w

IKEA zaangażowała się we wsparcie pierwszego w Polsce „Społecznego Ministerstwa Samotności”

Społeczne ministerstwo samotności
Społeczne Ministerstwo Samotności

IKEA zaangażowała się we wsparcie pierwszego w Polsce „Społecznego Ministerstwa Samotności”. To innowacyjny na skalę kraju projekt, który ma na celu walkę z samotnością, izolacją społeczną oraz pomoc najbardziej potrzebującym. Ministerstwo, którego pomysł powstał na bazie inicjatyw realizowanych w Japonii i Anglii, zostało otwarte 12 października.

Celem Społecznego Ministerstwa Samotności jest pomoc osobom doświadczającym samotności oraz innych form wykluczenia społecznego poprzez dostarczanie im wsparcia i towarzystwa.

Samotność stanowi poważny problem społeczny, który może przyczynić się między innymi do powstania problemów zdrowotnych, w tym depresji. Wiceprezydent Katowic, Jerzy Woźniak, wyraził nadzieję, że centrum będzie miejscem, które przyczyni się do przełamania izolacji i pozwoli potrzebującym wyjść do innych ludzi.

„Utworzenie kompleksu ma na celu pomoc osobom, które z powodu samotności, czy innych postaci wykluczenia będą potrzebowały obecności drugiego człowieka. A takich osób jest naprawdę dużo, bo samotność to choroba cywilizacyjna, która może doprowadzić m.in. do depresji. Mam nadzieję, że działalność tego miejsca będzie bodźcem dla potrzebujących towarzystwa do przełamania się i otwarcia na ludzi. Liczę, że doświadczenie Fundacji Wolne Miejsce zaprocentuje i osoby starsze, ale także inni mieszkańcy, którzy będą tego potrzebowali, znajdą tu pomoc i towarzystwo. Już dziś zapraszamy wszystkich samotnych – bez względu na wiek, bo miasto to wspólnota mieszkańców” – mówi Jerzy Woźniak, wiceprezydent Katowic.  

IKEA, znana z tworzenia lepszych warunków życia dla wielu ludzi, aktywnie zaangażowała się w projekt, wspierając stworzenie Bistro Spichlerza – serca „Społecznego Ministerstwa Samotności”. Projektanci wnętrz ze sklepu IKEA w Katowicach pracowali nad zaaranżowaniem przestrzeni Bistro – tak, aby przestrzeń była przyjazna, funkcjonalna i oddawała domową przytulność. W Bistro serwowane są przystępne cenowo posiłki przygotowywane z produktów sezonowych. Twórcy chcą jednocześnie promować ideę odpowiedzialnej konsumpcji.

„Projektując Bistro Spichlerz zależało nam na stworzeniu domowej i przytulnej atmosfery, ale przede wszystkim na stworzeniu miejsca dostępnego dla wszystkich i w którym każda oraz każdy będą czuli się, jak w domu. Stąd też w bistro dominują kolory ziemi, wiklinowe dodatki, dużo naturalnego drewna oraz dobrze pomyślane rozwiązania. Miejsce zostało wyposażone w funkcjonalne, zapewniające swobodę ruchu stoły i krzesła, żeby wygodnie zjeść ciepły posiłek, ale także w komfortowe sofy i fotele sprzyjające prowadzeniu długich rozmów przy kubku gorącej herbaty” – mówi Alicja Łazarska, projektantka w sklepie IKEA w Katowicach.

Zaangażowanie IKEA w ten projekt podkreśla dążenie marki do tworzenia przestrzeni, które nie tylko poprawiają jakość życia, ale także wzmacniają więzi społeczne oraz pomagają rozwijać poczucie przynależności.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Triple pr

Polska Izba Nieruchomości Komercyjnych (PINK) wybrała agencję Triple PR

Dane tiktok

10.6 milionów polskich użytkowników TikTok. Dane o polskich użytkownikach TikTok