Przyciągnięcie odbiorców na daną stronę internetową, konto w social media czy blog to jedno. Trzeba jednak zadbać o to, by utrzymać ich przy sobie. Ogromne znaczenie ma w tym przypadku content. Nie bez powodu niemal we wszystkich artykułach czy książkach dotyczących zdobywania odbiorców czy sprzedaży w internecie mówi się o tym, że wartościowe treści to podstawa. Trzeba jednak nie tylko tworzyć wartościowy content, ale jeszcze robić to w angażujący sposób. Jakie są więc rodzaje contentu, które przyciągną użytkowników?
Spis treści
1. Treści specjalistyczne
Pozycję eksperta można budować między innymi poprzez prowadzenie bloga firmowego, na którym znajdą się specjalistyczne treści. Znaczenie ma tu więc przede wszystkim poruszanie takich tematów, w przypadku których trudno znaleźć rzetelne informacje w internecie albo pogłębianie danego zagadnienia bardziej niż konkurencyjne blogi. Aby jednak taki content robił wrażenie, trzeba mocno przyłożyć się do jego tworzenia. Można zrobić to na kilka sposobów. Do najpopularniejszych rozwiązań należy powoływanie się na wartościowe źródła takie jak artykuły naukowe. Alternatywą może być zagłębianie się w szczegóły tematu, a więc tworzenie całych serii artykułów dotyczących danego zagadnienia, które będą powiązane miedzy sobą linkami. To drugie rozwiązanie ma zresztą jeszcze jedną zaletę – umiejętne linkowanie poprawia SEO na stronie.
2. Ebooki
Jednym z najlepszych sposobów na przyciągniecie odbiorców z pewnością są ebooki. Po pierwsze, firma czy osoba, która może pochwalić się ebookiem, zyskuje w oczach potencjalnych odbiorców. Łatwiej też je stworzyć i dystrybuować niż tradycyjne papierowe książki. Poza tym ebooki można wykorzystać na kilka sposobów. Z jednej strony posłużą jako sposób na generowanie dochodu pasywnego. Niektóre osoby stosują jednak inne podejście i oferują ebooka za darmo, w zamian za zapis na newsletter. Niezależnie od wyboru taktyki, korzyści są spore. Odbiorca dostaje wartościowy content, a twórca może budować w ten sposób pozycję eksperta.
3. Poradniki
Ebooki i poradniki to właśnie takie rodzaje contentu, które świetnie przyciągną użytkowników. Właściwie można by je było nawet umieścić w jednym podpunkcie, bo nieraz mają ze sobą wiele wspólnego. Niektóre poradniki są bowiem bardzo rozbudowane i zamiast przybierać postać typowego artykułu umieszczane są na stronie w wersji do pobrania. Bardzo blisko jest im do ebooków, choć oczywiście niektórzy stosują też bardziej tradycyjne podejście i przygotowują poradniki w formie artykułów publikowanych na stronie.
Niezależnie od wybranego rozwiązania, poradniki mają duży potencjał. Po pierwsze, pozwalają przyciągnąć do siebie kolejnych klientów. Mowa tu o osobach, które nie są jeszcze zdecydowane na konkretną ofertę, ale szukają porad czy wskazówek w internecie i trafiają na blog firmowy z poradami. Jeśli informacje tam zamieszczone okażą się przydatne, uznają firmę za eksperta. A to oznacza, że kiedy później zdecydują się na zakup, chętnie skorzystają właśnie z jej oferty. Poza tym poradniki to świetny sposób na zadbanie o SEO na swojej stronie. Odpowiednio dobierając słowa kluczowe, można przyciągnąć do siebie osoby szukające odpowiedzi na konkretne pytania i zwiększyć swoją widoczność w wyszukiwarce.
4. Opinie
Rodzaje contentu, które przyciągną użytkowników, wcale nie muszą się ograniczać do popularnych rozwiązań, takich jak wspomniane już artykuły na blogu czy ebooki. Można dać się zauważyć także poza własną stroną internetową czy profilem w social media. Mowa tu przede wszystkim o pisaniu opinii. Mogą dotyczyć one dotyczyć np. danego zagadnienia z branży, proponowanych zmian czy przewidywań na przyszłość. To, co w tym wypadku ma znaczenie, to przede wszystkim wyróżnienie się spośród innych osób wyrażających swoje zdanie. Wcale nie trzeba być przy tym kontrowersyjnym. Oryginalność niekoniecznie musi oznaczać zajmowanie innego stanowiska niż większość osób. Równie dobrze może polegać na pisaniu w charakterystyczny sposób czy posługiwaniu się barwnymi przykładami. Jedno jest pewne – dobrze napisana opinia pozwoli zyskać w oczach potencjalnych odbiorców i przyciągnąć ich do siebie.
5. Filmy
Dobrym sposobem na tworzenie contentu jest także kręcenie filmów. Nie oznacza to, że każda firma koniecznie musi założyć kanał na YouTube. Nie ulega jednak wątpliwości, że treści firmowe są dobrym urozmaiceniem dla standardowych wpisów na blogu czy w social media. Tutaj sprawdzą się dwie strategie – przedstawianie całego artykułu w formie filmowej albo tworzenie jedynie podsumowania czy esencji wpisu w formie krótkiego filmu, który pozwoli zapoznać się ze wszystkimi najważniejszymi kwestiami w zaledwie kilka minut.
Zobacz też:
Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku, by stworzyć zaangażowaną społeczność i zwiększyć zyski?