Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

McDonald’s zarabia na Pokemonach

Japoński oddział McDonald’s po raz pierwszy od 7 miesięcy odnotował zyski dzięki współpracy z twórcami hitowej gry mobilnej Pokemon Go. Zamiana restauracji w PokeStopy i PokeAreny oraz zestawy z zabawkami tematycznymi okazały się wybawieniem dla mającej problemy sieci.

W lipcu, czyli miesiącu wypuszczenia aplikacji, sprzedaż sieci McDonald's w Japonii wzrosła o 27 procent między innymi za sprawą wprowadzenia do oferty zestawów zawierających zabawki przedstawiające Pokemony. Wraz ze sprzedażą podskoczyły również notowania giełdowe sieci, ale jej właściciele tonują entuzjazm i nie chcą zmieniać dotychczasowych prognoz finansowych.

W ciągu ostatnich dwóch lat McDonald's w Japonii borykał się z kryzysem wizerunkowym wywołanym szeregiem doniesień o fragmentach plastiku w napojach, zepsutym mięsie w burgerach, a nawet ludzkich zębach we frytkach. Współpraca z Pokemon Go to nowe otwarcie dla japońskiej odnogi słynnej sieci, która ma szanse odbudować jej nadszarpnięty wizerunek, oczywiście pod warunkiem, że wspomniane wpadki nie będą się powtarzać.

[podobne_pokemon go]