w

Czym są „magnesy na leady” (lead magnets) i jak skutecznie z nich korzystać?

Lead magnets
lead magnets

Lead magnets to pojęcie, którego wiele osób mogło nie słyszeć i to nawet, jeśli prowadzi własną firmę zajmującą się sprzedażą online. W praktyce jednak „magnesy na leady” znajdują zastosowanie w większości e-biznesów i to nawet, gdy przedsiębiorcy korzystają z nich zupełnie nieświadomie. I nic dziwnego, bo przy ich pomocy można osiągnąć kilka korzyści, przede wszystkim przekładających się na przyciąganie klientów i zwiększanie zysków ze sprzedaży.

Lead magnets, czyli co?

Są pewne sformułowania, które przewijają się w większości artykułów dotyczących marketingu i branży e-commerce. Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że znajomość przynajmniej podstaw rządzących światem psychologii sprzedaży i marketingu to w dzisiejszych czasach konieczność. Orientują się więc, czym jest konwersja, słowa kluczowe czy call to action. Niekoniecznie jednak wśród podstawowych pojęć znajduje się lead magnets. Warto więc wyjaśnić, co oznacza.

Lead magnets to nic innego jak właśnie „magnesy na leady”. Ich zadaniem jest skłonić odwiedzających daną witrynę do pozostawienia takich informacji jak adres e-mail. W ten sposób firma zyskuje nowy kontakt i nowego subskrybenta newslettera.

Oczywiście nie jest to wcale takie proste. Obecnie skrzynki zasypywane są wiadomościami i niemal każda firma rozsyła wiadomości marketingowe. Nic więc dziwnego, że kupujący wcale nie palą się do wyrażania zgody na zapis na kolejną listę subskrybentów. Trzeba więc jakoś ich do tego przekonać. I właśnie tutaj wkracza lead magnet.

Główne cechy, jakie powinien mieć dobry lead magnet

Przed przejściem do konkretnych przykładów, warto zwrócić uwagę na kilka cech, które powinien posiadać dobry lead magnet. Mowa tu o takich kwestiach jak:

  • istotność – nawet najlepsza oferta nie ma szans na sukces, jeśli nie spodoba się odbiorcom docelowym. Zamiast więc skupiać się na pozyskaniu maksymalnej liczby subskrybentów, warto zadbać o to, by na liście znaleźli się wartościowi klienci.
  • widoczna wartość – wartość ma jednak znaczenie nie tylko z punktu widzenia firmy, ale także klienta. Trzeba zaoferować mu coś w zamian za pozostawienie swojego adresu e-mail. Nie może to być przy tym coś, co bez trudu znajdzie gdzie indziej za pomocą wyszukiwarki Google.
  • zgodność z celami biznesowymi – leadów nie pozyskuje się tylko dlatego, że wszyscy tak robią ani dla samego poczucia, że ma się dużo kontaktów na liście. Warto więc odpowiedzieć sobie w pierwszej kolejności na pytanie, po co w ogóle pozyskiwać leady i jak takie działanie pozwoli osiągnąć konkretne cele biznesowe.

Skuteczne lead magnets

Czas przejść do konkretów, a więc do odpowiedzi na pytanie, jak powinien wyglądać lead magnet. Istnieje kilka sposobów na to, by osiągnąć ten sam efekt. Tutaj sprawdzi się chociażby:

  • planery i kalendarze – dobrym sposobem na pozyskanie leadów będzie zaoferowanie w zamian kalendarza lub planeru do samodzielnego druku. Szczególnie sprawdzi się to w przypadku firm, które np. zajmują się grafiką albo w jakiś sposób są powiązane z osiąganiem celów czy organizacją czasu – np. działają w branży fitness i oferują kalendarz treningowy.
  • kod rabatowy – każdy lubi korzystać z okazji i promocji. Pozostawienie swojego maila w zamian za 10 czy nawet 20% zniżki to niewiele. Oczywiście to rozwiązanie ma też pewną wadę – wiele osób po zrealizowaniu pierwszego zamówienia wypisze się z listy subskrybentów. Nie brak także takich kupujących, którzy do newslettera podają swojego „spam maila”, a wysyłane wiadomości nigdy nie są potem odczytywane.
  • darmowe próbki produktów – skoro mowa o dostawaniu rzeczy za darmo, to dobrym pomysłem będzie także zaoferowanie próbek produktów. To sytuacja win-win. Potencjalny klient zyskuje coś za darmo, a firma nie tylko ma nowego subskrybenta, ale także dużą szansę, że próbka zachęci go do skorzystania z pełnej oferty.
  • webinary – organizowanie webinarów to świetny sposób, by umacniać wizerunek eksperta, przy okazji promując ofertę i zdobywając subskrybentów. Bardzo wielu przedsiębiorców oferuje dostęp do webinaru całkowicie za darmo – wystarczy jedynie podać adres mailowy i potwierdzić zapis. To kolejny lead magnet z dużym potencjałem. Istnieje duża szansa, że uczestnicy webinaru po wydarzeniu chętnie skorzystają z oferty albo przynajmniej pozostaną stałymi czytelnikami newslettera.

Warto przeczytać;

Reklama w Google to jedna z najpopularniejszych form promocji w internecie. Co warto o niej wiedzieć?

High tech czy low tech marketing – które rozwiązanie jest lepsze dla biznesu?

Jak zaangażowanie społeczne pomaga firmie się rozwijać i zdobywać lojalnych klientów?

2 komentarze

Dodaj odpowiedź

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    W polsce działa już 51 tys. Sklepów internetowych, jednak ¾ z nich ma problemy finansowe [raport]

    W Polsce działa już 51 tys. sklepów internetowych, jednak ¾ z nich ma problemy finansowe [raport]

    Meetrics zmodyfikowała algorytm anty-fraudowy pod najnowszy standard Media Rating Council