w

Fulfillment – co to jest i dlaczego warto się nim zainteresować?

Fulfillment

Fulfillment polega na przekazaniu logistycznych procesów zewnętrznym podwykonawcom. Jest to rozwiązanie, które usprawnia obsługę klienta, a także pozwala zaoszczędzić na wysyłce. Dlaczego jeszcze warto zainwestować w fulfillment?

Fulfillment

Czym jest fulfillment?

Fulfillment to usługa polegająca na przekazaniu obsługi zamówień zewnętrznemu operatorowi. Może obejmować cały łańcuch logistyczny firmy lub tylko jego wybrane etapy.

Kompleksowa usługa powinna zapewniać magazynowanie towarów, pakowanie zamówień, realizację wysyłek, a także koordynowanie zwrotów bądź reklamacji. Przedsiębiorcy, którzy świadczą usługę fulfillmentu, zwracają również uwagę na potrzebę funkcjonowania sekcji customer service. Dlatego też obsługa infolinii czy komunikacji mailowej coraz częściej pojawia się w ich ofercie.

Jak znaleźć dobry fulfillment?

Decydując się na skorzystanie z fulfillmentu, warto wybrać sprawdzone przedsiębiorstwa z doświadczeniem w danej branży. Dobrze jest wiedzieć, że niektóre znane firmy kurierskie oferują usługę outsourcingu logistyki. Taką opcję udostępnia np. InPost. Więcej o tego typu ofercie można przeczytać na stronie internetowej pod adresem https://inpost.pl/fulfillment.

Skorzystanie z usługi firmy kurierskiej może być wygodne i opłacalne pod względem biznesowym. Tego typu przedsiębiorstwa wyróżnia duża wiedza na temat tego, jak obchodzić się z różnego rodzaju towarami. Ze względu na zróżnicowane zlecenia indywidualne firmy kurierskie muszą być przygotowane na obsługę paczek o szczególnych wymaganiach. Dlatego też bez problemu można powierzyć im towary z zakresu elektroniki, chemii domowej, świata kosmetyków czy wielu innych segmentów.

Fulfillment – dlaczego warto zainwestować w tę usługę?

Fulfillment to usługa, która daje przedsiębiorcom wiele korzyści. Przede wszystkim outsourcing logistyki pozwala obniżyć koszta prowadzenia działalności. Umożliwia też zmniejszenie wydatków związanych z magazynowaniem. W przypadku tradycyjnego przechowywania towarów firma musi zapłacić za wynajem hali, specjalistyczne maszyny takie jak wózki widłowe, a także wyszkolonych pracowników. Co więcej, w tym przypadku wszystkie wspomniane koszty mają formę stałą.

Inaczej wygląda sytuacja przy outsourcingu magazynowania. Fulfillment umożliwia przekształcenie kosztów stałych na zmienne. Wszystko dlatego, że przedsiębiorca nie płaci za całą przestrzeń magazynową, a jedynie za część hali, którą zajął towar w danym miesiącu. Oznacza to, że w okresach zmniejszonego popytu można zapłacić zdecydowanie mniej.

Jest jeszcze jeden aspekt, który bezpośrednio wpływa na oszczędność finansową. Korzystając z fulfillmentu, można zrezygnować z kupna kartonów, wypełniaczy oraz innych elementów do kompletowania paczek. Kurierskie firmy outsourcingowe mają swój własny asortyment do pakowania zamówień. Dodatkowo jest on dużo tańszy, ponieważ kupują go w hurtowych cenach.

Warto pamiętać, że fulfillment to nie tylko oszczędność pieniędzy, ale także czasu. Przekazanie procesów obsługi zamówień zewnętrznemu podmiotowi jest dużym ułatwieniem organizacyjnym. Dzięki temu można usprawnić wewnętrzne procesy w firmie, podszkolić pracowników czy też wdrożyć nowsze rozwiązania produkcyjne.

Fulfillment sprawia, że przedsiębiorca może odłożyć na bok logistykę i poświęcić chwilę innym aspektom funkcjonowania przedsiębiorstwa. Oszczędzony czas warto zainwestować np. w rozwój strategii marketingowej.

Dla kogo jest fulfillment?

Chociaż fulfillment jest bardzo pomocnym rozwiązaniem, to warto pamiętać, że nie sprawdza się on w każdej sytuacji. Outsourcing logistyki może okazać się nieopłacalny w przypadku małych lub dopiero się rozwijających firm, które obsługują jedynie kilkadziesiąt zamówień miesięcznie. W tym przypadku koszty usługi mogą przewyższać wydatki wynikające z samodzielnej obsługi zleceń. Dlatego też fulfillment zalecany jest właścicielom dużych e-sklepów. To właśnie oni mają szansę na obniżenie kosztów stałych i usprawnienie licznych wysyłek.

Jeden komentarz

    Reklamacje zakupów online

    Już co drugi Polak reklamuje nieudane zakupy. Jak zoptymalizować zwroty?

    Kampanie outdoorowe

    Przepisy dotyczące reklamy zewnętrznej. Jak dostosować reklamy?