w

Wyróżnienie dla Pegasus Group za kampanię dla marki Vigantoletten [case study]

Gala effie 2019-vigantoletten_max_pegasus_group-stage-kv

EFFIE dla Pegasus Group za kampanię Vigantoletten.

Jak wyjść z cienia?

Vigantoletten działa na dynamicznie rozwijającym się rynku produktów z witaminą D. Najważniejszy okres dla tej kategorii to sezon zimowy, gdy nasz organizm nie ma możliwości syntezy witaminy D w związku z niską ekspozycją na słońce. Tymczasem rok 2017 nie był dla Vigantoletten udany – sprzedaż rosła wolniej niż rynek a konkurenci dysponowali znacznie wyższymi budżetami reklamowymi. 

Wiedząc, że w bezpośredniej konkurencji na wielkość inwestycji w sezonie Vigantoletten nie ma dużych szans. Musieliśmy znaleźć inny sposób na wzmocnienie pozycji marki. Przyszedł pomysł na wykorzystanie „niskiego sezonu” 2018 – okresu śladowej aktywności innych graczy a zarazem momentu największego spadku udziałów Vigantoletten.

Tradycyjną grupą docelową Vigantoletten są kobiety 40–65, dla których ważny jest problem osteoporozy. Letnia kampania została skierowana do młodych konsumentek: aktywnych, świadomie dbających o zdrowie kobiet 25-40, które cenią sobie sprawność fizyczną wierząc, że dzięki niej pozostaną długo w dobrej kondycji. Dotarcie do tej grupy miało też ważny wymiar biznesowy. Konsument preparatów z witaminą D jest lojalny, więc skuteczne pozyskanie nowych użytkowniczek latem mogło pomóc marce w kluczowym momencie – sezonie jesienno-zimowym.

W stronę słońca

Vigantoletten jako pierwsza marka w kategorii zdecydowała się na wykorzystanie w kampanii popartych badaniami naukowymi argumentów o potrzebie suplementacji witaminy D latem w związku z korzystaniem z kremów zawierających filtry UV. Poprzez odpowiednią kreację i treści agencja zadbała o pokazanie szczególnego znaczenia suplementu dla osób aktywnych. 

Vigantoletten przed wejściem w sezon zimowy uzyskało pozycję lidera pod względem wartości sprzedaży i udział wartościowy marki w rynku na poziomie 19%. 

Potencjał doświadczenia

Pegasus Group od niemal 30 lat wspiera marki w budowaniu ich silnych pozycji i dba o wizerunek swoich klientów wykorzystując działania z obszaru marketingu i PR. Zespół agencji stanowią starannie dobrani eksperci – pasjonaci w swoich dziedzinach. Agencja w swoim portfolio posiada wielu klientów, których wspiera długookresowo, nawet po kilkanaście lat.

Bazą do stworzenia skutecznej kampanii jest połączenie wiedzy z wielu obszarów marketingu oraz socjologii, psychologii i strategii. W Pegasus Group koncentrujemy się na wspieraniu środowiska skutecznej współpracy zespołowej najlepszych specjalistów i managerów. Tak konstruowane zespoły tworzą niekonwencjonalne rozwiązania dla klientów. W całym procesie fundamentalną rolę odgrywa zaufanie i partnerskie podejście do współpracy naszych klientów. Dzięki temu wspólnie potrafimy osiągać ponadprzeciętne rezultaty” – powiedział Sławomir Chmielewski, dyrektor generalny Pegasus Group.

Effie Awards to największy konkurs marketingowy na świecie. Nagradzane w nim są kampanie marek, które wyróżniają się na rynku poprzez najbardziej efektywne działania komunikacyjne oraz wysokie wyniki biznesowe. Oceniane w nim są: strategia, dobrane narzędzia realizacji oraz ponadprzeciętne wyniki. Zgłoszenia są oceniane trzyetapowo przez najznakomitszych i najbardziej doświadczonych liderów biznesu. Przyznawanie punktów odbywa się w sposób anonimowy i tajny. Na wszystkich etapach oceny jurorzy są zobowiązani pisemnie skomentować każde ze zgłoszeń. Nagrodzone zgłoszenia muszą osiągnąć w ocenie minimalny próg punktowy, żeby zakwalifikować się do grona nominowanych lub nagrodzonych.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Woshwosh zbiera buty dla bezdomnych_cover sm

WoshWosh zbierze buty dla bezdomnych

Jak wygląda polski rynek influencerów? [raport]

Jak wygląda polski rynek influencerów? [raport]