w

Pomyśl zanim wrzucisz – świetny koncept na kampanię społeczną

Pomyśl zanim wrzucisz - świetny koncept na kampanię społeczną

Każdego dnia miliony ludzi na całym świecie umieszczają zdjęcia swoich dzieci w portalach społecznościowych i na różnych stronach. Robią to, bo kochają swoje dzieci, chcą się nimi pochwalić i podzielić z innymi pięknymi momentami.

Nikt nie zastanawia się nad dalszym losem zdjęć, każdemu wydaje się, że udostępnia je gronu znajomych. Tymczasem znajomi też mają znajomych, a ci znajomych. Co więcej ludzie często mają otwarte profile i nie ograniczają dostępu do informacji, również do zdjęć. W związku z tym, do publikowanych materiałów ma dostęp praktycznie każdy.

Zdjęcie z netu zaczyna żyć swoim życiem. W efekcie zdjęcie naszego ukochanego dziecka może trafić w miejsce i ręce osób, o których wolelibyśmy nawet nie słyszeć albo wrócić po wielu latach wyszperane przez złośliwych kolegów, świecąc gołą pupą w najmniej odpowiednim momencie.

Tym problemem postanowiła zająć się Fundacja Dzieci Niczyje i wspólnie z agencją Publicis wymyśliła akcję „Pomyśl zanim wrzucisz”. Wyjęliśmy zdjęcia dzieci z internetowego kontekstu i włożyliśmy je w całkiem nowy, dla wielu szokujący, kontekst samochodowej wycieraczki, w którym zazwyczaj oglądamy zdjęcia o zupełnie innym charakterze.

I tak na przełomie sierpnia i września prawie dwa i pół tysiąca specjalnie zaprojektowanych ulotek zostanie wrzuconych za wycieraczki samochodów w centrum Warszawy. Z pewnością część z nich znajdzie się tam w towarzystwie ulotek agencji towarzyskich. Liczymy na to, że ten kontekst da do myślenia wszystkim rodzicom, do których trafi ta ulotka.

Autorami akcji są Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje i nagrodzony w 2011 roku na festiwalu Cannes Liones 2011 za kampanię „Bezpieczne dziecko w sieci” zespół z agencji Publicis w składzie: Paweł Merecz, Agnieszka Mazur, Marika Kierzkowska, Dagmara Witek-Kuśmider i Sławomir Figura.

 

To idzie starość. Czyli target 70+

To idzie starość. Czyli target 70+

Aby żyć, czasem wystarczy się schylić

Aby żyć, czasem wystarczy się schylić