w

Wirtualna Polska kupiła Wakacje.pl i Easygo.pl

Grupa Wirtualna Polska zawarła umowę nabycia 100% akcji w spółce Enovatis

S.A. – liderze rynku turystyki online w Polsce, właścicielu popularnych portali

turystycznych wakacje.pl i easygo.pl. Grupa WP kontynuuje tym samym

inwestycje na rynku

e-commerce w Polsce, wchodząc tym razem w dynamicznie rozwijający się

segment turystyki online.

Enovatis jest największym i najszybciej rozwijającym się agentem turystycznym

online (OTA) w kraju. W portfolio spółki znajdują się trzy popularne portale

turystyczne – wakacje.pl, easygo.pl i wypoczynek.pl. Spółka operuje w czterech

segmentach: pakietowej turystyki wyjazdowej i turystyki wypoczynkowej, sprzedaży

biletów lotniczych oraz pośrednictwie w rezerwacji miejsc hotelowych w Polsce i na

świecie. Enovatis na stałe współpracuje z grupą kilkudziesięciu partnerów

turystycznych, technologicznych

i komercyjnych, w tym z największymi tour operatorami w kraju, takimi jak Itaka,

Rainbow, Exim Tours, Wezyr Holidays, Neckermann, Sun&Fun.

– Zakup Enovatis to największa transakcja od połączenia WP i o2. Znacząco zbliża

nas do przyjętego wówczas strategicznego celu, jakim jest osiągnięcie 50%

przychodów i EBITDA Grupy z rynku e-commerce. Inwestycja w segment turystyczny

świetnie wpisuje się w naszą filozofię wspomagania Polaków w ich decyzjach

konsumenckich, w tym przypadku dotyczących wyboru biura podróży i miejsca

spędzania wolnego czasu – mówi Jacek Świderski, Prezes Wirtualnej Polski Holding.

– Jesteśmy pod wrażeniem sukcesów rynkowych spółki w ostatnich latach, za

którymi stoi 150-osobowy zespół Enovatis S.A. – dodaje.

– Inwestujemy w segment o silnych napędach rynkowych wspieranych megatrendami

bogacenia się społeczeństwa, wzrostu częstotliwości wyjazdów urlopowych i

aktywności turystycznej mieszkańców mniejszych miejscowości. W szybkim tempie

zwiększa się skłonność

i zaufanie Polaków do e-shoppingu. Zgodnie z prognozami rynek OTA w Polsce

będzie rósł

w tempie ok 15-17%, a skuteczność operacyjna i siła marki wakacje.pl skutkuje

zwiększaniem udziału Enovatis w tym rynku. – mówi Grzegorz Czapski, VP

Corporate Development Grupy Wirtualna Polska.

Podstawę działalności spółki Enovatis stanowi sprzedaż pakietów wycieczkowych

i ubezpieczeń w kanale online. Liczba użytkowników portali turystycznych Enovatis

systematycznie rośnie, co spółka zawdzięcza sile marki wakacje.pl oraz poziomowi

obsługi klienta i szerokości dostępnej oferty. W szczycie sezonu letniego 2015 r.

serwisy odwiedzało średnio ponad 43 tysiące użytkowników dziennie (wzrost o 27%

rok do roku). Systematycznie poprawia się też wskaźnik konwersji wizyt na zakupy

wycieczek. Spółka dysponuje unikatowymi rozwiązaniami służącymi do

monitorowania poziomów konwersji

w całym przebiegu ścieżki zakupowej klienta i obsługi posprzedażowej. Istotną

przewagą Enovatis jest jej know-how w dziedzinie wykorzystania danych (Big Data),

co pozwala m.in. na specjalistyczną personalizację i sortowanie oferty, rozróżnianie

grup klientów oraz ich potrzeb, dynamiczne prezentowanie i dostarczanie

interesujących użytkownika treści.

– Komplementarność usług, uszczelnienie kanałów sprzedaży i wprowadzenie

standardów funkcjonujących z powodzeniem w innych branżach miało niebagatelny

wpływ na wzrost liczby kupujących. W 2014 roku firma obsłużyła 105 tysięcy

klientów, co dało jej pierwszą pozycję na rynku agencyjnym w Polsce. Jestem

głęboko przekonany, że dołączenie Enovatis do Grupy Wirtualna Polska da spółce

kolejny intensywny impuls do rozwoju, chociażby poprzez wykorzystanie znaczących

synergii w obszarze marketingu – mówi Piotr Siudak, Prezes Zarządu Enovatis.

– Taka filozofia działania idealnie wpisuje się w genotyp i strategię Grupy WP.

Enovatis

to specjalista dbający o udostępnianą ofertę i szeroki wybór, a co za tym idzie

o satysfakcję użytkowników. Przynosi to wymierne efekty w postaci rosnących

wskaźników powracalności klientów – dodaje Grzegorz Czapski.

W ostatnich latach powracalność klientów w okresach pięcioletnich przekraczała

30%, co plasuje Enovatis na światowym poziomie. Wsparciem działalności online jest

też sieć ponad 80 punktów obsługi klienta, wykorzystujących, bardzo silny w Polsce,

efekt ROPO (Research Online Purchase Offline). Sieć rozwijana jest w formie

efektywnego modelu franczyzowego, co pozwala spółce elastycznie reagować na

zmiany potrzeb rynkowych.

Inwestycja Grupy WP w Enovatis wiąże się nie tylko ze wzbogaceniem portfolio

produktowego Grupy o nowe, mocne brandy, ale też poszerzeniem zespołu WP

o managerów i ekspertów z zakresu e-commerce turystycznego. Firma zatrudnia

ponad 150 osób w gdańskiej centrali spółki i posiada m.in. czynne 7 dni w tygodniu

call center.

Tematyczne zdjęcie okolicznościowe (źródło)

2015-12-19_203343

Point of View współpracuje z polskim oddziałem Sage

ING Bank Śląski dystansuje się od Marka Kondrata