w

McDonald’s z kampanią employerbrandingową łamie stereotypy

Mcdonald’s z kampanią employerbrandingową łamie stereotypy

Trwa kampania wizerunkowa McDonald’s jako pracodawcy. To kolejna odsłona działań firmy na rynku pracy; projekt poprzedzono rozbudowanymi badaniami i przygotowaniem kompleksowej strategii budowania marki pracodawcy na polskim rynku pracy.

Działania są prowadzone pod hasłem „Witamy w McDonald’s”, które łączy działania na rynku pracy z komunikacją marketingową. Kampania jest skierowana do różnorodnych kandydatów, w tym grup, które do tej pory na rynku pracy nie były w centrum zainteresowania pracodawców z branży gastronomicznej. Poza młodymi, działania mają trafić m.in. do osób z niepełnosprawnościami, pracowników 50+ czy młodych matek. McDonald’s już wcześniej zatrudniał osoby z tych grup, po raz pierwszy jednak przygotował dla nich specjalne odsłony swojej kampanii.

Dzięki kampanii chcemy pokazać, że praca w McDonald’s może być atrakcyjna dla różnych grup kandydatów: od młodocianych, zdobywających swoje pierwsze doświadczenia w czasie ferii czy wakacji, po osoby tuż przed emeryturą. Bohaterami naszych działań są sami pracownicy: w różnym wieku, z różnym wykształceniem, w różnych sytuacjach życiowych. Wybraliśmy ich w wyniku wewnętrznego castingu i mieliśmy z tym spory problem – tak wiele ciekawych historii zostało zgłoszonych przez naszych ludzi. To potwierdziło, że panujące na rynku stereotypy dotyczące pracy w gastronomii, w przypadku pracowników McDonald’s mają niewiele wspólnego z rzeczywistością – mówi Renata Prys, Dyrektor HR McDonald’s Polska w McDonald’s.

Kampanię poprzedził kilkumiesięczny projekt badawczy, w ramach którego McDonald’s analizował opinie pracowników i potencjalnych kandydatów. Na tej podstawie powstała też kompleksowa strategia employer branding dla polskiego rynku. Aktualne działania skupione są na prezentacji pracowników w dwóch odsłonach: zawodowej, związanej z pracą w restauracji, i prywatnej. Obejmują m.in. kampanię telewizyjną w 4FUN.TV i VOD, OOH (w przypadku części nośników McDonald’s wykorzystał druk soczewkowy, dzięki któremu pracownicy w jednym miejscu pokazywani są zarówno przy pracy w restauracji, jak i w sytuacjach osobistych), marketing treści w rozgłośniach radiowych i prasie poradnikowej, a także targetowane działania online. Wszystkie materiały odsyłają do nowej strony internetowej, która jako jedna z pierwszych stron karierowych w Polsce została przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (spełnia standardy WCAG 2.0, jest również zintegrowana z modułem migam.org, który pozwala osobom niesłyszącym łączyć się z tłumaczem języka migowego).

Choć wszystkim pracownikom oferujemy nie tylko umowę o pracę i wynikające z niej świadczenia, ale i ciekawe możliwości rozwoju i awansu, byliśmy do tej pory postrzegani jako firma wyłącznie dla młodych. Tą kampanią chcemy pokazać, że to mylne wyobrażenie, a także że zapewniamy o wiele więcej: jesteśmy stabilną organizacją, ale elastycznie podchodzimy do potrzeb pracowników i potrafimy też po ludzku zrozumieć, że nasi ludzie mają różne preferencje. Wiele osób może tu znaleźć swoje miejsce – dodaje Tomasz Polewczyński, Employer Reputation and Engagement Consultant w McDonald’s.

W realizację kampanii zaangażowane są agencje MJCC, DDB&tribal i Isobar Poland Group. Za planowanie mediów odpowiada dom mediowy OMD, a kontakt z mediami 24/7Communication.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mastermind media promuje nową odsłonę portalu wirtualny sztetl

Mastermind Media promuje nową odsłonę portalu Wirtualny Sztetl

Zostań królikiem doświadczalnym ministerstwa zdrowia

Zostań królikiem doświadczalnym Ministerstwa Zdrowia