in

6 kroków do zwiększenia sprzedaży, które można wdrożyć w sklepie internetowym

Kroki do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym
kroki do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym

Jednym z najważniejszych celów prowadzących sklep internetowy jest zwiększanie ruchu i konwersji. Istnieje wiele sposobów, by to osiągnąć. Nie każdy z nich zda egzamin i nie każdy też warto stosować we wszystkich przypadkach. Dobrze mieć jednak świadomość, jakie kroki do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym można podjąć. Pozwoli to na wypróbowanie wszystkich potencjalnych możliwości i wdrożenie na stałe tych, które najlepiej się sprawdzają.

Krok 1: cross-selling i up-selling

Istnieją dwa sposoby, by zachęcić klienta do wydania większej ilości pieniędzy, a tym samym pomnożyć swoje zyski – nakłonić go, by kupił więcej albo by kupił drożej. Narzędziami do tych celów są cross-selling i up-selling. Pierwsze rozwiązanie zakłada sugerowanie klientowi powiązanych produktów, które potencjalnie mogą go zainteresować. Istnieje duża szansa, że tak się rzeczywiście stanie i że wylądują w jego koszyku. Up-selling to z kolei metoda polegająca na sugerowaniu produktów podobnych, ale droższych. Być może kupujący zrezygnuje ze swojego pierwotnego wyboru na rzecz droższego rozwiązania, a tym samym sklep zarobi więcej.

Krok 2: social media

Nie bez powodu tak wiele biznesów internetowych aktywnie działa także w social media. Instagram to idealny kanał sprzedaży dla sklepów internetowych. Zamieszczając atrakcyjne zdjęcia, można zainteresować klientów ofertą. Pokazywanie procesu tworzenia produktu to z kolei świetny sposób na budowanie więzi z odbiorcami, a organizacją konkursów  – na zwiększenie zaangażowania.

Oprócz Instagrama można oczywiście wykorzystać też inne media społecznościowe – np. założyć profil firmowy na Facebooku. To dobry sposób na dotarcie do wielu potencjalnych klientów, którzy nie koniecznie będą szukać ofert przez wyszukiwarkę Google. A im więcej klientów, tym większe są też zyski.

Krok 3: zmniejszanie liczby porzuconych koszyków

Kroki do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym opierające się na zdobywaniu nowych klientów to jedno. Samo przyciągnięcie pewnego grona osób na swoją stronę internetową to jednak za mało. Nie bez powodu zresztą tak wiele mówi się o lejku sprzedażowym – tylko niewielki procent osób dochodzi do jego końca, a więc dokonuje zakupu.

U końca tej drogi są też właśnie porzucone koszyki. Aż 70% osób przegląda oferty, dodaje produkty do koszyka, a potem wychodzi ze strony i nigdy już nie wraca. Już nawet niewielkie zmniejszenie liczby osób, które nie decydują się na ostateczny zakup, może przełożyć się na większe zyski. Warto prześledzić ścieżki zakupowe klientów i zastanowić się, co zniechęca ich do kliknięcia „kupuję i płacę”. Czasami są to naprawdę banalne problemy, które łatwo można wyeliminować, jak brak wygodnego sposobu płatności i dostawy czy zbyt długi formularz zamówienia.

Krok 4: dopracowanie kampanii e-mail

Każdorazowe pozyskiwanie nowych klientów pochłania sporo funduszy. Nic więc dziwnego, że wielu przedsiębiorców poświęca czas i energię na zatrzymanie przy sobie osób, które już coś kupiły. Jednym z takich sposobów może być newsletter. Aby jednak e-mail marketing przynosił oczekiwane efekty, nie wystarczy jedynie zbudować listy mailingowej i wysyłać wiadomości raz na jakiś czas. Te treści musza być dopasowane do potrzeb i oczekiwań, a także regularne. Efektywne kroki do zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym poprzez e-mail marketing to przede wszystkim:

  • oferowanie subskrybentom atrakcyjnych zniżek,
  • informowanie ich z wyprzedzeniem o promocjach,
  • podziękowania i dodatkowe bonusy dla najbardziej aktywnych klientów,
  • życzenia świąteczne i okazyjne zniżki,
  • propozycje zakupowe na podstawie wcześniejszych wyborów.

Krok 5: łatwe poruszanie się po stronie

Nie ma co się łudzić, że potencjalny klient, który łatwo nie będzie mógł znaleźć produktu na stronie czy odpowiedzi na swoje pytanie, poświęci czas na dalsze szukanie. Konkurencyjnych ofert jest na tyle dużo, że po prostu zamknie kartę i kupi produkt gdzie indziej. Aby temu zapobiec, trzeba więc sprawić, by proces zakupowy przebiegał jak najwygodniej i jak najsprawniej.

Wśród najczęstszych problemów można wymienić przede wszystkim trudną do odczytania czcionkę, mylącą nawigację czy brak odpowiedzi na najważniejsze pytania. Warto też rozważyć dodanie chatbota do swojej strony internetowej. Wiele pytań potencjalnych klientów pojawia się tak często, że już sama możliwość napisania na czacie i uzyskania szybkiej odpowiedzi ostatecznie rozwieje ich wątpliwości i przekona do zakupu.

Krok 6: content marketing

Wiele sklepów internetowych wciąż nie docenia siły, jaka tkwi w content marketingu. Tymczasem blog firmowy to nie przestarzały wymysł, ale skuteczne narzędzie marketingowe, w którym tkwi ogromny potencjał. Prowadzący sklep internetowy, który wie, jak tworzyć wartościowy content przede wszystkim:

  • buduje pozycję eksperta,
  • zwiększa widoczność w wyszukiwarce,
  • wzbudza zaufanie,
  • zdobywa nowych klientów, którzy trafiają na stronę internetową, szukając odpowiedzi na konkretne pytania.

Zobacz też:

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Kluczowe znaczenie może mieć optymalizacja strony produktowej

Kampanie back to school zacznij planować już teraz. Sprawdź, od czego zacząć budowanie strategii

Storytelling ma ogromną moc. Warto więc wykorzystać go w małym biznesie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Negatywne opinie w internecie

Negatywne opinie w internecie – jak reagować na krytykę?

Tiktok chiny

Cześć, jestem TikTok i przyszedłem pokazać Wam, jak podbija się świat