Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Praca w marketingu nie wymaga ukończonych studiów, za to może przynieść spore dochody. O czym warto pamiętać, rozpoczynając karierę w tej branży?

praca w marketingu

Praca w marketingu stwarza możliwość zarabiania niemałych pieniędzy bez konieczności ukończenia konkretnych studiów. Tym samym taka ścieżka kariery jest dostępna praktycznie dla każdego. Wystarczy chęć nauki i podjęcia kilku kroków, które pozwolą osiągnąć wyznaczony cel. Jak więc rozpocząć karierę w marketingu, by taka praca rzeczywiście się opłacała?

1. Stały rozwój ma znaczenie

Marketing to jedna z tych branż, która nieustannie rozwija się i zmienia. To wiąże się natomiast z dwiema kwestiami. Po pierwsze, studia z marketingu wcale nie są niezbędne. Wiedza z nich wyniesiona może okazać się przestarzała i niedostosowana do zmian panujących na rynku. Oczywiście nie zmienia to faktu, że dzięki wyższej edukacji można poznać pewne niezmienne podstawy, które od lat sprawdzają się w branży. Nie jest to jednak niezbędne.

Znacznie większe znaczenie ma fakt, że praca w marketingu wymaga stałego rozwoju. To jedna z takich ścieżek kariery, w której stanie w miejscu tak naprawdę oznacza cofanie się. To, co jednego dnia świetnie pozwalało podnosić sprzedaż, następnego może nie zdawać już egzaminu. Właśnie dlatego wciąż trzeba czytać, rozwijać się i uczyć od autorytetów w tej dziedzinie.

2. Warto budować markę osobistą

Na rynku działa wiele osób zajmujących się marketingiem. Trzeba więc jakoś się wyróżnić, a najlepiej zrobić to, budując markę osobistą. Dzięki temu kariera w marketingu internetowym może się rozwijać. Osoby widoczne w internecie i prezentujące tam swoje umiejętności, budują reputację, zwiększają zasięgi, a tym samym robią też większe wrażenie na potencjalnych klientach. Właśnie dlatego warto znaleźć swój obszar specjalizacji i budować pozycję eksperta.

Tutaj przydatne mogą okazać się też social media. To właśnie one stanowią nieodłączną część prowadzenia biznesu online. Warto pamiętać, by profil na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn był zgodny z zasadami eksperta w dziedzinie marketingu cyfrowego i stanowił najlepszą wizytówkę prowadzonej działalności.

3. Bez sieci kontaktów się nie obejdzie

W tej branży liczy się też sieć kontaktów. To właśnie dzięki niej można łatwiej zdobywać nowych klientów, partnerów biznesowych czy łapać okazje do realizacji ciekawszych projektów. Taką sieć w dużej mierze można budować w świecie online, na przykład udzielając się w branżowych grupach na Facebooku czy obserwując liderów w branży. Duże znaczenie ma jednak kontakt twarzą w twarz. O ten można zadbać na przykład poprzez uczestnictwo w wydarzeniach związanych z marketingiem, w tym w różnego rodzaju konferencjach.

4. Praca w marketingu a zorientowanie na klienta

Aby zbudować lejek sprzedażowy w internecie, trzeba skupić się na kliencie. Z tego powodu kluczowym aspektem działalności w tej branży jest zrozumienie grupy docelowej i kierowanie przekazu dostosowanego właśnie do niej. Dzięki temu takie osoby będą wracać po więcej, a przede wszystkim poczują się zrozumiane. To ułatwi nie tylko budowanie pozytywnego wizerunku, ale także zdobywanie lojalnych klientów. Z tym punktem wiąże się także analiza danych.

Nie chodzi tu oczywiście o to, że praca w marketingu przeznaczona jest tylko dla osób z umysłem ścisłym. Dane dostarczane na przykład przez Google Analytics są jednak świetnym źródłem informacji o potencjalnych klientach i pozwalają określić, jakie działania warto podejmować w przyszłości, by osiągnąć sukces. Warto więc nauczyć się, jak z nich korzystać.

5. Nauka żargonu marketingowców

Tak jak prawnicy mają swój własny język, którego „zwykli ludzie” nie są w stanie zrozumieć, tak i praca w marketingu związana jest z pewnym żargonem, który trzeba poznać, wkraczając w ten świat. Istnieje wiele zwrotów, a właściwie skrótów, które ciągle przewijają się w materiałach z zakresu marketingu. Warto więc wiedzieć nie tylko, czym jest SEM i SEO albo PPC, ale także znać inne określenia ściśle związane z marketingiem, takie jak CTA, CPC czy efekt przynęty albo efekt ekspozycji.

Na początku może się wydawać, że tego wszystkiego jest naprawdę dużo. Z czasem jednak wszystkie te skróty staną się niemal oczywiste,. To właśnie zaleta realizacji punktu pierwszego, czyli stałego rozwoju.


Zobacz też:

Jak przekonać do siebie klienta i poprawić wyniki sprzedaży? Kluczowe może okazać się targetowanie

Świadomość marki, czyli jak rozpoznawalność przekłada się na zysk

8 kroków do skutecznej kampanii reklamowej w internecie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *