w

Złote łuki McDonald’s w Łazienkach Królewskich, czyli… nowy pokaz Gosi Baczyńskiej

Złote łuki mcdonald

Uwielbiają ją gwiazdy i  dziennikarze. Kocha ją Paryż. Jako jedna z pierwszych projektantów postanowiła otworzyć salon na warszawskiej Pradze. Pełna kontrastów, utalentowana, z twistem.  Symbolizuje to, co najciekawsze w polskiej modzie. Gosia Baczyńska to zmiana, ruch, energia. 27 sierpnia w Łazienkach Królewskich odbędzie się pokaz tej niezwykłej projektantki. Pod rozgwieżdżonym niebem rozbłyśnie tymczasowa instalacja – złote łuki McDonald’s.

Nikogo nie dziwią już sportowe buty, czy skórzana kurtka noszone do wieczorowej sukni. To  nowa rzeczywistość, której należy wyjść naprzeciw. Łazienki Królewskie to miejsce idealnie wpisujące się w ten trend. Z jednej strony to wielka historia i miejsce wyjątkowe, a jednocześnie dostępne dla każdego. Zainspirowało mnie wydarzenie, w którym miałam przyjemność wziąć udział. Na wytwornym przyjęciu weselnym, z udziałem  członków brytyjskiej rodziny królewskiej, ku mojemu zdziwieniu, po północy podano gościom… mini burgery. Zachwyciło mnie to, ponieważ uwielbiam kontrasty. Stąd pomysł na współpracę z McDonald’s – przyznaje Gosia Baczyńska.

Współpraca z McDonald’s jest elementem wizji artystycznej projektantki opartej na zamierzonym kontraście z ekskluzywnym charakterem kolekcji. McDonald’s to przecież ikona popkultury, marka dostępna dla wszystkich, bez względu na miejsce zamieszkania czy status społeczny, stawiająca na komfort i prostotę, zachęcająca do bycia sobą. W świecie McDonald’s niczego nie trzeba udawać. To jednocześnie jedna z najbardziej znanych i najcenniejszych marek na świecie.

McDonald’s na całym świecie angażuje się w niecodzienne projekty modowe. Zaangażował się w pokaz najnowszej kolekcji Gosi Baczyńskiej zatytułowanej „Per aspera ad astra”, która swoje globalne premiery miała w Paryżu i Nowym Jorku.  Pokaz dla polskiej publiczności odbędzie się w niezwykłej scenerii Łazienek Królewskich obok Pałacu na Wodzie. Wybór miejsca nie był przypadkowy. To tutaj to, co elitarne, kultura wysoka, pałac królewski i jego otoczenie miesza się z kulturą popularną, watą cukrową i lodami na patyku. Te dwa światy mogą ze sobą harmonijnie współistnieć. W niezwykłym połączeniu tkwi inspiracja dla wielu artystycznych inicjatyw.

Zaskakującym pomysłem projektantki, wynikającym z architektury parku, będzie wykorzystanie łodzi, na których modelki stojąc w majestatycznych pozach będą dopływały do wybiegu. Jedną z nich będzie postać w złotej stylizacji imitująca scenę z obrazu Sandro Botticellego pt. „Narodziny Wenus”. Na wodzie będzie połyskiwało złote logo McDonald’s – chwilowa instalacja McDonald’s. Część publiczności będzie mogła oglądać pokaz siedząc na pływających gondolach. Podczas afterparty wytwornie ubrani kelnerzy będą proponowali gościom podawane na srebrnych tacach cheeseburgery.

Główną inspiracją do powstania kolekcji był renesans: Odrodzenie, złoty okres kultury europejskiej. Artystka ceni sobie od dawna twórczość Sandro Botticellego, Albrechta Dürera i Hansa Burgkmaira. To oni mieli duży wpływ na całość widowiska. Za sprawą niezwykłej kreatywności artystki potrafiącej połączyć historię ze współczesnością podczas pokazu mogliśmy podziwiać stylowe nadruki na tkaninach, perfekcyjny, jak zwykle, krój przemyślanych kreacji, a także wyszukane, finezyjne fryzury oraz makijaż modelek.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powstała pierwsza agencja marketingu podcastów „słucham”

Powstała pierwsza agencja marketingu podcastów „SŁUCHAM”

Tesco dostarczy e-zakupy w papierowych torbach

Mniej plastiku przy zakupach online – Tesco dostarczy produkty w papierowych torbach