Metaverse dopiero powstaje, a już rozpala wyobraźnię marketerów. Marka NERF nie boi się innowacji, więc przeprowadziła swoją pierwszą kampanię metaversową. 1020 polskich streamerów, 3 miliony wyświetleń — to świetny przykład udanej aktywacji w sieci wirtualnych światów w 2022 roku.
W przyszłości Metaverse będzie siecią połączonych, wirtualnych światów, w której każda społeczność i nisza znajdą swoje miejsca. Zdecentralizowani twórcy będą przyciągać odbiorców do swoich prywatnych metaprzestrzeni. Takie metaprzestrzenie stworzą całe metaświaty, a zasoby niezależnych twórców będą dostępne do użytku na całej platformie
Metaverse, który znamy dzisiaj (Roblox, Minecraft, Decentraland) to dopiero początek. Jak marki mogą go wykorzystywać do swoich aktywności marketingowych?
Spis treści
WITAMY W NERF CITY
Przykładem udanej aktywacji w Metaverse jest kampania NERF. Marka stworzyła NERF City w grze Fortnite.
To 6 światów, a każdy z nich jest wyjątkowy i oferuje inne atrakcje. Łączy je historia, którą gracze odkrywają na dwa sposoby — poruszając się po mapie NERF City lub dzięki Murph, niebinarnej maskotce marki. Murph jest nie tylko bohaterem wszystkich historii, lecz także przewodnikiem nowych graczy. Informuje o wszystkich aktywnościach oraz rozmawia ze społecznością na gamingowej platformie — Discord.
KAMPANIA GAMING 360
Kampania opierała się na GAMING 360, który zakłada holistyczne podejście do kampanii gamingowej łączy aktywności w Metaversie, tworzenie map w grze, aktywacje streamerów, komunikacje na Discordzie oraz kampanię inStreamly.
Ważną rolę odgrywał storytelling (czym jest storytelling?), a głównym kanałem komunikacyjnym, był Discord NERF City. Gracze zdobywali tam klucze, które otwierały im kolejne drzwi do światów NERF i wygrywali dodatkowe nagrody. inStreamly przeprowadziło również dwie kampanie na swojej platformie.
Pierwsza z nich informowała polskich graczy o istnieniu map NERF i zachęcała do wzięcia udziału w aktywacjach. Druga kampania nie tylko prezentowała produkty NERF, lecz także kierowała na landing page w witrynie partnera kampanii, marki Smyk.
NERF w ramach aktywności na Discord oraz w grze Fortnite zachęcał uczestników do wspólnej, aktywnej zabawy w świecie rzeczywistym oraz online. Gracze mieli do wyboru wiele aktywności — od gry w chowanego na dopasowanej mapie, do dzielenia się zdjęciami lub filmikami z wybranych aktywności. Zwieńczeniem kampanii był udział zwycięzców w koloniach Esports Skills Camp, podczas których odbyły się zajęcia sportowe z NERF i spotkania ze Streamerami.
PODSUMOWANIE KAMPANII
Kampania NERF trwała łącznie ponad miesiąc. Wzięło w niej udział ponad 1020 polskich streamerów, w tym kilku największych influencerów polskiego Twitcha – Jacobb4TV, Matek, Kazama5, Sniezkaa, Zaxsek, oraz Mailinh. Dzięki nim kampania NERF wygenerowała 3 miliony wyświetleń na polskim rynku.
Aktywacja metavese pozwoliła na dotarcie do graczy z generacji Z i prezentacji porftolio, w którym znajdują się takie linie licencyjne jak NERF Fortnite, NERF Roblox, i NERF Minecraft.
Projekt został zrealizowany przez inStreamly we współpracy z agencją all for one – a41.gg
Współpraca z agencją marketingową – czy to się opłaca?
Branża gamingowa w 2022. Czy przyszłość gier jest mobilna?