Optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO to czynność, o której powinien pamiętać każdy właściciel serwisu internetowego, ponieważ jest to bardzo ważny aspekt pozycjonowania. Jak zoptymalizować swoją stronę pod kątem SEO? Kiedy warto wykonać audyt SEO? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.
Spis treści
Co obejmuje optymalizacja strony pod kątem SEO?
Jak wspomniano we wstępie optymalizacja strony pod kątem SEO jest bardzo ważnym elementem pozycjonowania, co wynika z faktu, że działania te pozwalają zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce. Optymalizacja SEO obejmuje bowiem nie tylko optymalizację kodu i struktury witryny, ale również optymalizację treści znajdujących się na stronie. W tym miejscu warto podkreślić, że optymalizacja strony pod kątem SEO powinna brać pod uwagę jej użyteczność dla użytkownika. Wynika to z faktu, że algorytm Google premiuje witryny, które są czytelne, funkcjonalne oraz zawierają wartościowe treści, które nie są pisane pod kątem wyszukiwarki. Szczegółowe informacje na temat optymalizacji pod kątem SEO oraz ogólnie pojętego pozycjonowania można znaleźć na stronie whitepress.pl.
Jak zoptymalizować swoją stronę pod kątem SEO?
Optymalizacja strony pod kątem SEO to działania długofalowe, ponieważ każda nowa treść na stronie powinna być odpowiednio zoptymalizowana oraz umieszczona w odpowiednim miejscu struktury. Jak zatem zoptymalizować swoją stronę pod kątem SEO? W tym celu należy zadbać między innymi o:
- odpowiednią optymalizacja kodu HTML witryny, co może wymagać usunięcia zbędnych znaków, kompresji danych, stosowania krótszych zapisów, czy wydzielenia stylów i skryptów do osobnych plików;
- modyfikację treści znajdujących się na stronie i odpowiednią ich optymalizacja, czyli umieszczenie odpowiednich słów kluczowych, zastosowanie nagłówków oraz stworzenie struktury tekstu, dodanie wyróżników, spisów treści, itp.;
- usprawnienie funkcjonowania strony pod kątem technicznym czyli poprawę szybkości ładowania strony, usunięcie z niej błędów, czy naniesienie poprawek pod kątem User Experience;
- stworzenie odpowiedniej struktury i menu strony, czyli podział informacji znajdujących się w serwisie na kategorie oraz podstrony;
- przygotowanie wersji witryny dedykowanej do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.
Jak widać optymalizacja strony pod kątem SEO obejmuje szereg działań, które jedynie zrealizowane w komplecie mogą przynieść pełny sukces, jakim z pewnością jest poprawa jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Ważną kwestią optymalizacji strony pod kątem SEO jest także stworzenie sensownego planu linkowania wewnętrznego, dzięki któremu użytkownik może wygodnie poruszać się po witrynie, która będzie kierowała go do odpowiednich treści.
Kiedy warto wykonać audyt SEO?
W kontekście optymalizacji strony pod kątem SEO pojawia się również pojęcie audytu, który polega na weryfikacji aktualnego stanu witryny, co pozwala wskazać obszary, które wymagają poprawy. Kiedy zatem warto wykonać audyt SEO? Oczywiście jeszcze przed rozpoczęciem optymalizacji, dzięki badaniu można skupić się na tych kwestiach, które są najbardziej zaniedbane pod kątem SEO. Warto jednak mieć świadomość, że audyt SEO powinien być przeprowadzany regularnie (min. raz na kilka miesięcy), co wynika z faktu, że zmiany dokonywane w witrynie oraz nowe treści pojawiające się w serwisie również wymagają weryfikacji.
Ile kosztuje optymalizacja strony pod kątem SEO?
Audyt oraz optymalizację strony pod kątem SEO warto zlecić profesjonalistom, którzy posiadają odpowiednie doświadczenie w tego typu usługach. Ile kosztuje optymalizacja? Trudno odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ wiele w tym przypadku zależy od wielkości serwisu oraz jego aktualnej kondycji. Podstawą jest zatem przeprowadzenie audytu SEO, który wskaże co wymaga poprawy, a zarazem zobrazuje zakres prac, jakie muszą być przeprowadzone na stronie. Należy zatem mieć świadomość, że koszt optymalizacji strony pod kątem SEO jest ustalany indywidualnie i może wynosić od kilkuset do nawet kilkunastu tysięcy złotych.
Podsumowując należy stwierdzić, że optymalizacja strony pod kątem SEO to proces, który obejmuje szereg działań, które warto regularnie powtarzać. Podstawą w tym przypadku jest audyt SEO, który obrazuje aktualny stan witryny.