YouTube ogłasza listy reklam najchętniej oglądanych przez użytkowników z Polski oraz z Europy w 2017 roku. Pierwsze miejsce polskiego rocznego zestawienia YouTube Ads Leaderboard 2017 zdobył spot, który aż trzy razy trafiał do miesięcznych rankingów i zwyciężył w dwóch z nich, czyli klip Męskie Granie. 2017. Męskie Granie Orkiestra – Nieboskłon. Drugie miejsce zajął Play z teledyskiem Obejrzyj wyjątkowy teledysk i wesprzyj z nami 25. Finał WOŚP! przygotowanym we współpracy z rozśpiewanymi YouTuberami. Podium zamyka ING Bank Śląski z reklamą Poznaj historię Stefana #weekending, z której dowiadujemy się, w jaki sposób jej bohater, Stefan, dba o płynność finansową klientów banku, kiedy trwa weekend.
– Na początku każdego roku YouTube ogłasza ranking najpopularniejszych reklam, którego zwycięzcy są wybierani na podstawie algorytmu uwzględniającego dane takie jak wyświetlenia, czas oglądania i udostępnienia. Użytkownicy coraz częściej spędzają swój czas na YouTube konsumując coraz więcej treści, wśród nich również reklamy. Jakie czynniki decydują o tym, że widz ma ochotę uważnie obejrzeć klip reklamowy? Kluczem do sukcesu, który zapewnił markom miejsce na liście okazały się w minionym roku emocje i muzyka – zwycięskie spoty opowiadały historie, zbliżały internautów do ich bohaterów, zapraszały do ich domów i budowały z nimi więź. Często właśnie w takt dobrej muzyki. Wyróżnione reklamy poruszały również ważne wątki społeczne – sytuację uchodźców, czy problem stereotypowych wyobrażeń na temat płci i przypisywania im ról w społeczeństwie. To co łączy wszystkie zwycięskie spoty to jasny komunikat, który budzi emocje, a następnie kształtuje odbiór głównego przekazu.
Europejską listę najpopularniejszych reklam otwiera klip niemieckiego portalu nieruchomości Immowelt, który pokazuje, jak wiele w życiu może zmienić nowe mieszkanie. Na drugim miejscu uplasował się spot Międzynarodowego Komitetu Ratunkowego (International Rescue Committee, IRC), który we współpracy z YouTube zaprosił twórców platformy do poznawania historii uchodźców z całego świata i dzielenia się ich doświadczeniami. A wszystko po to, by zachęcić ludzi do pomocy najbardziej potrzebującym. Użytkowników YouTube wyjątkowo ujęła też historia pewnej nieoczywistej miłości, która połączyła… zająca i kurę. Jej finał podbił serca internautów i tym samym sprawił, że reklama duńskiej sieci handlowej trafiła na trzecie miejsce europejskiego zestawienia YouTube Ads Leaderboard 2017 r.
Pełna polska lista YouTube Ads Leaderboard 2017 r.:
Lp. | Nazwa kampanii | Marka | Agencja kreatywna | Agencja mediowa |
1 | MeskieGranie | VML | SMG | |
2 | Play | Człowiek Warga twórca kanału Z Dupy R.A.U | MediaCom | |
3 | ING Bank Śląski | Gong | Mullen Lowe Media Hub | |
4 | Coca-Cola Polska | Coca-Cola Poland Services | MediaCom | |
5 | Sklepy Biedronka | Duda Polska | MEC | |
6 | Allegro | Bardzo | Allegro | |
7 | Hatchimals Polska | TalentMedia | TalentMedia | |
8 | Allegro | Bardzo | Allegro | |
9 | Allegro | Bardzo i Moon | Allegro | |
10 | Coca-Cola Polska | MediaCom Beyond Advertising | MediaCom |