w ,

Umieranie to podróż w nieznane – niesamowita kampania społeczna

Umieranie to podróż w nieznane_fho 2

Agencja reklamowa Grey Group Poland rozpoczyna działania pro bono dla Fundacji Hospicjum Onkologiczne im. św. Krzysztofa (FHO). W ramach współpracy FHO wspólnie z agencją zrealizują kampanię społeczną, której celem jest pozyskanie finansowania dla fundacji z 1% podatku oraz zmiana sposobu myślenia o śmierci i ostatnich momentach życia spędzonych w hospicjum.

Kampanię otwiera przygotowany przez agencję Grey spot, obrazujący śmierć jako ostatni etap życia. To czas, w którym – tak jak w każdym innym istotnym momencie – człowiek potrzebuje wsparcia, fizycznej i psychicznej obecności bliskich, z którymi można dzielić emocje. Ideą kampanii jest hasło: „Umieranie to podróż w nieznane. Dobrze jest wtedy mieć kogoś blisko”.


Narratorem spotu zgodził się zostać Andrzej Chyra. Muzyka z kolei skomponowana została specjalnie na potrzebę projektu przez jednego z najbardziej wszechstronnych polskich pianistów i kompozytora – Aleksandra Dębicza. Realizacja projektu możliwa jest między innymi dzięki aktorowi Przemysławowi Bluszczowi, który już nie pierwszy raz wspiera działania FHO. To z jego inicjatywy FHO oraz Grey Group Poland połączyły siły i rozpoczęły wspólną pracę nad kampanią.

Kampania ma zachęcać do przekazywania 1 procenta podatku dochodowego na wsparcie działań Fundacji Hospicjum Onkologiczne. Celem działań komunikacyjnych jest przełamanie tabu związanego z mówieniem o śmierci.

Umieranie to podróż w nieznane - niesamowita kampania społeczna

Umieranie to podróż w nieznane - niesamowita kampania społeczna

Są rzeczy, o których myślimy dopiero wtedy, gdy dotykają nas lub naszych najbliższych. Wszyscy czujemy naturalny lęk przed śmiercią, dlatego staraliśmy się przełamać konwencję przedstawiania tej kwestii, mówiąc o niej jako o ostatnim, ale bardzo ważnym, etapie życia – mówią autorzy pomysłu Beata Kotnowska i Maciej Krawczyk z Grey Group Poland.

Fundacja Hospicjum Onkologiczne jest organizacją pozarządową, okazującą pomoc ludziom u kresu choroby onkologicznej w ramach hospicjum domowego i stacjonarnego. Misją FHO jest całościowa opieka nad pacjentem paliatywnym oraz jego rodziną.

Specjalistyczna pomoc to wsparcie zarówno dla pacjenta, jak i jego bliskich. Czas na wspólne przeżycie ostatnich chwil w komfortowych warunkach, poczuciu bezpieczeństwa i zaopiekowania są dla nich kluczowe – mówi Dorota Jasińska, prezes Zarządu Fundacji. – Działania dla naszych podopiecznych są nieodpłatne, dlatego potrzebujemy wsparcia ze strony społeczeństwa, aby nadal być blisko tych, którzy tego potrzebują.

Współpraca agencji z FHO będzie projektem długofalowym. Kolejny etap projektu wystartuje już w maju. Działania komunikacyjne dla Fundacji, także na zasadach pro bono, wspiera agencja Cohn & Wolfe. Koordynacją oprawy muzycznej zajęło się Big Sync Music, zaś wsparcia w zakresie planowania mediów udzieliła agencja Mindshare Poland. 

Działania fundacji można wesprzeć przekazując 1% podatku. Więcej szczegółów: https://fho.org.pl/przekaz-1/ 


  1. Otchłań: przejmująca kampania społeczna w spektakularnym spocie nakreśla sytuację polskiej transplantologii dziecięcej
  2. Runmageddon Charity czyli sportowy wymiar pomagania
  3. Haruki Murakami x Uber Eats
  4. Dziewczynki mogą wszystko x LEGO

 

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Czym jest burza mózgów

    Czym jest burza mózgów i jak zorganizować ją w firmie, by przyniosła efekty?

    Brand24

    Brand24 na GPW