Z okazji 500. lat reformacji niemiecka agencja kreatywna Kleiner und Bold przygotowała identyfikację wizualną dla materiałów związanych z wystawami dotyczącymi własnie reformacji.
W ramach obchodów trzy niemieckie muzea stworzyły trzy unikalne wystawy poświęcone tematyce reformacji. Jednak sam temat nie wydaje się specjalnie atrakcyjny dla grupy celu, które zazwyczaj nie są zainteresowane kulturą i historią.
Żeby do nich dotrzeć postawiono na jaskrawą kolorystykę i… młotek. To oczywiście nawiązanie do obrazu, na którym Marcin Luter przybija 95 tez do drzwi Katedry w Wittenberdze.
Młotek jest w tym przypadku nie tylko skojarzeniem z działaniem Lutra, ale stanowi też mocny symbol zniszczenia, ale też konstrukcji i budowania. W języku niemieckim „hammer” oznacza też coś zaskakującego i unikalnego.
Wszystko jest uzupełnione mocnym hasłem akcji – „Pełna moc reformacji”. Dzięki prostej domenie 3xHammer.de zaznacza się wspólną obecność, podkreślając jednocześnie szczególną cechę współpracy.
Identyfikacja wizualna łączy wszystkie działania marketingowe, a jednocześnie daje muzeom swobodę w wykorzystaniu materiałów i tworzeniu własnego języka wizualnego.