Dom produkcyjny Timecode Film Production przygotował animację przewodnią na 18-ty Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina. Będzie ona towarzyszyć promocji Konkursu oraz transmisjom z przesłuchań i koncertów, prowadzonym w internecie przez Narodowy Instytut Fryderyka Chopina.
Dzięki streamingowi online wydarzenie to będzie miało zasięg globalny.
Jak można przeczytać w komunikacie NIFC: Śladem Konkursu z 2015r. wszystkie przesłuchania będą transmitowane online – jednak w 2020 r. transmisja ta pierwszy raz zostanie przeprowadzona w jakości 4K, wzorem najważniejszych imprez sportowych, takich jak mistrzostwa świata w piłce nożnej. Jako że Konkurs Chopinowski budzi nie mniejsze emocje, jego „kibice” zasługują na dostęp do konkursowych zmagań w tej samej, najwyższej jakości.
Wszystkie transmisje będzie można śledzić na stronie www.chopin2020.pl oraz na kanale Instytutu Chopina na platformie YouTube, który ma ponad 130 tys. Subskrybentów i blisko 70 mln wyświetleń.
Animacja promująca Konkurs przygotowana przez zespół domu produkcyjnego Timecode Film Production, została zrealizowana w technice 2d z elementami 3d. Jako motyw przewodni wykorzystano plakat tegorocznej edycji, natomiast w warstwie muzycznej finałowy fragment koncertu e-moll Fryderyka Chopina, w wykonaniu Kate Liu – laureatki III nagrody w poprzedniej edycji Konkursu.
Chopin Piano Competition from Timecode Film Production on Vimeo.
Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina to jeden z najstarszych i najbardziej cenionych na świecie konkursów fortepianowych. Odbywa się co 5 lat w Warszawie. Jego 18ta edycja rozpocznie się 2 października 2020 roku. Organizatorem jest Narodowy Instytut Fryderyka Chopina.
Timecode Film Production specjalizuje się w produkcji filmów i animacji do komunikacji marketingowej – w tym spotów reklamowych, form branded content i explainer videos. Od 2017 roku prowadzi własny konkurs dla młodych twórców animacji reklamowych „Timecode Akcja Animacja”.