Goodyear odświeża pozycjonowanie marki i rozpoczyna kampanię reklamową na 100 rynkach, również w Polsce. Oparta na nowym haśle „Made to feel good”, kampania nie tylko koncentruje się na bezpieczeństwie jako kluczowej wartości dla Goodyeara, ale także zwraca uwagę na znaczenie wysokiej jakości opon dla komfortu podróżowania. Goodyear zachęca kierowców, aby prowadzili pojazdy z większą pewnością siebie i kierowali się zasadą, że najlepsze jest zawsze przed nami.
– Celem nowej kampanii jest przedstawienie konsumentom w wyrazisty sposób realnych, namacalnych korzyści ze stosowania opon Goodyear. To marka rozpoznawana na całym świecie, wiemy jednak, że na co dzień niewiele osób myśli o oponach. Zależy nam na tym, by kwestia wyboru ogumienia była bardziej obecna w świadomości konsumentów. Stąd nowe pozycjonowanie marki oraz zwrócenie uwagi klientów na wrażenia płynące z jazdy samochodem – powiedział Hugues Despres, dyrektor marki Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Jeszcze bliżej potrzeb konsumentów
Nowe pozycjonowanie marki pozwala firmie Goodyear zerwać z tradycyjną reklamą oraz ze standardowymi działaniami komunikacyjnymi w branży oponiarskiej. Producenci przeważnie koncentrują się na informacjach technicznych o oponach, takich jak droga hamowania, aquaplaning, opory toczenia czy przyczepność. Kampania „Made to feel good” oznacza pozostawienie informacji technicznych w tle przekazu i skupienie się w komunikacji na ogólnych wrażeniach z podróży. Pozwoli to także prowadzić kampanię na szerszą skalę, za pośrednictwem większej liczby kanałów mediowych. Oznacza to również zerwanie z dotychczasowymi schematami stosowanymi w branży.
Kampania „Made to feel good” jest oparta na obszernej, wciąż pogłębianej wiedzy o potrzebach i oczekiwaniach konsumentów. Te aspekty odgrywają kluczową rolę w nowych reklamach. Kolejną nowością jest bezpośrednie zwrócenie się z komunikacją do kobiet, w oparciu o dokładne zrozumienie potrzeb różnych grup klientów Goodyeara.
– Panie często mają decydujący głos przy podejmowaniu decyzji w gronie rodzinnym, a do takich należy np. wybór opon. Ich zakup jest często postrzegany jako inwestycja, dlatego chcemy mieć pewność, że nasze informacje docierają do kobiet w takim samym stopniu, jak do mężczyzn. Równocześnie nieustannie przywiązujemy dużą wagę do naszych priorytetów, czyli podnoszenia poziomu bezpieczeństwa oraz dbałości o środowisko naturalne – dodał H. Despres.
Między producentem a konsumentem
Goodyear zwraca również dużą uwagę na formę kontaktów sprzedawców z konsumentami. Sprzedawcy opon są jedynym spersonalizowanym punktem kontaktu z marką. Mają bardzo duże znaczenie dla ostatecznej decyzji o zakupie – klienci zwracają się do sprzedawców o pomoc w wyborze właściwego ogumienia. W ramach nowej kampanii Goodyear będzie poszerzał zakres komunikacji z dilerami, aby lepiej poznać zarówno ich oczekiwania, jak i potrzeby konsumentów.
Kampania i zmiana pozycjonowania marki rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Wtedy pojawił się pierwszy plakat oraz spoty reklamowe w telewizji, przygotowane we współpracy z niemiecką agencją Leo Burnett. Wiosenno-letnia odsłona kampanii, która pojawia się w Polsce 25 marca br., również została przygotowana przez tę agencję.
Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 52 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia ok. 69 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.
Źródło: mat. pras.