w ,

Historia starszego człowieka dla Mastercard zdobywa serca widzów

Historia starszego człowieka dla mastercard zdobywa serca widzów

Opowieść zaczyna się w staromodnie i elegancko urządzonym mieszkaniu, którego właścicielem jest starszy mężczyzna. Przez kolejne kilka sekund widzowie poznają ciekawe losy głównego bohatera. Emocjonującej historii towarzyszy piękna, nastrojowa muzyka oraz nagły, nieoczekiwany zwrot akcji.

Wzruszający film, który od niedawna można oglądać w internecie, zdążył zebrać pozytywne recenzje i zaskarbić sobie życzliwość widzów. Jego autorem jest młody, trójmiejski twórca, Dawid Napierała, który odpowiada zarówno za scenariusz, jak i za reżyserię. Projekt to praca powstała na konkurs Papaya Young Directors umożliwiający młodym twórcom realizację swoich pomysłów dla największych marek (w tym wypadku dla firmy Mastercard). Do tegorocznej edycji konkursu przystąpiło ponad tysiąc osób w wieku od 18 do 35 roku życia. Tylko dwudziestu z nich, w tym Dawidowi Napierale, udało się dotrzeć do finału, w którym – na postawie zaproponowanych wcześniej koncepcji – mogli zaprezentować przed jury 60-sekundowe spoty.

Przy realizacji projektu zadbano o szczegóły, w tym o wysoką jakość obrazu, montaż i autorską ścieżkę dźwiękową. Na potrzeby filmu uszyto też specjalne kostiumy, których autorką jest Katarzyna Piątek. W sumie w produkcję zaangażowało się ok. 100 osób, od statystów, przez operatora i dźwiękowca, po księdza, zakład pogrzebowy i gminę Sierakowice.

–  Wiele osób, z którymi miałem okazję współpracować przy tym filmie, przyznawało, że poruszył ich scenariusz. Jeszcze większe emocje wzbudziła gotowa praca – przyznaje twórca, Dawid Napierała. – W 60-sekundowy film zaangażowało się 100 serc, 100 talentów i 200 rąk. Dziękuję!

Zdjęcia, realizowane w Sopocie, Gdańsku, Gdyni, Lublewie i Sierakowicach, trwały 2 dni. W roli głównej wystąpił Krzysztof Stasierowski, aktor musicalowy, znany m.in. z roli Zorby w spektaklu wystawianym na deskach poznańskiego Teatru Muzycznego w reż. Henryka Olszewskiego.

Dawid Napierała – reżyser, producent filmowy i muzyczny, raper. Absolwent Wyższej Szkoły Komunikacji Społecznej w Gdyni. Producent i reżyser teledysków, twórca kampanii reklamowych i społecznych m.in.: „Obywatele Decydują” czy nagrodzonej Złotym Spinaczem „Jak Wygrać Wybory”. Od 2015 roku Art Director w agencji DDS Poland i współwłaściciel trójmiejskiego domu produkcyjnego G58, gdzie realizował kampanie dla takich marek jak: Wakacje.pl czy Rebel. Wcześniej współtworzył dom produkcyjny z Abelardem Gizą.

G58 to zespół twórców filmowych skupionych wokół trójmiejskiego domu produkcyjnego. Dbamy o spójność i przejrzystość przekazu. Specjalizujemy się w tworzeniu spotów reklamowych i teledysków do telewizji, kina oraz Internetu. Działamy kompleksowo. W ramach naszych usług doradzamy, kreujemy koncepcję, przygotowujemy scenariusz, storyboard, przeprowadzamy casting, przygotowujemy plan, dbamy o charakteryzację, realizujemy zdjęcia, nagrywamy dźwięk i montujemy.

scenariusz i reżyseria – Dawid Napierała
w roli głównej – Krzysztof Stasierowski
zdjęcia – Patryk Antoniewicz
producenci – Leszek Golonka, Paweł Noga, Dawid Napierała
montaż – Michał Giorew, Dawid Napierała
dźwięk – Piotr Pastuszak
muzyka – Maciej „MaJLo” Milewski
charakteryzacja – Magda Szarzyńska
kostiumy – Katarzyna Piątek
scenografia – Maja Zaleska
rekwizyty – Kinga Kwiczor, Jakub Borkowski
kierownik produkcji – Julia Zwierzewska
kierownik planu – Artur Umławski
asystent reżysera – Michał Giorew
mistrz oświetlenia – Łukasz „CzaCza” Proch
gaffer – Michał Śmierzchalski
asystenci oświetlacza – Marcin Hryniewicki, Łukasz Samulak
asystent operatora – Marcin Brach
asystent dźwiękowca – Tomasz Strzyżewski
asystenci charakteryzatora – Dalia Kroplewska, Agata Kryger
asystenci kostiumografa – Anna Babińska, Marta Gawroniak
kolorysta – Patryk Antoniewicz
postprodukcja – Marcin Brach
fotosy – Sara Napierała
making of – Mateusz Waloszek, Justyna Michalkiewicz-Waloszek

w pozostałych rolach:
Dariusz Fudala, Artur Wicki, Janusz Wiśniewski, Jacek Sulej, Bartłomiej Zaczkowski, Patryk Abram, Adrian Kondriatiuk, Ramon Oliveira, Artur Chmieliński, Kamil Kieroński

Kadr ze spotu Dawida Napierały. Fot. Sara Napierała

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Lukasz jakobiak

Łukasz Jakóbiak w kampanii Trzeźwo myślę

Netflix ma więcej abonentów niż kablówka

Netflix ma więcej abonentów niż kablówka