Drzewo genealogiczne złożone z pasków i kabli to podstawa kreacji, która do końca roku promować będzie najnowszą kampanię Fundacji Dzieci Niczyje. Akcja ma uwrażliwiać rodziców i profesjonalistów pracujących z rodzinami na negatywne konsekwencje stosowania przemocy jako środka wychowawczego oraz problem dziedziczenia zachowań przemocowych. Za projekt kreacji odpowiedzialna jest agencja Publicis.
Inauguracja kampanii łączy się z obchodzonym 19 listopada Międzynarodowym Dniem Zapobiegania Przemocy Wobec Dzieci. Jak tłumaczy dyrektor fundacji dr Monika Sajkowska, kluczem do zmiany postawy rodziców jest pokazanie alternatywnych sposobów reagowania na nieprawidłowe zachowanie dziecka.
– Musimy przekonać rodziców, że standardy karcenia dzieci, które sami poznali w dzieciństwie, dziś są nieaktualne. Pokazujemy im alternatywy dla bicia, klapsów i krzyku, czyli pozytywne metody wyznaczania dzieciom granic z szacunkiem i miłością” – mówi dr Monika Sajkowska – Jednocześnie apelujemy do profesjonalistów, którzy zauważają, że dziecko doznaje krzywdy. Reagowanie na takie sytuacje, odpowiednia interwencja mogą zmienić los dziecka i jego rodziny oraz przerwać swoiste „błędne koło przemocy.” – dodaje dyrektor fundacji.
Kampanię wizualną uzupełnia serwis www.zlatradycja.fdn.pl, gdzie znaleźć można porady i materiały edukacyjne. Artykuły i filmy pokazują miedzy innymi jakie zachowania zadziałają lepiej od emocjonalnego klapsa oraz dlaczego krzyk jest wyjątkowo złym środkiem komunikacji z dzieckiem.
Znakiem rozpoznawczym kampanii jest plakat przedstawiający drzewo genealogiczne ułożone ze skórzanych pasów i innych przedmiotów, które mogą służyć do bicia. Umieszczone obok hasło głosi: „Przemoc nie musi być tradycją”. Ogłoszenia prasowe będą ukazywać się od 13 grudnia 2012 r. w miesięcznikach Bliżej Przedszkola, Miesięcznik Dyrektora Szkoły, Miesięcznik Dyrektora Przedszkola. Niebieska Linia, Remedium, Emocje i Sygnał Magazyn Wychowawcy. Bannery internetowe zostaną opublikowane m.in. przez portal Edukacja Internet Dialog.
Autorami stworzonej przez agencję Publicis kreacji są Joanna Bednarkiewicz (Creative Group Head), Marek Preiss (Senior Copywriter), Alexander Boucher (Art. Director). Realizację projektu po stronie agencji koordynowały: Agnieszka Mazur (Account Director) i Marika Kierzkowska (Account Executive).