W tym roku jury konkursu postanowiło wyróżnić działanie proekologiczne podjęte przez Herlitz. Pomysłodawcą i realizatorem kampanii #ekowyzwanie jest grupa Afekt. Kampania wykorzystywała zarówno tradycyjne kanały marketingowe, jak i współpracę z Tik-Tokerami, czy influencerami paretingowymi. Jej finałem było wspólne sprzątanie miejsc wybranych przez uczniów z całej Polski.
Kampania została nagrodzona w kategorii „projekt niskobudżetowy”. Wszystkie podjęte aktywności skupiały się wokół nazwy serii produktów Herlitz „Chroń Ziemię, to nasz dom” (Save Earth, It’s our home).
Dotarcie do młodych odbiorców i zainteresowanie ich problemem ekologii wymagało nawiązania dialogu w sposób właściwy dla tego pokolenia. Budowanie przekazu dla tej grupy docelowej jest niezwykle delikatnym procesem. Łatwo stracić wiarygodność mimo najlepszych intencji. Stąd Tik-tok, Instagram jako wiodące kanały komunikacji w projekcie – mówi Jacek Sołkiewicz, dyrektor działu strategii z Grupy Afekt. – Niesamowicie inspirujący dla nas był fakt, że dla tej grupy wiekowej los planety nie jest obojętny – dodaje.
Twarzami projektu byli młodzi Tik-Tokerzy: Kasia&Ania, Pasofix, Emilciaaa. To właśnie oni zwrócili uwagę na piękno czystej planety oraz na główny atrybut produktu, czyli to, że zeszyty zostały wykonane w 100% z papieru z recyklingu. Ich filmiki obejrzało 238 tys. obserwujących, 50 tys. osób polubiło te materiały.
W akcji wzięła udział także blogerka parentingowa – Bubulinka z Moje Dwoje+1, dzięki której również rodzice dowiedzieli się o projekcie.
Pod hasłem Herlitz #ekowyzwanie ruszył także konkurs dla szkół. Uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych mogli wspólnie posprzątać wybrane miejsce w swojej miejscowości, a po wysłaniu zdjęcia „eko” metamorfozy otrzymać gwarantowane nagrody od Herlitz. Na stronie www.ekowyzwanie.pl nadal można oglądać efekty pracy uczniów.
W akcję zaangażowało się przeszło 1000 osób z całej Polski. W sumie uczniowie wysprzątali ponad 70 miejsc i zebrali blisko tonę śmieci. Dzięki naszej kampanii zwróciliśmy uwagę, że każdy z nas może zadbać o planetę, zarówno decydując się na uprzątnięcie najbliższej okolicy, jak i wybór produktów ecofriendly – mówi Jacek Pobłocki, Head of Marketing w Herlitz. – Cieszymy się, że nasze wartości są również bliskie jurorom takich konkursu Kreatura – podsumowuje.
Kreatura to ogólnopolski konkurs dla twórców, firm oraz podmiotów, które na zlecenie lub w ramach promocji własnej przeprowadziły kampanię marketingową lub uczestniczyły w jej realizacji. Wyniki Kreatury 2020 zostały ogłoszone podczas internetowej gali 25 listopada 2020.