w

Google Analytics 4: wersja darmowa czy płatna? Oto jest pytanie

Google analytics 4

Dane to paliwo dla rozwoju biznesu, a dobór odpowiedniego narzędzia do ich analizy jest kluczem do osiągnięcia sukcesu. Google Analytics 4 oferuje w tym zakresie wiele możliwości. Jaki potencjał oferuje podstawowa i zaawansowana wersja jednego z najpopularniejszych narzędzi do analizy danych? Jak dobrać odpowiednią do swoich potrzeb wersję GA4? Rozwiewamy wątpliwości z pomocą eksperta.

Analiza różnic między podstawową, ogólnodostępną wersją GA4 a jej zaawansowaną opcją New Google Analytics 360 jest kluczowa dla każdego, kto pragnie w pełni wykorzystać potencjał danych w rozwoju biznesu. Bezpłatna wersja GA4 oferuje podstawowe funkcje analizy danych, które sprawdzą się w przypadku niektórych małych przedsiębiorstw czy blogerów. Jeśli mowa o pogłębionej analizie, personalizacji raportów oraz pełnej kontroli nad danymi – warto rozważyć skorzystanie z Google Analytics 360 – mówi Marcin Gut, szef Programmads na Europę Środkowo-wschodnią. Znając różnice między tymi dwiema wersjami, każdy będzie mógł świadomie wybrać tę, która najbardziej odpowiada jego indywidualnym wymaganiom i celom biznesowym.

Aktualne dane

Google Analytics 360 oferuje większą częstotliwość odświeżania danych o użytkownikach w panelu. Dzięki temu raporty są aktualizowane w czasie rzeczywistym – bez opóźnień, które mają miejsce w standardowej wersji Google Analytics. W praktyce oznacza to, że korzystając z Google Analytics 360 mamy szybciej dostęp do danych, na podstawie których podejmowane są kluczowe decyzje biznesowe.

Limity danych

Bezpłatna wersja Google Analytics ma pewne ograniczenia w zakresie przetwarzania danych, dlatego w przypadku większych witryn internetowych może wystąpić próbkowanie danych. Dotyczy to zwłaszcza okresów, gdy występuje duże natężenie ruchu. Google Analytics 360 oferuje wyższe limity przetwarzania danych i udostępnia niepróbkowane raporty, co pozwala na dokładniejszą i bardziej szczegółową analizę dużych zbiorów danych.

Czas przechowywania danych

Porównywanie danych rok do roku jest możliwe tylko w GA360. Wynika to z faktu, że w bezpłatnej wersji GA obowiązuje czasowy limit przechowywania danych historycznych do 14 miesięcy. W płatnej wersji Google Analytics okres przechowywania danych jest znacznie dłuższy i wynosi maksymalnie 50 miesięcy, co znacznie ułatwia przeprowadzanie szczegółowych analiz.

Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu Google Analytics 360 organizacja jest w stanie zwiększyć ROI z działań w kanałach interaktywnych. Należy jednak pamiętać, że jest to inwestycja przeznaczona głównie dla najbardziej wymagających firm, które mają zaawansowaną strategię zarządzania danymi i darmowa wersja GA nie pozwala im w pełni wykorzystać potencjału danych gromadzonych przez narzędzia analityczne.

Jeśli nadal masz wątpliwości lub chcesz dowiedzieć się więcej, weź udział w Webinarze: Odkryj kluczowe korzyści GA360 dla swojej firmy, który odbędzie się 15 grudnia o godzinie 11:00. Więcej informacji na stronie wydarzenia: Dive deep into the key benefits of GA360 for your business. | Programmads (livestorm.co)


Autor:

Marcin Gut (LinkedIn) odpowiada za rozwój biznesu Programmads w regionie Europy Środkowej i Wschodniej, a przez ostatnią dekadę kierował zespołami obsługującymi narzędzia analityczne i platformy Programmatic w agencjach mediowych. Marcin posiada bogate doświadczenie konsultingowe w obszarze Adtech i Madtech. Wspiera zarówno agencje, jak i marki w skalowaniu możliwości programatycznych i analitycznych zbudowanych w oparciu o rozwiązania Google Marketing Platform. 


  1. ChatGPT czy Bard? Jak seowcy wykorzystują AI w swojej pracy?
  2. Ekspert obala mity o GA4 
  3. Tekst można dobrze pozycjonować nawet bez pomocy SEO-wca. Jak samodzielnie dobierać słowa kluczowe?

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

My gpts

OpenAI tworzy pierwszy marketplace My GPTs

Billboard

Politycy dali zarobić firmom z branży reklamowej. Dzięki kampanii wyborczej przychody wzrosły o 25%