Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Sportowcy i storytelling – jak najefektywniej się reklamować?

W ostatnim czasie w świecie reklamy dużego znaczenia nabrał storytelling. Obecnie wydaje się najlepszym narzędziem do efektywnej reklamy, która w odpowiedni sposób poruszy emocje odbiorcy i sprawi, że twoja firma, marka czy produkt kojarzyć się będzie pozytywnie

Kierunek

Storytelling jest kierunkiem w sztuce reklamy, który wykształcił się w ostatnich latach. Jego znaczenie w dzisiejszych uwarunkowaniach jest naprawdę bardzo duże; odbiorcy mają już dość tradycyjnych form reklamowych, które nakłaniają do zakupienia produktu w oczywisty sposób, nie wywołując w odbiorcy jakiegokolwiek poruszenia.

W natłoku tego rodzaju komunikatów reklamowych musiało wykształcić się coś, co byłoby alternatywą dla nieskutecznego reklamowania. Zdaje się, że w taki sposób powstał storytelling – opowiadanie historii w służbie reklamy – aczkolwiek nie jest to oczywiście jego jedyne źródło.

Dlaczego jest efektywny?

Dobrze skonstruowana strategia storytellingowa, a w tym: identyfikacja wizualna oraz dobór bohatera i opowiadanie historii sprawiają, że firma czy marka może być kojarzona z pozytywnymi i silnymi emocjami, które – w przeciwieństwie do innych form reklamowych – w dużym stopniu poruszają odbiorcę. Najlepszymi bohaterami storytellingu są sportowcy, ponieważ są rozpoznawalni (w przypadku sławnych sportowców mówimy tu o skali globalnej) i bardzo łatwo można zbudować wokół nich historię zwycięzcy, która poruszy odbiorców.

czytaj:   Storytelling - jak pogłębić storytelling w kinie?

Sport dla storytellingu jest jak gdyby naturalnym środowiskiem. Wiele większych firm, które sponsoruje bądź sponsorowało indywidualnego sportowca bądź drużynę, pokusiło się o wzmocnienie działań sponsoringowych świetnym storytellingiem. Przykłady mogliśmy zobaczyć chociażby w czasie ważnych imprez sportowych.

Kolejną sprawą jest to, że emocjonalne komunikaty zostają o wiele łatwiej zapamiętywane. Warto zestawić to z tradycyjnymi formami reklamy w telewizyjnych blokach reklamowych – storytelling w otoczeniu komunikatów nakłaniających w bardzo bezpośredni sposób do zakupu zyskuje jeszcze na efektywności.

Czym jest?

W storytellingu główną rolę odgrywa nie firma czy produkt, a historia i bohater. Marka zdaje się połyskiwać w tle, i to nie zawsze, a w niektórych momentach. Wyeksponowana na końcu historii, wówczas kiedy miejsce ma puenta i emocje są najbardziej intensywne, identyfikacja wizualna pozwala na łatwiejsze zapamiętanie firmy – zapamiętywaniu formy i treści komunikatu nie trzeba pomagać.

czytaj:   Innowacja dla działkowców - Family22

Agencje reklamowe dostrzegłszy ten trend, skrupulatnie podążają w jego kierunku. Storytelling możemy coraz częściej dostrzec w reklamowych blokach w telewizji, nawet jeśli trwają kilka sekund. Można pokusić się o stwierdzenie, że storytelling podzieli los tradycyjnych komunikatów reklamowych, ale przez długi czas będzie jeszcze królował jako najlepsza forma reklamy, której koszty są porównywalne z reklamą tradycyjną.

Warto jednak podyskutować, czy historia opowiadana jako storytelling musi być prawdziwa. Z jednej strony zaznaczenie, iż dane fakty wydarzyły się naprawdę jeszcze bardziej wzmacniają emocje i całą opowieść, aczkolwiek trudno jest znaleźć prawdziwe historie, które można w odpowiedni sposób przystosować do formy reklamowej. Z drugiej zaś strony storytelling nie ma obowiązku być reportażem, w którym główną rolę odgrywają prawdziwe wydarzenia i są jak gdyby furtką do uznawania reportażu za literaturę faktu, o ile oczywiście mówimy o reportażu prasowym.

czytaj:   Ala Moderska w Mint Media

Tak czy inaczej, storytelling jeszcze przez długi czas będzie miał się dobrze. Może warto z niego skorzystać?

Więcej informacji
Artykuł został przygotowany przez Magazyn Tenisa – profesjonalny sprzęt do gry w tenisa ziemnego zarówno dla amatorów, jak i zawodowców.

[nokaut-offers-box url=’/książki/marketing/’ limit=’5′]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *