w

Foodspotting – sposób na sprawdzone jedzenie

Foodspotting

Znalezienie sprawdzonej knajpy wymaga z reguły nakładu czasu i pieniędzy. Tym bardziej, kiedy zależy nie tylko na miłym wystroju czy przyjaznej obsłudze, ale przede wszystkim na smacznym jedzeniu. Trudności związane z poszukiwaniem smacznych potraw w restauracjach były główną przyczyną powstania Foodspotting – wirtualnego przewodnika po ciekawych potrawach.

Serwis powstał w 2009 roku. Jego twórcy – Alex Andrzejewski, Tedd Grubb i Soraya Darabi, chcieli stworzyć portal, który pozwoli nie tylko na wyszukanie ciekawej restauracji, ale przede wszystkim pozwoli na wyszukanie ciekawych i smakowitych potraw.

 Portal o jedzeniu, a nie lokalach

Atutem Foodsspotting jest to, że prezentuje propozycje ciekawych i sprawdzonych potraw, a nie jedynie opisuje restauracje czy inne lokale. Głównym zadaniem serwisu jest wzbudzenie w odbiorcy łaknienia i zachęcenia go do spróbowania wskazanej potrawy. Lokalizacja miejsca, w którym można skosztować konkretnego dania, jest jedynie informacją pomocniczą.

Działa na zmysły

Twórcy serwisu postawili sobie za zadanie nie tylko zainteresowanie czytelnika konkretną propozycją, ale również przekazanie szybkiej i zwięzłej informacji na temat danej potrawy. W tym celu wprowadzono wizualne przedstawianie potraw, które dodatkowo można ocenić poprzez specjalne klawisze „Pyszne” czy „Uwielbiam to!” Dzięki temu podejmowanie decyzji jest zdecydowanie prostsze.

Pozytywne doznania

Kluczem do sukcesu portalu jest przekazywanie czytelnikom pozytywnych doznać związanych z przedstawianymi daniami. Twórcy założyli, że użytkownicy serwisu będą przedstawiać propozycje, które ich zachwyciły, a tym samym które będą wywoływały pozytywne skojarzenia. Jeżeli portal działałby na zasadzie: „pokaż, co Ci nie smakuje”, nie przynosił by oczekiwanych rezultatów. Natomiast prezentacja potraw, które kojarzą się z przyjemnymi doznaniami smakowymi, już na samym początku nastraja pozytywnie, a tym samym zwiększa zainteresowanie odbiorców.

Globalny wymiar jedzenia

Twórcy Foodspotting są przekonani, że dobre jedzenie można znaleźć w każdym mieście. W każdym miejscu może działać również ich portal, którego użytkownicy wskazywaliby potrawy godne polecenia, a tym samym budowaliby specyficzną społeczność poszukującą pozytywnych doznać smakowych w swojej okolicy.

Ponadto zasada działania serwisu, która opiera się na działaniu dwóch grup społecznościowych – testerów i samych zainteresowanych – pozwala na wspólne wymienianie się spostrzeżeniami i opiniami na temat konkretnych potraw. Dodatkowe klawisze funkcyjne, które pozwalają na ocenę konkretnej propozycji oraz możliwość podejrzenia rekomendacji innych użytkowników serwisu sprawiają, że Foodsspotting staje się wirtualną globalną wioską miłośników smacznego jedzenia.


Reklamy zapadające w pamięć mają ogromną moc. Właśnie dlatego warto postawić na kreatywność

Był już koralowy, klasyczny niebieski, a w mijającym roku – stonowany szary i żywy żółty. Jaki zdaniem Pantone będzie kolor roku na 2022?

Nieszablonowość kluczem do sukcesu, czyli kreatywne kampanie z okazji Black Friday

Branko the prostate czech

Branko The Prostate Czech

Pomysł i jego ewaluacja

Kot Rysiek z reklamy Heyah oczyszczony z zarzutów