, czy tvp.pl oferujących dużą część treści za darmo, nie jest skorelowana z płaceniem za kontent w sieci.

Co ciekawe, na przestrzeni ostatniego roku, wyraźnie wzrosła skłonność do płacenia za długie treści wideo, jak filmy, czy seriale. Po okresie stagnacji w latach 2015-2016, gdy odsetek e-widzów, którym zdarzało się płacić przynajmniej czasami za wideo, oscylował wokół 1/4 badanych, w marcu br. już 35 proc. polskich internautów zadeklarowało, że zdarza im się płacić za oglądanie w internecie. Mowa tu o wszystkich możliwych formach płatności – za odcinek, czy w systemie abonamentowym.

płacenie za vod

Rynek subskrypcyjnych serwisów VOD w Polsce dopiero zaczyna się rozwijać, a odsetek e-widzów, którzy korzystają głównie z płatnych serwisów wciąż nie przekracza kilku procent internautów. Jak pokazało badanie MEC VideoTrack II z końca maja 2016 r., przy wciąż sporym sceptycyzmie do płacenia za treści, wzrosła jednak – w porównaniu z poprzednimi latami, liczba internautów, którzy wskazują miesięczny abonament jako preferowany model płacenia za dostęp do filmów i seriali. Wśród e-widzów, którym zdarza się płacić za wideo ich odsetek wynosił już 32 proc., podczas gdy rok wcześniej – 29 proc. Wciąż większość, 37 proc., wolała płacić za obejrzenie pojedynczego odcinka.

MEC zrealizował badanie na próbie 1000 internautów w wieku 18+ w dniach 14-15 marca 2017 r. metodą CAWI

 

zobacz też

 

  • kurs netflix kipa

    Opublikowano w:

    KIPA x Netflix – cykl szkoleń rozwijających Kompetencje Przyszłości

    Od pracy z ekipą bezpośrednio na planie, przez postprodukcję z użyciem najnowszych technologii wyświetlania obrazu, tworzenie imponujących efektów specjalnych i zachwycających ścieżek dźwiękowych, po administrację i kwestie organizacyjne – Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych wraz z Netflix wystartowały z cyklem warsztatów, które mają rozwijać kompetencje specjalistów branży filmowej. To ponad 100 godzin spotkań z ekspertami, które […]

    Czytaj więcej

  • Netflix

    Opublikowano w:

    Netflix inwestuje w nowe pokolenie kobiet branży filmowej

    Przedstawicielki różnych grup społecznych i kultur musiały długo czekać, aż na ekranie pojawią się bohaterki, z którymi mogłyby się utożsamiać i powiedzieć: “ona jest taka jak ja!”. Lata pracy i walki o głos dały efekty. W obecnych produkcjach kobiecy pierwiastek jest o wiele bardziej widoczny, zarówno w treściach, jak i w zespołach osób stojących za […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Życie w w modelu subskrypcyjnym. Zamiast mieć, wolimy wypożyczać

    Kupić czy wypożyczyć? To pytanie zadaje sobie coraz więcej osób i… wybiera subskrypcję. Według Deloitte, 8 na 10 firm, działających w tym modelu, podczas trwania lockdownu utrzymało bądź zwiększyło bazę swoich abonentów. Eksperci twierdzą, że to początek nowej ekonomii i narodziny sporego problemu dla tradycyjnego biznesu. Netflix, Spotify i Playstation Plus, następni w kolejce są […]

    Czytaj więcej

  • netflix

    Opublikowano w:

    2,5 miliona PLN od Netflix i KIPA na wsparcie pracowników sektora filmowego

    Pomoc zostanie skierowana do wszystkich pionów filmowych – osób pracujących przy scenografii, charakteryzacji, kostiumach, dźwięku, a także do operatorów zdjęć, asystentów kamer, focus puller’ów, gafferów, autorów storyboardów i wielu innych reprezentujących zawody tzw. below the line (BTL) . Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych (KIPA) we współpracy z serwisem Netflix ogłaszają utworzenie nowego funduszu pomocowego dla najbardziej […]

    Czytaj więcej