w

Z Mirkiem do Hamburga, czyli blogerzy z TasteAway w #RabenExpress

Z mirkiem do hamburga, czyli blogerzy z tasteaway w #rabenexpress

Najpopularniejszy blog podróżniczy w Polsce – TasteAway.pl oraz największa firma transportowo-logistyczna w kraju – Grupa Raben, postanowiły połączyć swoje siły by zrealizować nietypową podróż na stopa do Hamburga. Celem wyprawy było nie tylko dostarczenie ładunku do Niemiec, ale także wspólne promowanie roli transportu i zaprezentowanie pracy zawodowego kierowcy. W efekcie akcja dotarła niemal do 1 miliona osób.

Akcja była przeprowadzona w listopadzie 2017 roku i bazowała na tzw. influencers marketingu, czyli wykorzystaniu wizerunku znanych osób do promowania marki Raben. Do pierwszej odsłony zostali zaproszeni twórcy największego bloga podróżniczego w Polsce czyli TasteAway.pl.

Kiedy zgłosiła się do mnie firma Raben z propozycją współpracy byłem zaintrygowany. W końcu to branża, w której trudno o efekt WOW. Dla mnie jednak, im większa trudność tym większy fun.” – opowiada Wojciech Kardyś z agencji Good For You – „Dziś na pytanie: czy da się zabłysnąć w tak trudnej branży jak logistyczna? Odpowiadam stanowczo – oczywiście! Wymaga to tylko pomysłu i dobrej realizacji oraz odwagi klienta!. I możemy śmiało powiedzieć, że jesteśmy pionierami, ponieważ nikt jeszcze w Polsce nie przeprowadził takiej akcji.”

Zdecydowaliśmy się na dość nietypowe działanie, jak dla branży B2B, dotąd bowiem marketing influencerski w Polsce był wykorzystywany głównie przez firmy oferujące dobra konsumpcyjne. Raben natomiast od lat stawia na innowacje, i to nie tylko w dziedzinie transportu czy logistyki, ale także w dziedzinie komunikacji, stąd otwartość na współpracę z blogerami.” – wyjaśnia Klaudyna Polanowska-Skrzypek, PR manager z Grupy Raben.

Sam pomysł był banalnie prosty, polegał na wysłaniu podróżnika Łukasza Smolińskiego z bloga TasteAway.pl z kierowcą Raben Transport, Mirkiem, w trasę do Hamburga. Panowie wspólnie mieli dostarczyć towar klienta Grupy do centrum logistycznego pod Hamburgiem. Oczywiście bloger dodatkowo miał za zadanie relacjonować całą akcję w mediach społecznościowych i przygotować relację z podróży na swojego bloga. Każdy post opisany był dodatkowym #RabenExpress.

Kampania dla Raben była bez wątpienia jedną z trudniejszych w historii naszego bloga. Nigdy wcześniej nie podróżowaliśmy bowiem stopem, co więcej podróżujemy raczej w drogi sposób. Uznaliśmy jednak, że podróż TIRem będzie nie tylko ciekawą przygodą dla nas, ale i ciekawostką dla naszych czytelników” – mówi Łukasz Smoliński, autor bloga TasteAway.pl, i dodaje – „Trzeba przyznać, że kampania wywołała bardzo duży zasięg i zaangażowanie czytelników.”

Akcja miała charakter employer brandingowy oraz społecznie odpowiedzialny (CSR). Jej celem było przybliżenie pracy zawodowego kierowcy samochodu ciężarowego i stylu życia truckersa (EB) oraz promowanie roli transportu we współczesnym świecie, stąd dodatkowy #TranspotyJestPotrzbny (CSR).

Cała trudność akcji polegała na tym, że kompletnie nie wiedzieliśmy czego się spodziewać. Bardzo dużo zależało również od samego kierowcy ciężarówki oraz tego czym będzie chciał się z nami podzielić. Mirek okazał się jednak strzałem w dziesiątkę. Szybko stał się przesympatycznym bohaterem samej kampanii, ocieplając tym samym wizerunek samego kierowcy.” – opowiada Łukasz Smoliński

Kampania została podzielona przez TasteAway.pl na 3 etapy. W pierwszym blogerzy teasowali samą akcję, jednak w taki sposób aby ich czytelnicy zainteresowali się tym co planują, jednak nie odgadli co faktycznie będzie się działo. W II etapie karty zostały już odsłonięte, podróżnik Łukasz Smoliński poinformował swoich fanów, że właśnie wyrusza w podróż ciężarówką do Hamburga. Cała trasa była relacjonowana praktycznie on-line na kanałach społecznościowych TasteAway.pl czyli na Instagramie i Facebooku, gdzie odbyły się także 3 relacje na żywo. Ostatni etap, to oczywiście relacja podróżniczo-kulinarna z wizyty blogerów w Hamburgu.

Akcja dotarła do ponad 800 000 osób na samym Facebooku, zbierając bardzo pozytywne recenzje nie tylko od fanów TasteAway.pl ale także wśród klientów Grupy Raben, z których część także okazała się wiernymi czytelnikami znanego podróżniczego bloga. Łączny zasięg akcji, wygenerowany z mediów społecznościowych oraz z bloga to niemal 1 milion. A to dopiero początek, Grupa Raben planuje już kolejną akcję z influencerami, tym razem na poziomie europejskim.

Projekt został zrealizowany we współpracy z blogerami z TasteAway.pl oraz z agencją Good For You.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Niekomercyjny projekt studia televisor

Niekomercyjny projekt studia Televisor