Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Designerski Wrocław

Ława w kształcie wielkiego drewnianego spinacza, wygodna sofa z europalet, lampa-mysz z interaktywnym okiem – takie kąski można było obejrzeć i zakupić podczas ostatniej edycji targów kontury. we wrocławskim Browarze Mieszczańskim. Już 21 marca druga edycja – okazja, by na chwilę ominąć popularne markety i odwiedzić niezwykłą przestrzeń sztuki użytkowej. W oczekiwaniu na wydarzenie zapraszamy na backstage konturów, gdzie rozmawiamy o tym, co łączy PR z dobrym designem.

Premierowa odsłona targów miała miejsce 25 października 2014 r. i została zorganizowana przez trzech facetów, tworzących znakomicie się uzupełniające trio: Bartka – architekta, właściciela wrocławskiej firmy produkującej meble Poppyworks, Krzysztofa, wykładowcę ASP oraz człowieka od ogarniania, czyli Jakuba. Pomysł imprezy narodził się na początku 2014 r. jako luźna propozycja stworzenia we Wrocławiu nowego wydarzenia z zakresu designu. W pracę zaangażowały się osoby, które na projektowaniu i organizacji eventów zjadły zęby, co szybko pozwoliło przybrać projektowi realne kształty.

Jakub Kurowski_główkaJakub Kurowski – od kiedy pamięta zajmuje się ogarnianiem spraw, co pozwoliło mu zostać koordynatorem projektów, jak Ambasada Kibiców, Co wiesz o EURO? w czasie UEFA EURO 2012 czy Europejski Festiwal Filmowy Euroshorts. W wolnych chwilach śledzi rozgrywki NBA. Kiedyś Michael Jordan powiedział o nim “Kurowski? Nie kojarzę”.

czytaj:   Polskie studia kreatywne - kolejna piątka warta uwagi

– Każdy z nas znał kogoś, kto chciał kupić oryginalny przedmiot do domu (mebel czy lampę), a nie do końca wiedział, gdzie takie rzeczy dostać. Dodatkowo Bartek zna sytuację od strony wystawcy. W swojej pracy spotyka innych producentów, którzy chcieliby ze swoimi meblami i innymi produktami wyjść do ludzi i się pokazać. A w samym Wrocławiu projektantów-rzemieślników jest bardzo wielu. – opowiada Jakub Kurowski, jeden z organizatorów konturów. – Zaczęliśmy się wspólnie zastanawiać nad możliwością zorganizowania targów dla takich osób. Chcieliśmy jednak, żeby to był kompleksowy projekt, a nie tylko okazja do pokazania stołu czy krzesła własnej produkcji – wyjaśnia. Dość szybko powstała nazwa kontury. oraz logo, a inicjatywą udało się zainteresować kilka wrocławskich instytucji sztuki i kultury oraz Agencję PR.

PR kooperacja

Każdego roku we Wrocławiu ma miejsce kilka ciekawych wydarzeń łączących elementy ze świata kultury, biznesu i nowych mediów. Takim eventem są kontury., które zorganizowano w kooperacji nie tylko z galerią sztuki czy Browarem Mieszczańskim, ale także z Agencją PRową POiNTB. Współpraca była poprowadzona dwutorowo: organizatorzy wzięli na siebie m.in. zadanie pozyskiwania wystawców, natomiast Agencja opracowała dedykowaną strategię komunikacji medialnej mającą doprowadzić do skutecznego wypromowania tego premierowego wydarzenia. Cały atak informacyjny został zorganizowany tak, żeby o targach było głośno we wszystkich wyselekcjonowanych kanałach komunikacji.

czytaj:   Okulary z Instagramem

Karolina Krasuska_główkaKarolina Krasuska – absolwentka Politechniki Wrocławskiej, współwłaścicielka założonej w 2010 roku Agencji PR POiNTB, która specjalizuje się w obsłudze klientów z branży budowlano-wnętrzarskiej oraz instalacyjnej, a także ściśle związanych z rodzimym Wrocławiem (m.in. The World Games 2017). Aktywnie zaangażowana w takie projekty jak Dziewczyny na Politechniki czy Malarze Uśmiechu. W wolnych chwilach dekoruje wnętrza i regularnie przemeblowuje swoje mieszkanie.

– Mamy duże doświadczenie w organizowaniu eventów, ale targi sztuki użytkowej były dla nas nowym wyzwaniem. Wdrażając skoordynowany plan działania, przygotowaliśmy strategię komunikacji, pozyskaliśmy partnerów oraz patronów medialnych. Stworzyliśmy też strefę blogera na samych targach. Dzięki temu zaproszeni przez nas goście mogli na bieżąco informować swoich fanów o tym, co dzieje się na konturach. Poza tym fajnie jest być częścią ciekawego wydarzenia, które ma szansę stać się cykliczną imprezą we Wrocławiu. – opowiada Karolina Krasuska z wrocławskiej Agencji POiNTB.

Do akcji przyłączyły się portale wnętrzarskie, a także blogerzy (m.in. Proste Wnętrze, Mile Maison) oraz media lokalne – wroclaw.pl, wroclaw2016.pl czy tuwroclaw.com. Artykuł na temat targów ukazał się m.in. w drukowanym Nowym Magazynie. Oprócz tego w dniu imprezy POiNTB czuwało nad organizacją i przeprowadzało fotorelację. Współpraca dała pozytywny impuls komunikacyjny, co potwierdza liczba gości przybyłych na kontury. – ponad 1300 osób to wynik godny pochwały, biorąc pod uwagę premierowy charakter targów.

czytaj:   Fontanna jako placement reklamowy

Kontury. na wiosnę

Październikowe kontury. zaistniały w mediach i świadomości wrocławian. Dzięki szeroko zakrojonej kampanii udało się przyciągnąć dużą widownię, a pozytywny odbiór pierwszej edycji pozwolił sprostać wyzwaniu organizacji wiosennych konturów. Po raz kolejny na jeden dzień Browar Mieszczański zamieni się w świątynię designu i nietypowych rozwiązań w zakresie sztuki użytkowej. Będzie jeszcze więcej miejsca, by w klimatycznych wnętrzach pokazać dzieła twórców, których nie sposób znaleźć w komercyjnych marketach – powierzchnia targów powiększy się bowiem o dwie dodatkowe sale. Szykuje się designerska gratka w pierwszy dzień wiosny.

Polski Design

Jakub Jarosz, POiNTB