Metaverse dopiero powstaje, a już rozpala wyobraźnię marketerów. Marka NERF nie boi się innowacji, więc przeprowadziła swoją pierwszą kampanię metaversową. 1020 polskich streamerów, 3 miliony wyświetleń — to świetny przykład udanej aktywacji w sieci wirtualnych światów w 2022 roku.
W przyszłości Metaverse będzie siecią połączonych, wirtualnych światów, w której każda społeczność i nisza znajdą swoje miejsca. Zdecentralizowani twórcy będą przyciągać odbiorców do swoich prywatnych metaprzestrzeni. Takie metaprzestrzenie stworzą całe metaświaty, a zasoby niezależnych twórców będą dostępne do użytku na całej platformie
Metaverse, który znamy dzisiaj (Roblox, Minecraft, Decentraland) to dopiero początek. Jak marki mogą go wykorzystywać do swoich aktywności marketingowych?
WITAMY W NERF CITY
Przykładem udanej aktywacji w Metaverse jest kampania NERF. Marka stworzyła NERF City w grze Fortnite.
To 6 światów, a każdy z nich jest wyjątkowy i oferuje inne atrakcje. Łączy je historia, którą gracze odkrywają na dwa sposoby — poruszając się po mapie NERF City lub dzięki Murph, niebinarnej maskotce marki. Murph jest nie tylko bohaterem wszystkich historii, lecz także przewodnikiem nowych graczy. Informuje o wszystkich aktywnościach oraz rozmawia ze społecznością na gamingowej platformie — Discord.
KAMPANIA GAMING 360
Kampania opierała się na GAMING 360, który zakłada holistyczne podejście do kampanii gamingowej łączy aktywności w Metaversie, tworzenie map w grze, aktywacje streamerów, komunikacje na Discordzie oraz kampanię inStreamly.
Ważną rolę odgrywał storytelling (czym jest storytelling?), a głównym kanałem komunikacyjnym, był Discord NERF City. Gracze zdobywali tam klucze, które otwierały im kolejne drzwi do światów NERF i wygrywali dodatkowe nagrody. inStreamly przeprowadziło również dwie kampanie na swojej platformie.
Pierwsza z nich informowała polskich graczy o istnieniu map NERF i zachęcała do wzięcia udziału w aktywacjach. Druga kampania nie tylko prezentowała produkty NERF, lecz także kierowała na landing page w witrynie partnera kampanii, marki Smyk.
NERF w ramach aktywności na Discord oraz w grze Fortnite zachęcał uczestników do wspólnej, aktywnej zabawy w świecie rzeczywistym oraz online. Gracze mieli do wyboru wiele aktywności — od gry w chowanego na dopasowanej mapie, do dzielenia się zdjęciami lub filmikami z wybranych aktywności. Zwieńczeniem kampanii był udział zwycięzców w koloniach Esports Skills Camp, podczas których odbyły się zajęcia sportowe z NERF i spotkania ze Streamerami.
PODSUMOWANIE KAMPANII
Kampania NERF trwała łącznie ponad miesiąc. Wzięło w niej udział ponad 1020 polskich streamerów, w tym kilku największych influencerów polskiego Twitcha – Jacobb4TV, Matek, Kazama5, Sniezkaa, Zaxsek, oraz Mailinh. Dzięki nim kampania NERF wygenerowała 3 miliony wyświetleń na polskim rynku.
Aktywacja metavese pozwoliła na dotarcie do graczy z generacji Z i prezentacji porftolio, w którym znajdują się takie linie licencyjne jak NERF Fortnite, NERF Roblox, i NERF Minecraft.
Projekt został zrealizowany przez inStreamly we współpracy z agencją all for one – a41.gg
Współpraca z agencją marketingową – czy to się opłaca?
Branża gamingowa w 2022. Czy przyszłość gier jest mobilna?