w ,

OLX i Malcolm XD ożywiają legendę polskiego internetu

Malcolm xd

OLX – nie od dziś znany z kreatywnej komunikacji marketingowej – postanowił zdmuchnąć kurz z wędki najsłynniejszego fanatyka nad Wisłą, Andrzeja Gałeckiego. Premiera w internetach 7 kwietnia o 5:30.

Legendarna pasta zaczynająca się od słów „Mój stary to fanatyk wędkarstwa” doczekała się już ekranizacji. My postanowiliśmy pójść o krok dalej i dać jej serial – mówi Marcin Sienkowski, head of marketing w OLX. – Jak zawsze w komunikacji naszej marki chcieliśmy, by była ona przyjemna dla odbiorcy i nie była typową reklamą sprzedażową. Jestem pewien, że i tym razem stworzyliśmy coś, co da ludziom sporo przyjemności z oglądania.

Dlaczego powstał „Fanatyk. Historia prawdziwa”- zapytacie? Ano dlatego, by w ciekawy i zabawny sposób opowiedzieć o  nowej opcji na OLXie – o wypożyczalni. Można przecież mieć na własność kampera, namiot na plenerowe imprezy, busa na podjeździe oraz glebogryzarkę… ale po co, skoro teraz równie dobrze można je wypożyczyć na OLXie?

Malcolm xd

Historia opowiada i tłumaczy to wszystko w czterech ciekawych, zabawnych i z kunsztem nagranych odcinkach. Za scenariusz odpowiadają sam autor oryginału, tajemniczy Malcolm XD oraz reżyser i scenarzysta „Fanatyka” Michał Tylka. Obsada jest doborowa, a dialogi na miarę legendy.

Koncept kreatywny powstał w głowach agencji 23Heroes. Całość wyprodukował dom produkcyjny F25, a w fotelu reżyserskim zasiadł, podobnie jak w przypadku „Fanatyka”, Michał Tylka.

Produkcja jest spójna z oryginałem również pod względem obsady. W obsadzie pojawili się najważniejszy aktorzy z Fanatyka. Mamy więc Piotra Cyrwusa (Andrzej Gałecki), Annę Radwan (Wioletta Gałecka), Mikołaja Kubackiego (Kuba Gałecki) czy też Dariusza Kowalskiego (szef koła wędkarskiego). Na ekranie pojawią się także Sandra Herbich (Marzenka) i Marek Stryszowski. Całość zrealizowano w formie odcinkowego mokumentu przedstawiającego losy rodziny Gałeckich jakiś czas po wydarzeniach z filmu „Fanatyk”.

Można robić reklamę, a można też robić takie rzeczy jak „Fanatyk. Historia Prawdziwa”. To bardzo ciekawy projekt z pogranicza filmu, reklamy, branded contentu. Ważne jest to, że jest to przede wszystkim rozrywka dla widzów i nie jest to postrzegana jak reklama. Myślę, że nie tylko fani „Fanatyka” będą mogli z przyjemnością obejrzeć tę krótką serię, w której każdy film w swojej głównej części składa się z długiego mastershota, czyli jednego ujęcie bez cięć. Dokumentalna forma reportażu podbija wiarygodność filmu i na tym właśnie budowany jest komizm – mówi Marcin Dworucha, managing director w F25 Production House.

– Jest tu wszystko, co kocham w projektach video: świetny pomysł, humor, filmowa realizacja i genialne wręcz aktorstwo w wykonaniu najlepszych polskich aktorów.  Dla takich projektów można zarywać nocki i z przyjemnością ogarniać robotę kreatywnego – przyznaje Tomasz Łapa z 23Heroes, agencji odpowiedzialnej za koncept kreatywny przedsięwzięcia.

– Mieliśmy świadomość, że „Fanatyk”, całkowicie odmienił losy państwa Gałeckich – zwykłej, polskiej rodziny, borykającej się z problemami dnia powszedniego, jak reperkusje prawne za szkalowanie szefa lokalnego koła wędkarskiego. Po trzech latach od premiery postanowiliśmy wrócić do nich z kamerą, aby sprawdzić, jak sława i fortuna wpłynęła na ich życie – mówi Malcolm XD, jeden z autorów dzieła.

Świetnie było znów spotkać się z Gałeckimi na planie, tym razem filmu dokumentalnego,  zjeść z nimi rybę, posłuchać o najlepszych technikach łowienia okoni, wreszcie wziąć udział w długo wyczekiwanym zarybianiu – dodaje reżyser i scenarzysta Michał Tylka.

OLX jest król internetu jak szczupak jest król wód. Argumentów dowodzących tej tezy szukajcie od 7 kwietnia na kanałach social mediowych marki i u Malcolma XD.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    „SONKO Uśmiecha Ci dzień” Zasięgowa kampania wizerunkowa

    Czy warto się reklamować

    Rozpoznawalność marki [reklama Facebook]