in

IMAGINE z identyfikacją wizualną dla Igrzysk Wolności

Imagine z identyfikacją wizualną dla igrzysk wolności

Igrzyska Wolności to jedno z ważniejszych wydarzeń intelektualno-edukacyjnych w Polsce. W tym roku na Igrzyskach, odbywających się pod hasłem “Bitwa o historię”, pojawi się Donald Tusk, Agnieszka Holland, Robert Biedroń, Dorota Masłowska czy Leszek Balcerowicz. Identyfikację wizualną wydarzenia zaprojektowała agencja IMAGINE.

Igrzyska to jedyna tego typu wydarzenie w Polsce, które przez trzy dni potrafi zgromadzić tak znakomitych gości i tylu uczestników. I to jeszcze w Łodzi. Wielkim tegorocznym sukcesem Organizatorów (Fundacja Liberte!) jest potwierdzona obecność Donalda Tuska, Przewodniczącego Rady Europejskiej.

Imagine z identyfikacją wizualną dla igrzysk wolności

Sama identyfikacja opiera się na nieco przewrotnym wykorzystaniu adaptacji klasycznej rzeźby Apolla. Agencja IMAGINE jest odpowiedzialna za key visual oraz kampanię w social mediach i na nośnikach OOH w Łodzi i Warszawie.

Autorem koncepcji jest Igor Pietrzak, UX Director w IMAGINE, który ma za sobą wiele lat pracy czysto kreacyjnej i do niedawna był w agencji Art Directorem. — Użycie na plakacie głowy Apolla spełnia bardzo dwie ważne funkcje: wykorzystuje symbol historyczny, za którym kryją się wszystkie cnoty ludzkie, często wyidealizowane. Zupełnie jak sam Apollo. I taka również bywa historia. Druga funkcja wynika z praktycyzmu: w przestrzeni miejskiej, pośród wielu reklam, użycie twarzy ludzkiej lub formy, która do ludzkiej twarzy nawiązuje, jest o wiele bardziej skuteczna niż inne zabiegi mające na celu zwrócenie uwagi odbiorcy. Zwłaszcza w przypadku plakatu miejskiego.

Charakterystyczną grafikę zaproponowano w kilku wariantach kolorystycznych, a reklama w mediach społecznościowych wyróżnia się również formą animowaną. Pół głowy Apolla pulsuje kolorami, oddając wizję twórców: — Głowa jest odwrócona do góry nogami, lekko pochylona, aby całości kompozycji nadać dynamiki. Przedzielenie głowy na dwie części, lewą tęczową i prawą czarno białą, nawiązuje do rozłamu kulturowego, jaki aktualnie ma miejsce w Polsce — dodaje Pietrzak.

Fundacja Liberté organizuje Igrzyska Wolności w Łodzi od 2014 roku. W tym roku wydarzenie skupia się na temacie historycznych interpretacji.

Igrzyska Wolności 2018 odbędą się w zrewitalizowanej elektrociepłowni EC-1. Dotychczas Łódź, w ramach Igrzysk Wolności, odwiedziły tysiące uczestników i setki znamienitych gości, m. in.: Robert Cooper, Adam Michnik, Jacek Dukaj, Joanna Bator, Mariusz Szczygieł, Andrzej Świetlicki, Brendan Simms, Michail Kasjanow i inni. Oprawę graficzną zobaczą nie tylko uczestnicy piątej już edycji festiwalu. IMAGINE stworzyło kampanię digital oraz OOH, w ramach strony internetowej Fundacji Liberté, social media oraz citylightów i billboardów w Łodzi i Warszawie. Identyfikacja wizualna Igrzysk na każdej z tych płaszczyzn jest spójna i bezpośrednio nawiązuje do misji, która przyświeca tegorocznej edycji Igrzysk Wolności.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mela koteluk śpiewa... Opinie o firmach i robi to naprawdę świetnie [gong x ing]

Mela Koteluk śpiewa… opinie o firmach i robi to naprawdę świetnie [GONG x ING]

Raport marketingowy white press

Aż 60 proc. budżetów marketingowych trafia do internetu