„Dbaj i płać mniej” . Tyle większość z nas wie o nowej ustawie śmieciowej, która zbliża się coraz większymi krokami. W związku z tym, aby 1 lipca nie wejść całkiem „zielonym” w temat segregowania śmieci przygotowaliśmy 10 kampanii edukacyjnych, które pozwolą Wam zgłębić co nieco ekologiczną wiedzę;)
1. Nike w swojej kampanii „Nike Better World” podkreśla, że recycling, podobnie jak sport, może zmienić nasze życie na lepsze, a zużyte materiały mogą być ponownie wykorzystane do stworzenia świetnych butów sportowych. Przekaz powstał jako 100-procentowy produkt recyklingowy – do jego produkcji wykorzystano zlepek wcześniejszych reklam marki.
2. Wypij, ale puszki nie wyrzucaj, bo nigdy nie wiesz do czego może się przydać, czyli recykling z puszką Pepsi w roli głównej;)
3. Ponownie Pepsi, tym razem z zabawną papugą-przewodnikiem stworzoną z surowców wtórnych. Kampania z 2010 roku.
4. Choć po rosyjsku, nawet dziecko zrozumie przesłanie;) Kreacja stworzona przez Art.Lebedev Studio.
5. Poruszająca kampania WWF opatrzona hasłem „Rubbish can be recycled, nature cannot” (Śmieci mogą być poddane recyklingowi, natura nie). Kreację przygotował Ogilvy& Mather Bucharest w 2007 roku.
6. Co można stworzyć z pustych puszek napoju Dr Pepper, ołówków i zabawek? Superbohaterów Hulka i Iron Mana;) Recykling z pop-artem połączyła agencja Wieden&Kennedy.
7. Trochę liczbowych faktów o problemach środowiska wynikających z nieświadomości na temat sortowania śmieci i recyklingu. Kampania informacyjna stworzona przez studentów dla amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska.
8. Londyn zakryty stosami odpadów i Tamiza jako rzeka śmieci to pomysł na kampanię mającą zachęcić Londyńczyków do segregowania śmieci i kupowania produktów przyjaznych dla środowiska. Przekaz powstał z inicjatywy organizacji Western Riverside Waste Authority. Autorem kreacji jest agencja Chick Smith Trott.
9. Recykling = bycie modnym. Kampania marki Absolut.
10. Jak wyrzucanie śmieci zmienić w zabawę? Właśnie tak:
Bonus: Sortujmy śmieci. Dla środowiska. Dla siebie – tym razem przesłanie o korzyściach płynących z segregowania i zagospodarowania śmieci pochodzi z Polski. Do konstruktywnej rozmowy na temat recyklingu zachęca portal naszesmieci.pl oraz Ministerstwo Środowiska. Czy ta reklama jest na pewno zachęcająca? 🙂