Z Facebooka, WhatsApp, Instagramu lub Messengera korzysta co miesiąc ponad 2,8 mld ludzi na całym świecie. Zwiększ rozpoznawalność firmy i marki na tych platformach, prezentując ich historię, produkty lub usługi. W tym celu postępuj zgodnie z tymi podstawowymi wskazówkami i poradami, które pomogą Ci poprawić ten wskaźnik.
Spis treści
Zabierz głos w imieniu swojej marki
Warto spersonalizować markę i dać jej wyjątkowy głos. Jak Twoja marka wpływa na świat i klientów? Czy jest przeznaczona dla przeciętnego konsumenta, czy dla nabywców towarów luksusowych? Dopasuj przekaz marki do odbiorców i zadbaj, aby używać go na wszystkich platformach społecznościowych. Konsekwencja to podstawa.
Wyeksponuj swoje produkty
Facebook i Instagram to bardzo wizualne platformy. Wyeksponuj swoje produkty, aby odbiorcy wiedzieli, co reklamujesz – i dlaczego. Zadbaj, aby przekaz marki był jasno określony na potrzeby lepszej rozpoznawalności firmy.
Wyraź więcej słowem
Budowanie wizerunku marki nie może polegać tylko na przygotowywaniu wizualizacji. Dodaj do reklam oferty produktów z wyjaśnieniem, dlaczego konsumenci powinni używać właśnie ich, czym te produkty różnią się od innych oraz jakie korzyści przyniosą użytkownikom. Wpleć przekaz lub slogan marki również w tekst reklamy.
Zalety opakowań z wizerunkiem marki
Wyeksponuj markę za pomocą unikatowych opakowań ilustrujących jej charakter. Ten atrakcyjny dodatek poprawia wrażenia klientów i sprawia, że zapakowany produkt będzie wyglądać jak prezent. Wystarczy spersonalizowana notka – coś, co pokazuje, że zależy Ci na klientach.
Wydawaj budżet w sposób dalekowzroczny
Rozpoznawalność marki nie jest łatwo zmierzyć, ale Facebook oferuje rozwiązania reklamowe, które umożliwiają poprawę skuteczności działań.
Zapytaj eksperta ds. marketingu o ankiety dotyczące marki, aby sprawdzić, czy odbiorcy rozpoznali Twoją markę.
Przeprowadź kampanię retargetingową
- wśród pierwszych odbiorców, takich jak fani strony lub aktywni odbiorcy Twoich bieżących kampanii reklamowych.
Dzięki temu mogą ponownie wziąć pod uwagę Twoje produkty w przypadku konwersji lub zakupu.
Zobacz też:
5 błędów najczęściej popełnianych przy prowadzeniu fanpage na Facebook
Jak zdobyć popularność na Instagramie, by profil zaczął przynosić zyski?