w

W jaki sposób marki mogą wykorzystać Metaverse?  [case study]

Metaverse kampania reklamowa

Metaverse dopiero powstaje, a już rozpala wyobraźnię marketerów. Marka NERF nie boi się innowacji, więc przeprowadziła swoją pierwszą kampanię metaversową. 1020 polskich streamerów, 3 miliony wyświetleń — to świetny przykład udanej aktywacji w sieci wirtualnych światów w 2022 roku.

Metaverse kampania reklamowa

W przyszłości Metaverse będzie siecią połączonych, wirtualnych światów, w której każda społeczność i nisza znajdą swoje miejsca.  Zdecentralizowani twórcy będą przyciągać odbiorców do swoich prywatnych metaprzestrzeni. Takie metaprzestrzenie stworzą całe metaświaty, a zasoby niezależnych twórców będą dostępne do użytku na całej platformie

Metaverse, który znamy dzisiaj (Roblox, Minecraft, Decentraland) to dopiero początek. Jak marki mogą go wykorzystywać do swoich aktywności marketingowych?

WITAMY W NERF CITY

Przykładem udanej aktywacji w Metaverse jest kampania NERF. Marka stworzyła NERF City w grze Fortnite.

To 6 światów, a każdy z nich jest wyjątkowy i oferuje inne atrakcje. Łączy je historia, którą gracze odkrywają na dwa sposoby — poruszając się po mapie NERF City lub dzięki Murph, niebinarnej maskotce marki. Murph jest nie tylko bohaterem wszystkich historii, lecz także przewodnikiem nowych graczy. Informuje o wszystkich aktywnościach oraz rozmawia ze społecznością na gamingowej platformie — Discord.

KAMPANIA GAMING 360

Kampania opierała się na GAMING 360, który zakłada holistyczne podejście do kampanii gamingowej łączy aktywności w Metaversie, tworzenie map w grze, aktywacje streamerów, komunikacje na Discordzie oraz kampanię inStreamly.

Kampania reklamowa w metaverse

Ważną rolę odgrywał storytelling (czym jest storytelling?), a głównym kanałem komunikacyjnym, był Discord NERF City. Gracze zdobywali tam klucze, które otwierały im kolejne drzwi do światów NERF i wygrywali dodatkowe nagrody. inStreamly przeprowadziło również dwie kampanie na swojej platformie. 

Pierwsza z nich informowała polskich graczy o istnieniu map NERF i zachęcała do wzięcia udziału w aktywacjach. Druga kampania nie tylko prezentowała produkty NERF, lecz także kierowała na landing page w witrynie partnera kampanii, marki Smyk.

NERF w ramach aktywności na Discord oraz w grze Fortnite zachęcał uczestników do wspólnej, aktywnej zabawy w świecie rzeczywistym oraz online. Gracze mieli do wyboru wiele aktywności — od gry w chowanego na dopasowanej mapie, do dzielenia się zdjęciami lub filmikami z wybranych aktywności. Zwieńczeniem kampanii był udział zwycięzców w koloniach Esports Skills Camp, podczas których odbyły się zajęcia sportowe z NERF i spotkania ze Streamerami. 

PODSUMOWANIE KAMPANII

Kampania NERF trwała łącznie ponad miesiąc. Wzięło w niej udział ponad 1020 polskich streamerów, w tym kilku największych influencerów polskiego Twitcha – Jacobb4TV, Matek, Kazama5, Sniezkaa, Zaxsek, oraz Mailinh. Dzięki nim kampania NERF wygenerowała 3 miliony wyświetleń na polskim rynku.

Aktywacja metavese pozwoliła na dotarcie do graczy z generacji Z i prezentacji porftolio, w którym znajdują się takie linie licencyjne jak NERF Fortnite, NERF Roblox, i NERF Minecraft

Projekt został zrealizowany przez inStreamly we współpracy z agencją all for one – a41.gg


Współpraca z agencją marketingową – czy to się opłaca?

Jak zareklamować firmę w sposób kreatywny i zapadający w pamięć? Rozwiązaniem może być marketing partyzancki

Branża gamingowa w 2022. Czy przyszłość gier jest mobilna? 

 

Rok 2022 w SEO – podsumowanie

Metodyka scrum

Metodyka Scrum – sposób na efektywne planowanie i realizację projektów