Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Hash.fm 3 rok z rzędu agencją influencer marketingu dla IKEA

IKEA Polska postanowiła przedłużyć o kolejny rok współpracę z Hash.fm w zakresie influencer marketingu. Agencja już trzeci rok z rzędu będzie odpowiadać za projekty marki z polskimi twórcami internetowymi. W sezonie 2018/2019 Hash.fm zapowiedział kontynuację realizacji autorskiego programu influencer marketingu stoworzonego specjalnie dla IKEA.

Za pośrednictwem kanałów influencerów IKEA chce nie tylko zwiększać efektywność swojej komunikacji, ale przede wszystkim uwiarygadniać przekaz, wskazywać konkretne rozwiązania oraz inspirować jak największą liczbę konsumentów już od pierwszego etapu podejmowania decyzji zakupowych.

Inspiracja do życia po swojemu

Influencerzy dobrani przez Hash.fm wspierają działania budujące wizerunek marki, tworząc inspiracyjne i edukacyjne treści dla konsumentów o trendach w wyposażaniu wnętrz. Hash.fm, pierwsza agencja influencerska w Polsce, przy realizacji działań dla IKEA sięgała zarówno po popularnych twórców polskiego internetu, np. Grupę Filmową Darwin, Martina Stankiewicza, Krzysztofa Gonciarza czy Jadłonomię, jak i tych nieco mniejszych, wyróżniających się bardzo zaangażowaną społecznością. Zadaniem agencji było wpisanie rozwiązań IKEA w wachlarz relacji, zmian i doświadczeń, w których każdy znajdzie dla siebie punkt odniesienia. Dlatego tak istotnym elementem strategii influencer marketingu dla marki była i nadal jest różnorodność twórców oraz dopasowanie odpowiedniej formy komunikacji: od angażujących i potencjalnie wiralowych postów na Facebooku, przez humorystyczne spoty po dłuższe formy vlogowe.

– Bardzo cieszymy się, że będziemy mogli kontynuować współpracę z IKEA, szczególnie, że jest to klient otwarty na nieoczywiste rozwiązania oraz odważne kooperacje. Jest także bardzo świadomy konieczności podejmowania działań wielowymiarowych i długofalowych – mówi Konrad Traczyk, CEO Hash.fm – Od początku naszej współpracy z IKEA zrealizowaliśmy wspólnie kampanie z udziałem ponad 90 influencerów. Mogę śmiało stwierdzić, że na polskim rynku to właśnie IKEA wyznacza standardy pozostałym markom w kwestii dobrze przemyślanego influencer marketingu. Myślę, że współpraca z tak świadomą firmą była dla samego Hasha przełomowym momentem. Ta kooperacja uwiarygodniła nas na rynku i zajęła kluczowe miejsce w procesie pozycjonowania nas w roli strategicznego partnera marek w zakresie influencer marketingu.

Porady ekspertów, program live na Facebooku i… Potwory z szafy
Hash.fm z IKEA stworzyli program influencerski, w ramach którego powstaje cały szereg regularnych publikacji eksperckich i produktowych kierowanych do osób na co dzień poszukujących praktycznej, rozbudowanej i eksperckiej wiedzy z zakresu rozwiązań wnętrzarskich. Do tych działań została zaangażowana m.in. Dorota Szelągowska, której wpisy na blogu były m.in. rozszerzeniem metamorfoz z programu „Domowe Rewolucje”.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Domowe rewolucje ❤️❤️❤️ @darek_stolarz_ @tvn.pl @hgtvpolska

Post udostępniony przez Dorota Szelągowska (@dotindotin)

Porady dotyczące urządzania domu prowadzone przez ekspertów goszczonych przez gospodarza cyklu – Szymona Majewskiego – cieszyły się dużym zaangażowaniem. Był to pierwszy w Polsce program edukacyjny na temat urządzania wnętrz emitowany na żywo (na profilu IKEA w serwisie Facebook). Rolą Hash.fm był odpowiedni dobór prowadzącego oraz gości, a także udział w tworzeniu koncepcji na ich obecność i opieka nad ich kanałami w mediach społecznościowych.

