Agencja reklamowa Grey Group Poland rozpoczyna działania pro bono dla Fundacji Hospicjum Onkologiczne im. św. Krzysztofa (FHO). W ramach współpracy FHO wspólnie z agencją zrealizują kampanię społeczną, której celem jest pozyskanie finansowania dla fundacji z 1% podatku oraz zmiana sposobu myślenia o śmierci i ostatnich momentach życia spędzonych w hospicjum.
Kampanię otwiera przygotowany przez agencję Grey spot, obrazujący śmierć jako ostatni etap życia. To czas, w którym – tak jak w każdym innym istotnym momencie – człowiek potrzebuje wsparcia, fizycznej i psychicznej obecności bliskich, z którymi można dzielić emocje. Ideą kampanii jest hasło: „Umieranie to podróż w nieznane. Dobrze jest wtedy mieć kogoś blisko”.
Narratorem spotu zgodził się zostać Andrzej Chyra. Muzyka z kolei skomponowana została specjalnie na potrzebę projektu przez jednego z najbardziej wszechstronnych polskich pianistów i kompozytora – Aleksandra Dębicza. Realizacja projektu możliwa jest między innymi dzięki aktorowi Przemysławowi Bluszczowi, który już nie pierwszy raz wspiera działania FHO. To z jego inicjatywy FHO oraz Grey Group Poland połączyły siły i rozpoczęły wspólną pracę nad kampanią.
Kampania ma zachęcać do przekazywania 1 procenta podatku dochodowego na wsparcie działań Fundacji Hospicjum Onkologiczne. Celem działań komunikacyjnych jest przełamanie tabu związanego z mówieniem o śmierci.
Są rzeczy, o których myślimy dopiero wtedy, gdy dotykają nas lub naszych najbliższych. Wszyscy czujemy naturalny lęk przed śmiercią, dlatego staraliśmy się przełamać konwencję przedstawiania tej kwestii, mówiąc o niej jako o ostatnim, ale bardzo ważnym, etapie życia – mówią autorzy pomysłu – Beata Kotnowska i Maciej Krawczyk z Grey Group Poland.
Fundacja Hospicjum Onkologiczne jest organizacją pozarządową, okazującą pomoc ludziom u kresu choroby onkologicznej w ramach hospicjum domowego i stacjonarnego. Misją FHO jest całościowa opieka nad pacjentem paliatywnym oraz jego rodziną.
Specjalistyczna pomoc to wsparcie zarówno dla pacjenta, jak i jego bliskich. Czas na wspólne przeżycie ostatnich chwil w komfortowych warunkach, poczuciu bezpieczeństwa i zaopiekowania są dla nich kluczowe – mówi Dorota Jasińska, prezes Zarządu Fundacji. – Działania dla naszych podopiecznych są nieodpłatne, dlatego potrzebujemy wsparcia ze strony społeczeństwa, aby nadal być blisko tych, którzy tego potrzebują.
Współpraca agencji z FHO będzie projektem długofalowym. Kolejny etap projektu wystartuje już w maju. Działania komunikacyjne dla Fundacji, także na zasadach pro bono, wspiera agencja Cohn & Wolfe. Koordynacją oprawy muzycznej zajęło się Big Sync Music, zaś wsparcia w zakresie planowania mediów udzieliła agencja Mindshare Poland.
Działania fundacji można wesprzeć przekazując 1% podatku. Więcej szczegółów: https://fho.org.pl/przekaz-1/
- Otchłań: przejmująca kampania społeczna w spektakularnym spocie nakreśla sytuację polskiej transplantologii dziecięcej
- Runmageddon Charity czyli sportowy wymiar pomagania
- Haruki Murakami x Uber Eats
- Dziewczynki mogą wszystko x LEGO
Jeden komentarz
Dodaj odpowiedź