czytaj:   Powstaje kompendium wiedzy na temat influencer marketingu

Współpraca z GF Darwin skutkowała powstaniem krótkometrażowych filmów wideo osadzonych w świecie, który powstał specjalnie dla IKEA – „Potwory z szafy” oraz „Potwory spod kanapy”. Kontynuację filmów GF Darwin można było obejrzeć na kanale IKEA w formie wypoczynkowej sesji ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response) polegającej na wywołaniu u odbiorcy przyjemnego uczucia mrowienia. Do stworzenia tej sesji wykorzystano relaksacyjny wpływ dźwięków generowanych przez produkty IKEA, takich jak szelesty czy stukania. Współpraca z GF Darwin jest też dowodem na to, że influencerzy zapraszani są przez IKEA nie tylko do współprac na ich własnych kanałach, ale z powodzeniem tworzą również angażujące treści na kanały własne marki.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Ponoć prawdziwa miłość jest wtedy, kiedy Twój mężczyzna wejdzie z Tobą do IKEA i przy wyjściu nadal będzie Cię kochał. U nas to by się totalnie zgadzało, bo ja tam idę w te alejki jak dzika kuna w agrest albo dzik w kartofle. Wszystko muszę zobaczyć, wszystkiego muszę dotknąć i na pewno muszę coś kupić. A poziom frajdy najlepiej niech odda fakt, że w ostatnie urodziny zażyczyłam sobie w ramach romantycznej kolacji klopsiki – a jakże – z IKEA 😃 ———————— Teraz za nami domowa rewolucja, bo powymienialiśmy sobie co nieco i wszystkie światła mamy w domu sterowane pilotem. Profesjonalnie nazywa się to inteligentne oświetlenie, a nieprofesjonalnie to jest teraz nasza ulubiona zabawa domowa, która polega na tym, że ten ma władzę, kto ma aktualnie pilota 😃 ———————— PS. Po więcej chodźcie na bloga! ❤️ ———————— @ikeapolska #ikea #ikeapolska #ikealovers #home #homedecor #homesweethome #homedecoration #lightning #family #familytime #familyfun #familygoals #perfecttime #perfectday #shopping #shoppingtime #staś #staśkowelove #instamama #instamatki #instamom #instamoment #instadziecko #instatata #photooftheday #mojewszystko #interior #interiordesign #mylove

Post udostępniony przez Joanna Pachla (@joannapachla)

– Zdajemy sobie sprawę z rosnącej pozycji influencerów w kreowaniu potrzeb konsumenckich – komentuje Bartosz Binczewski, Digital Marketing Manger IKEA Polska. – Od dwóch lat razem z Hash.fm stale eksperymentujemy i szukamy nowych form współpracy z twórcami internetowymi. Oprócz budowania wiarygodnego przekazu marki, influencerzy pomagają nam dotrzeć do różnych grup docelowych na wielu etapach ścieżki zakupowej. Od zwrócenia uwagi na zmiany w domu, przez inspirowanie sprytnymi rozwiązaniami wyposażenia wnętrz po pokazanie dlaczego i jak w zmianie może pomóc IKEA.

– Współpraca przebiega dwutorowo, ponieważ zapraszamy influencerów również do tworzenia treści na kanały własne marki – dodaje Olga Świątecka, Integrated Engagement Specialist IKEA Polska. – Wierzymy, że dzięki takiej formie komunikacji docieramy także do grup konsumentów, które świadomie unikają styczności z tradycyjnym przekazem mediowym. Cenimy sobie wysokie zaangażowanie, jakie udaje nam się generować dzięki jakościowym materiałom twórców internetowych – zarówno tych wysokozasięgowych, jak i mniejszych, eksperckich

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *